22 maart 2014

Suitemeid

Even geleden vroeg een vriendin of ik geen haaraccessoire wou maken voor haar dochtertje.  Ze mocht namelijk voorlopen in de suite.  Ik kreeg wat foto's en een beschrijving doorgestuurd van haar outfit : een eenvoudig wit a-lijn jurkje met details in zilverpaspel en een zilverkleurig passend jasje.  Daar kon ik zeker iets mee !


Ik stelde een haaraccessoire voor in crinband.  Ik weefde wat zilverkleurige draad door de crin.  Toen ik wat overlegde in de hoedenles, suggereerde een collega daar om er een speels accent aan toe te voegen voor deze vijfjarige meid.  Ik vond dit een superidee en ging op zoek naar zilverkleurige pareltjes.  Die gingen in de gecreëerde compartimentjes van de gedrapeerde crinband.  Als ze "een dansje zou placeren" zouden die pareltjes heen en weer kunnen rollen.  Rondomrond kwam nog een zilverkleurige biais om alles netjes te kunnen afwerken.  Onderaan werd een haarkammetje bevestigd zodat het makkelijk bevestigd kon worden in de opgestoken lange blonde lokken.


Net voor vertrek kon ik nog snel het haaraccessoire fotograferen op een grijze theelichthouder ... maar deze week kreeg ik een foto doorgestuurd op model.





22 opmerkingen:

  1. Oh waw Jo! Het is echt ontzettend mooi! Zo tof... Kon het me nt echt voorstellen in het haar, maar de foto op model toont duidelijk hoe mooi het wel is...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. sjiek! zoiets maakt een outfit helemaal af he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig tof! Waarschijnlijk was ze de ster van de avond met haar zilverkleurige rollende parels!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op model geeft meteen een heel goed beeld. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi en eens wat anders dan de klassieke strikjes of haarbandjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn als je zo'n dingen kunt maken, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zo geweldig! Stijlvolle kleine dame!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh mooi!!! Maak jij op bestelling? Ik moet in augustus in de suite lopen van de trouw van mijn mama en ze willen dat ik ook een 'hoed' draag. Ik zie jouw stijl van hierboven super graag dus als jij op bestelling maakt, let me know via info@jade-or.be! Liefs, Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt heel origineel, daar zal het meisje veel succes mee gehad hebben! En waarschijnlijk ook veel plezier met de pareltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Voor een bijzonder haaraccessoire zijn ze bij jou echt aan het juiste adres!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vertel mij toch eens, wat is een suite

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Anneke, ik heb het over een huwelijkssuite, maar dan de stoet die gevormd wordt samen met de personen die huwen (vaak familieleden zoals ouders, broers, zussen, enz ...) en waar dus soms kindjes mogen voorlopen.

      Verwijderen
    2. O, geweldig mooi natuurlijk maar leuk dit nu ook te begrijpen... Dank!

      Verwijderen