30 maart 2014

Theo #2 for Soft Cactus

Toen ik Naomi van Soft Cactus als eerste de foto's bezorgde van de afgewerkte Theo in de Granny's Tiles, vroeg ze me of ik nog eentje wou maken.  Deze keer in het stofje dat ik al gereserveerd had tegen de release van de nieuwe stoffencollectie.  Graag.  Heel graag zelfs !  De naaiplanning bijsturen voor zoiets, daar hoef ik niet lang over na te denken.


Eigenlijk was het de jongste zoon die meteen zijn oog liet vallen op één stofje in het bijzonder uit de stoffencollectie van Soft Cactus.  Eentje dat in samenwerking met Pieke Wieke werd ontworpen : de Vintage Ferdinand.  Ooit deed deze Vintage Ferdinand hier al zijn intrede.  De jongste zoon die het liefst van al elke dag in het geel gekleed zou gaan, haalt steevast zijn gele kaptrui met Vintage Ferdinand flock uit de wasmand meteen na de vorige wasbeurt.  Hij kreeg er bovendien al vaker complimenten over.  Een hemdje met de auto van één van zijn lievelingstruien zag hij meteen zitten !


Ik liet hem de Theo van zijn oudere broer eens passen.  Die zat hem als gegoten volgens hem, en hij wou ook dezelfde lengte voor zijn hemdje.  De oorspronkelijke lengte aan de mouwen zou zeker volstaan, dat werd wel meteen duidelijk.
Eigenlijk wou ik een Theo met hoekjes maken, maar de jongste zoon kennende, vroeg ik dat eerst eens na.  "Ok, gele hoekjes."  Gevolgd door een uitleg van mijnentwege dat dat niet paste bij het stofje, maar rode hoekjes wel. "Neen, geen hoekjes dan."  Zo'n borstzakje dan zoals bij broer ?  "Neen, een gewoon borstzakje."  Goed dat ik het eens navroeg.  Laat ons het erop houden dat we hem toch kennen op dat vlak.


Mijn lof over deze ideale hemdjesstof blijft.  Absoluut !  Maar als ik alle prachtige extra's die Theo te bieden heeft niet mag uitproberen van de zoon, dan gooien we het maar over een andere boeg.  De Vintage Ferdinand  heeft geen zo'n perfecte geometrische figuurtjes, maar wel nog altijd een perfect terugkerende print.  Dus focuste ik me op de voorste band van de rode Ferdinand porche met als resultaat een mooi doorlopende print aan de voorpanden.
Ik slaagde zelfs in mijn opzet om achteraan de witte Ferdinand porche te laten doorlopen aan midden rug.


Tijdens de officiële fototshoot deed hij zijn hemdje voor de eerste keer echt aan ... en niet meer uit !
Valt het op dat moeder en zoon heel tevreden zijn ?



34 opmerkingen:

  1. Oh oh oh, dat zal wel dat jullie heel tevreden zijn!
    Wanneer zou die stof komen? Ik denk dat ik 'naaiproductie'verlof zal opnemen ... jammer dat dat niet bestaat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lol, ik vind dat we een petitie moeten opstarten om zo'n thematisch verlof gestemd te krijgen!

      Verwijderen
  2. ik vind dit ook een heel mooie stof, past perfect voor een hemdje...knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is dan ook een geweldig knap hemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi en weeral tot in de puntjes afgewerkt! Goed dat je het eventjes vroeg van die hoekjes, want met zo'n sterk karakter zou hij anders het hemd misschien helemaal niet willen niet dragen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super gedaan! Heb je lang moeten puzzelen om de autootjes mooi door te laten rijden/lopen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat wiel wel mee hoor, eenmaal ik beslist had waar ik middenvoor en onderaan zou oplijnen ;-)

      Verwijderen
  6. Ooit hoop ik een fractie van uw hemd-naai-talent te hebben.....zo perfect weeral!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit vond ik ook het perfecte jongensstofje, heb er ook staan op kwijlen... maar zo'n schoon hemdjes produceren kan ik helaas nog niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig gedaan. De stof en print lenen zich precies perfect voor een hemdje! En die print zo laten doorlopen! Ik zou op mijn knieën gaan zitten en buigen voor u als ik zo kunnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Yep, de tevredenheid spat eraf! Prachtige afwerking, wow!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super!!! Hoe doe je dat om die print te laten doorlopen bij de voorpanden ??? Dat zou ik ook wel willen kunnen!
    Knap gemaakt!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi! En hij ziet er een beetje meer ontspannen uit deze keer :-) (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. knap! En toch geweldig als ze zo goed weten wat ze willen hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, zie die print doorlopen! Wat een pracht hemd. Eigenlijk moet ik je zoon wel gelijk geven, deze versie past perftect bij de stof. Leuk te lezen dat hij zo blij is met de auto flock. Dat doet me echt plezier :)
    Spijtig dat ik jullie gemist heb op de fotoshoot. Het zal voor eind april zijn dan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Weeral zo mooi! Wat een talent!
    Ik heb eergisteren ook enkele stofjes van Soft Cactus gekocht... ze zijn prachtig, ik kon niet kiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En terecht! Heel mooi! En wat een stoere vent toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Superhemdje, superstofje en super stoere vent!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. man! effenaf af! knap! geweldig! schoon! En nog veel ander woorden! Ik kijk al uit naar die stofjes jong :D

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Veel woorden met ik er niet aan vuil maken: dit is gewoon af!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Schoon, schoon en weer zo helemaal afgewerkt! Chapeau :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het is aan hem te zien dat hij het mooi vind. :) Het hemd is weeral perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het lijkt me heel duidelijk dat je ook gek bent op de Soft Cactusstofjes :-) En nu de winkel open is ... oh oh oh! :-)

    BeantwoordenVerwijderen