13 maart 2014

Ole !

Natuurlijk werden hier meteen de nieuwste patronen van Zonen09 in huis gehaald.  Want bij Zonen 09 krijg je voor dezelfde prijs niet één, maar verschillende leuke variaties op het patroon erbij.  Zo ook bij deze Ole.  Ik ging voor een versie mét kap en omkeerbaar.
(in theorie is hij perfect omkeerbaar, maar aangezien er altijd wel een voorkeurzijde aan zo'n omkeerbare trui is, is het eigenlijk niet de bedoeling om hem omgekeerd te dragen, de binnenkant werd gewoon afgewerkt met een effen rode tricot uit de voorraad)


Maar Zonen 09 heeft nog veel meer in huis.  Bij elk patroon hoort een héél uitgebreide handleiding.  Zo uitgebreid dat het gewoon niet kan misgaan ! (Mijn hersenkronkels hebben echt wel nood aan zo'n uitgebreide handleiding, zeker als het om omkeerbaarheid gaat.  Ik spreek uit ervaring.)


Het eerste van de twee nieuwste patronen is af.  De jongste zoon is content.  Heel content.  Ik weet nu al dat het één van zijn lievelingstruien zal worden.  Absoluut.  De racewagentricot van hier zit daar ook wel voor iets tussen.  Ook al is hij negen, racewagens kunnen hem nog altijd bekoren (eigenlijk gekocht met als doel een pyjama ... maar er is nog voldoende over).


En ik kan u nu al verklappen dat het tweede patroontje ook snel zal volgen ... Zij kreeg in primeur al een blik achter de schermen ... maar hiermee heb ik eigenlijk al veel te veel verklapt.





27 opmerkingen:

  1. Mooi! Ik kan best geloven dat dit een lievelingsstuk wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooie versie en zo'n grappige foto die laatste!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, inderdaad heel geslaagd, mooie uitvoering, van een mooi patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met die stoffencombi maakte ik ook Ilias content. Toffe Ole!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig toch die patronen! Je maakte er een leuke versie van!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zucht... weer een extra dit-moet-ik-zeer-binnenkort-doen-op-mijn-lijstje ;)
    Om maar te zeggen, ge hebt een prachtige trui gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het patroon ligt hier ook klaar om er mee aan de slag te gaan, maar eerst nog de perfecte stofjes uit kiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig vestje! De combinatie rood-blauw is helemaal geslaagd. Van die rode drukknopen smelt ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gesproken als een waar ambassadeur voor zonen 09! Blauw en rood zijn ook mijn favorieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heel mooie vestjes, dat is het enige patroon dat ik nog niet in huis heb,zal er mijn werk is van maken

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dat zal wel zijn dat dat zijn lievelingstrui wordt. Ziet er prachtig en ook zo lekker gezellig uit. Om 's avonds aan te trekken als de zon ondergaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ;-) Hij hoefde al meteen geen jas meer aan naar school ! (hij was dezelfde mening toegedaan, dus)

      Verwijderen
  12. Top-vest! Stoer genoeg, met net genoeg speelse details!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heel mooie versie! zou hier ook in de smaak vallen bij mijn jongens!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi hé, de racewagens als voering van de kap en zakjes is heel leuk voor jouw 9-jarige. Voor onze bijna-9jarige zou ik eigenlijk eens een omkeerbare moeten maken, dan kan hij hem bij het ene ontbijt aan de ene kant vol smossen en de dag nadien aan de andere kant ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zalige, die trui. Die staat hier op op de to do list, maar is wat naar onder geschoven. Ben vooral super benieuwd naar je volgende projectje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel erg mooi! De stofjes matchen prachtig. En die laatste foto is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hier staat Ole ook hoog op het prioriteitenlijstje. Maar ik blijf maar tubben over de juiste stof.
    Maar eerst ook nog wat hemdjes. Ik kan maar beter wat gaan naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tof. Die trui zou ook hier een topper worden. iets voor op het lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. mooi! Ik zit ook halfweg een Ole voor de zoon.
    Benieuwd naar Theo (en de stof...)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super! Ook al is mijne zoon nog veel te klein, heb het mij toch ook al aangeschaft dit patroon ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuke trui! Ik (moest ik een jongen zijn hè) zou toch ook geen jas meer aanwillen.

    BeantwoordenVerwijderen