19 maart 2014

Theo for Soft Cactus

Ooit liet ik eens in een zotte bui weten via haar dat als haar zus ooit testers nodig had voor haar nieuwe stoffencollectie, ik wel kandidaat was.  Zo werd ik enkele weken geleden gecontacteerd met als openingszin : "Het grote moment van de stoffenrelease van de nieuwe collectie van Soft Cactus komt stilaan dichterbij!", gevolgd door de vraag of ik het zag zitten om stoftester te worden. 
Ik hoef jullie er vast niet van te overtuigen dat ik het een echte eer vond om één van de stofjes mee te mogen te testen.

En waarom niet het prachtige werk van twee Belgische ontwerpers combineren ?  Een Theo van Zonen 09 voor Soft Cactus, dat zou het worden.  Uit het ruime aanbod aan prachtige printjes in verschillende kleurencombinaties, koos ik er een rustig exemplaar uit : granny's tiles in de rood blauw kleurencombinatie.  Eerst wou ik wat extra accent aanbrengen met een ander printje, maar uiteindelijk bedacht ik dat het misschien mooier zou zijn om de accenten zoals ik ze in mijn hoofd had voor deze Theo in biais aan te brengen.


Ik kan alleen maar vol lof spreken over deze stoffencollectie !  Naomi van Soft Cactus is de best geplaatste persoon om jullie wat meer uitleg te geven over de stof zelf.  Ikzelf ben er van overtuigd dat dit echt ideale katoentjes zijn voor hemdjes.  Lichtgewicht katoentjes die perfect kunnen gestikt worden met een dunnere naald, zoals het dus hoort.  Zachte katoentjes die zo aangenaam aanvoelen aan het lijf, toch als ik mijn hemdendragers hier mag geloven.  Stofjes die een zaligheid zijn om te strijken, een must voor hemdjes, niet ?  Geometrische patroontjes die me het leven zo simpel maakten om alles mooi te laten doorlopen tijdens het maakproces.  Zeg nu zelf ... hoe prachtig kan het leven toch zijn.


Ik koos voor een Theo met paspelborstzakje.  Extra accenten werden aangebracht door de binnenstaander en de binnenzijde van de mouwboord in biais te knippen.  De smalle oudste zoon werd hier gezegend met lange armen, dus werden de mouwboorden een stuk breder geknipt en aan de romp werd onderaan wat verlengd.  Zijn schouders passen er in de breedte nog net in.  Hij is helemaal klaar voor de komende communiefeesten in de familie.



54 opmerkingen:

  1. Wat een schitterend hemd heb je weer gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh oh oh, dit is inderdaad prachtig! Misschien maak ik dit nog even snel voor de zoon, nadat alle andere naaisels voor de communie klaar zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Na wat zoekwerk heb ik door dat ik nog een maandje de tijd kan nemen voor mijn andere projectjes, want deze stofjes zijn nog niet uit! Chancard!

      Verwijderen
  3. Ik ben helemaal overtuigd om die stofjes ook eens te proberen.
    Schone Theo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hemd! Het ziet er inderdaad een goed stofje uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je dat patroon prachtig laten doorlopen! Het ziet er echt supermooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie Theo!! Hij staat er prachtig mee! Maakte je de 134?
    En die stofjes zijn inderdaad een zaligheid!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ! De grootste maat, met verbrede manchetten en onderaan 4 cm verlengd. Ik mat aan de schouders na met een hemdje dat hem nu juist zit, maar eigenlijk had ik zelfs voor hem een small-versie kunnen nemen. De jongste zoon deed het ook al eens aan om te passen, en voor hem is deze lijf-breedte ideaal.

      Verwijderen
    2. Aha, dat verklaart veel! Ik maakte ook de 134, maar die valt bij Tuur veel korter. 4 cm verlengen zou inderdaad ook beter geweest zijn om hem er langer geniet van te laten hebben.

      Verwijderen
  7. Je hebt niet alleen een prachtig stofje gekozen, het hemdje zelf is -weer- onberispelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ohhh, hier ben ik echt mega fan van! Dat brengt mij op ideeën voor een kandidaat-stofje voor mijn communiehemdje :-))))
    Prachtig!!!!!
    Gr
    an

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi hemdje! Dat zou ik (nog?) niet kunnen!
    Zaaaalig mooie stof ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Potverdorie, wat een prachtig hemd heb je weer gemaakt. Mooie stofkeuze voor dit patroon, en heel mooi detail aan het zakje. Hij lijkt er heel content mee (en heeft de model-look al helemaal te pakken op de eerste foto :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig hemdje!! Een doorlopende print doet het hem toch hè, dat geeft net dat beetje meer!
    Heel mooi met natuurlijk een geweldig stofje! (Ik mag btw ook 2 stofjes testen! ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig stofje! Maar dat kan ook niet anders en dit hemdje is ook geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie jongen is dit toch..... En dat hemd..... Fantastisch! @

    BeantwoordenVerwijderen
  14. weer een prachthemd heb je daar gefabriceerd!!! Ik maakte vorig weekend ook de Theo, inderdaad een prachthemdje! Ik vind wel dat de maatjes klein zijn hoor, voor onze Warre maakte ik ook een 134 en da's nochtans genen dikken ... Zoonlief zal nogal lopen pronken op de feesten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De extreem smalle oudste kan er hier anders in de breedte nog perfect in, maar ondertussen ben ik bezig voor de jongste en met zijn twee jaar jonger is dit wel ideaal qua breedte voor hem ;-)

      Verwijderen
  15. Leuk hemd!! Stof, snit, afwerking.. Nice!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super knap. De stof ziet er heel anders uit wanneer je ze in biais gebruikt. Dat maakt het echt af! Mijn Soft Cactus minihemdje is ook net af. Inderdaad ideale hemdjesstof.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Echt mooi! En die stofjes... ik wil ze allemaal ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het mooie stofke wordt nog mooier door jouw prachtige creatie!
    :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :) moet dat natuurlijk zijn.....verkeerde haakje!

      Verwijderen
  19. wat een prachtig hemd! en wat een prachtige stof! besteldrang is groot!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Sinds het hemd voor Broer screent mijn radar constant op hemdjes en stoffen. Geometrische printjes zijn de max, zo vinden wij allebei. Schoontje, Jo!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super mooi , afgewerkt tot in de puntjes zoals altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Echt subliem! Hemdje en stofje! Oh, was het al maar midden april :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig! Een schitterende combinatie van stof & patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Keimooi!! En inderdaad, die stoffen zijn een zaligheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het ene mooie hemd na het andere mooie hemd... hoe doe je het toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo'n mooi hemd! Perfect!
    Mooie foto, die eerst. Zijn blik. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Slik ! Ik heb nog veel te leren op naaigebied....
    Heel erg mooi hemdje !
    'n vrolijk groetje,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh wauw, echt prachtig!!!! Ik ben onder de indruk! Hier liggen ook een paar stofjes te wachten om te testen... ik popel... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zeg Jo, je hebt jezelf weer echt overtroffen hoor, met dit hemdje. Zó prachtig! Als je niet hoedenmaakster moest worden zou kleermaakster toch ook echt een optie zijn. Geweldig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen