13 april 2014

Frisse kleurtjes

Een hemd in frisse kleurtjes, met een prachtig stofje van bij Georgette.


Ondanks het wenkbrauwgefrons vooraf bij het zien van de print en de combinatie van grijs en mint, vindt hij het achteraf heel erg meevallen.  Eerst dacht ik er grijze knoopjes op te zetten om het allemaal iets neutraler te laten lijken, maar mintgroene bleken uiteindelijk het mooist.


Dit hemd met korte mouwen zit prima in elkaar, maar was er jullie nog niets opgevallen aan de kraag ?  Ik bestelde blijkbaar te nipt stof.  Iets wat ik wel vaker tegenkom bij een stofbreedte van 1m10.  Uiteindelijk kreeg ik er alles net uit, toch als ik de binnenste rugpas en onderkraag in de andere draadrichting knipte.  Én een specialleke uithaalde met de kraag.


Maar het verhaal houdt hier eigenlijk nog niet op.  Eenmaal de kraag met staander aan het lijf bevestigd was, wou ik de mouwen stikken ... en kwam tot de conclusie dat ik die niet in spiegelbeeld had geknipt.  Gelukkig kon ik hier nog een 'fat quarter' te pakken krijgen.  Maar een reeds bijgeknipte kraag weer helemaal los maken (de onderkraag diende ik wel te recupereren) en herstikken, dat wou ik eigenlijk niet riskeren.  Dat zou misschien meer slecht dan goed doen.  
Iedereen moet maar denken dat het een bedoeld folieke is ...



32 opmerkingen:

  1. Het folieke stoort mij niet erg...en op't voorpand is't weer een en al perfecte doorlopendheid...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de kleurencombinatie heel mooi, maar had er ook niet meteen een hemd in gezien. Nu ben ik eigenlijk wel curieus naar een foto met model. Is het voor de zonen of voor de man? (An)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor de wederhelft ;-) Vandaar zonder model ... Maar mijn moeder zag het vanmiddag en zei meteen dat ze dit een mooi hemd vond ;-)

      Verwijderen
    2. schoon! en daar miszie ik niets aan hoor, dat was gewoon zo gepland ;)

      Verwijderen
  3. En moeders hebben altijd gelijk, een superschoon hemd ja en k ben wel vo die kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat knoeien zien wé niet , ik zie enkel een wreed schoon hemd .'.dat kan ik nog niet ze ... Schoon wreed schone

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geslaagd! Ik denk dat velen onder ons wel benieuwd zijn naar een shoot mét model.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De kraag ziet er echt als een bedoeld folieke uit :-)
    Mooie stof, ik kocht de "meisjesversie" bij Georgette. In roze en peach dus. Alleen nog geen idee wat ik ermee ga maken. Misschien een meisjesblouse.
    Ik vind het een heel mooi hemd, fan van de kleurencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is een heeeel mooi hemd! En de voorkant loopt zo mooi door!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De mint knoopjes geven het hemd net dat tikje meer. Zeer geslaagd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauwh, supermooi! En deze kleuren zijn helemaal in deze zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tof! Het muntkleur vind ik super! Daar zou mijn man ook goed mee staan.
    En soms moet je gewoon eens durven... :)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik klik dat scherm hier snel uit voor mijnen vent dat ziet... die wil ook zo'n hemd.
    Slik... maar dat wat ik hier zie, met of zonder folie'kes, dat kan ik nog niet hoor! Zeer schoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, gij slaagt er toch altijd in om de ideale stof voor chique mannenhemden te vinden, knap seg! En eveneens knap doorloopwerk daar vanvoor. En hoera voor jouw creativiteit!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben grote fan van chevron prints! En dat gecombineerd met muntkleur! Prachtig! Welk folieke?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jouw mannen worden toch wel in de watten gelegd. Het eerste hemd voor mijn meneer moet nog geschieden ...
    Dit stofje levert een bijzonder hemd op, ik hou er van. En de kraag, dat zien alleen de kenners!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik herken het verhaal helemaal!
    Maar je hebt het gewoonweg prachtig gedaan. Chapeau!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is altijd zo bedoeld bij foliekes haha. ;-)
    Heel mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow....en een chique doorloop aan de voorkant! Mooooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Herkenbaar! mooie kleurtjes en leuk hemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die kraag... die moet gewoon zo afgewerkt worden ;) Supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi, en ik was net aan het bedenken dat je prints zo mooi doorlopen, tot ik bij de foto van de kraag kwam ;-) Ik dacht, dat heeft ze der nu toch gewoon om gedaan hé! En dat van die mouwen, tja, ben blij dat een ervaren stikster dat ook eens tegenkomt. Vertelde ik je nooit mijn genante verhaal ivm de mouwen?

    BeantwoordenVerwijderen