14 februari 2014

Viking muts

Hij vroeg om een nieuwe warme muts.  Zo eentje die hij diep over zijn voorhoofd en oren kan trekken.  Wat warmte op het hoofd voor tijdens het woon-werkverkeer op de fiets.


Eigenlijk zag ik eerst deze muts en was er helemaal weg van.
Maar ietsje later postte vicarno's mama het patroontje van een gehaakte versie.  Om één of andere reden haak ik net iets liever mutsen dan breien.  Dus gingen we voor een gehaakte versie.


Het was even sukkelen in het begin.  Ik wou persé met twee kleuren werken, zoals in de gebreide versie.  Maar na wat zoeken en wat aanpassen aan het patroon, hoefde ik enkel nog het telschema te volgen.
En hij, hij is blij.  Perfecte timing, niet ?




16 opmerkingen:

  1. Die is mooi! En lekker warm! Prachtig gehaakt en nog wel met een ander patroon, dat heb je super gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Het patroon en de kleuren zijn super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zéér perfecte timing. Doet hij beter? Zo mooi seg, en die gebreide versie vind ik ook super, ik zou mij bijna bekeren naar het breien...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er idd niet echt simpel uit. Resultaat mag gezien worden, kei mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ge zout voor minder blij zijn, heel erg mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat lekker speciaal! Heel tof, zou ik ook blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. super cool...ik heb leuke boeken maar dat breien of haken wil maar niet lukken ....grrrr

    BeantwoordenVerwijderen