28 maart 2014

Chimpansee

Ondertussen lang geleden bracht er iemand een chimpansee flock mee.  Na het koel onthaal op de knappe flock, werd die veilig opgeborgen bij het flockmateriaal.  Helemaal zoals het hoort.
Enkele weken geleden werd prachtige rode sweaterstof van De Stoffenkamer verknipt.  Toen er moest gekozen worden voor een passende tricot als boordstof begon de grote zoektocht naar dé flock.  Nergens, maar dan ook nergens vond ik die terug.  Hoe zou ik dat in godsnaam moeten uitleggen aan Sarah ?  Er stond niets anders op dan opnieuw te beginnen.  De kast werd weer helemaal doorzocht en alles werd één voor één van de ene doos in de andere doorschijnende doos overgeheveld (dit mocht mij echt niet meer overkomen).  Als laatste kwam het flockmateriaal aan de beurt, met daarin ... de netjes opgeborgen flock.  Terwijl ik al die tijd op zoek was naar het mapje dat ik kreeg waarin die flock oorspronkelijk zat !
Eindelijk kon de passende boord gekozen worden door zoonlief.


En hoe koel verlegen het onthaal was op de flock, des te enthousiaster droeg hij afgelopen week zijn nieuwe kaptrui tot hij echt te vuil was en absoluut de was in moest !

Patroon kaptrui van SVDHZ met een kleine aanpassing aan de kap.



28 opmerkingen:

  1. Een prachtexemplaar! Mooie streepjesstof trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die kleine aanpassing mag je mij altijd eens uitleggen, want ik vind dat heel mooi zo!
    En zo'n flock zou die van ons ook wel zien zitten! Hebben wij dan dezelfde lego-fan aapjes in huis?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, waar haal jij die boorden, zo mooi! Is het boordstof?

      Verwijderen
    2. Saskia, die is gewone stevige tricot van bij Stoerejongensstoffen. Die kap ... gewoon onderaan aan middenvoorzijde even een ronding erbij tekenen en die extra bijgetekende cm's overlappen bij het stikken aan het lijf (MV markeren). Niets moeilijk aan ! Ik maak eens een tekeningetje en stuur je dat wel door ;-)

      Verwijderen
    3. Oh zo heel tof zijn, ik ben vandaag bezig aan een 'training' voor mijn jongste meid en heb de kap nog niet gesneden :-)
      Mijn email is saskialecluse@yahoo.com!

      Verwijderen
  3. Die kap, ik bedacht mij al dat die zo origineel was!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon even gekopieerd van een gekochte kaptrui ;-)

      Verwijderen
    2. Ik zat net hetzelfde te denken, heel tof!

      Verwijderen
  4. En er kan zelfs een lachje af! Niet moeilijk met zo'n schone trui..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent ne krak! En die zoon uberstoer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Cool! Logisch dat hij die niet meer uit wilde trekken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Supercool! Wat een stoere jongens heb jij toch :-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik had er met plezier nog eentje gemaakt ;)
    Schoon trui, heel schoon zelfs!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super stoere trui. En ik maar schrik hebben dat jongens snel te groot worden voor zelfgemaakte kleren. Maar zo een trui krijg je volgens mij lang verkocht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel stoere trui. De details met de streepjestricot maken het volledig af!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. super! Zo'n overlappende kap, dat vind ik ook altijd heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig! Toffe flock, coole kap, maar vooral die streepjes, zaaaaalig!

    BeantwoordenVerwijderen