10 februari 2014

Zijn eigen fietsdeken

Zijn kamerjas is nog altijd een schot in de roos, absoluut !  In het weekend wordt die 's morgens meteen aangetrokken, zonder uitzondering.  Maar dat dekentje van zijn broer heeft zo ook zijn voordelen, ontdekte hij.  Dus nam hij sindsdien ook regelmatig een oud fleecedekentje erbij om zo onder zijn eigen dekentje te kunnen kruipen.


Ik had niet veel overtuiging nodig om voor onze 'fietsfreak' die heerlijke Kokka-fietsen mee te nemen uit Stoffen Van Leuven.  Niet veel later had hij zijn eigen fietsdeken.  Een heel eenvoudige uitvoering, maar ik heb wel maximaal gebruik gemaakt van de beschikbare breedte en lengte van het fleecedekentje.


En nu heeft iedereen zijn eigen deken hier in huis.



24 opmerkingen:

  1. tof! waar haalde je de witte fleece? of is het een dekentje? ziet er echt zo'n kei wollige uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lies, bij de fietsen is het gewoon een oud fleecedekentje van Ikea. Bij de gele neushoorns is het teddykatoen van bij Stoffen Van Leuven, ook te verkrijgen bij Cozette*.

      Verwijderen
  2. Schoon! En hopla, weer een schop onder mijn ***, want ik moet er hier ook dringend eentje voor de Zoon maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke stapel dekentjes!
    Ik krijg opeens ook goesting in een eigen zacht dekentje.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, ik lees fietsdeken....ik denk: hè is dat dan gelijk,een paardendeken ??? Maar nu snap ik het, mooi !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dekentjes heb je nooit genoeg, net als kussens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gezellig met z'n allen onder een dekentje. MMM Knus!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier heeft ook iedereen zijn eigen dekentje, en als er eentje in de was zit is het ruzie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe groot heb je ze dan gemaakt?
    Hier zijn er nog geen home made dekentjes in de zetel - wel massa's andere exemplaren die werkelijk een doorn in mijn oog zijn ;). Ach, misschien heb ik tegen de zomer wel tijd om er een paar te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het fleecedekentje was maar 1,5 m lang en ik had 1,5 m (dure) fietsen gekocht ... ik wou dus niet gaan knippen aan de lengte voor een omslag met fleece zoals ik deed bij de gele neushoorns. In de breedte nam ik dan ook de volledige breedte van de stof (ong. 1,1m).
      Bij de gele neushoorns werd ook de volledige breedte van de stof genomen (ong. 1,1m) op 1,5m. De teddyfleece was 1,40 m breed en ik nam daar zo'n 1,60 m van, waardoor de totale lengte en breedte van de gele neushoorns dus +/- 8 cm vermeerderd werd.
      Het petit pan bloemendeken kreeg ik van Paspelpoes An, zij gebruikte de volledige breedte van de stof (1,40 m) op 1,50 m lengte. Dat deken benadert dus iets meer een vierkant dan de twee andere dekens, maar qua zaligheid om eronder te kruipen is er geen verschil !

      Verwijderen
  9. Iedereen zijn deken....heerlijk! ;.) Enne...die fietsen kunnen mij ook wel bekoren. Erg mooi stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super mooi en zalig om te hebben!Puur genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Weekend is hier bij ons dikwijls badjas tijd van 's morgens vroeg, en dekentjes daar kan je niet genoeg van hebben he

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gezellig kleurig bij jullie als iedereen onder zijn eigen toffe dekentje zit! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zachte dekentjes: altijd een groot succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke stapel dekens! Ik moet er eens werk van maken om de onze te vervangen in vrolijkere exemplaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gezellig, die dekentjes ! Ze zijn allemaal zo tof !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dekentjes, je kan er niet genoeg hebben. Altijd fijn om maken en geven

    BeantwoordenVerwijderen