30 april 2014

Ik ben een ge(s)tikt wijf !




Althans toch afgelopen weekend.  Een prachtig weekend, samen met stuk voor stuk prachtige ge(s)tikte wijven.  Een weekend waarin alleen maar werd gestikt.  Althans, dat was de bedoeling.  Maar zet 18 ge(s)tikte wijven samen en er wordt niet enkel gestikt ...dat kan ik u zeker meegeven. De rest laat ik aan uw verbeelding over.  Of je kunt eens gaan kijken bij die andere ge(s)tikte wijven ... Vee, Sofie, An, Debora, Daisy, Regina, Sarah, Lindsy, Marte, Ilse, Kristel, Katrien, Lieve, Laura, Sarah, Annick en Els ... en wie weet, kom je nog wel het één en ander te weten.


Ik nam drie (!) geknipte hemden mee.  Allemaal voor de wederhelft.  Ik startte met de makkelijkste, die met korte mouwen, en geraakte niet verder dan dat.  Dit werd er eentje in een ultralicht stofje van Scapa van hier, met een gepassepoileerd zakje, een fantasietje aan de binnenstaander en aan de rugpas (al zie ik me dit laatste niet direct opnieuw doen).



En toen kwam ik na dat weekend met veel te korte nachten doodmoe terug thuis (gelukkig was iemand zo lief mij om 8u15 er attent op te maken dat we om 8u30 aan het ontbijt verwacht werden) om op maandagavond te merken dat de wederhelft al een hemd aangetrokken had.  Lap, geen foto's, het tweede afgewerkte hemd hebt u dus nog later van mij tegoed.

Er werden ook cadeautjes uitgedeeld.  Heel veel cadeautjes. Allemaal verpakt in handige tassen.  En dat hadden we allemaal te danken aan Daisy !


Toen ik samen met de jongens nog eens nagenoot van de inhoud, kwamen hier uitspraken in de trant van : "oh, mag ik dat hebben ?" en "oh, is dat voor mij ?" naar boven.  




Bij een volgende editie stel ik me zeker opnieuw kandidaat ...




36 opmerkingen:

  1. Zo leuk! Zal ik ook eens moeten doen ...
    Enne eigenlijk ook eens aan een hemd voor de MDH beginnen!
    Oh ja, ik herken je hoor op de foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oei, nu voel ik mij keischuldig dat ik u wakker gemaakt heb....ik had u beter misschien laten liggen, dan had ge kunnen uitslapen en ontbijt was er toch genoeg in de vorm van chocolade, snoep, koeken, wafels, chips, .... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ma neen gij ! Ik vond dat echt keilief van u !

      Verwijderen
    2. De volgende keer maak ik u wakker -grijns-

      Verwijderen
  3. mooi hemd :) en ik was al een beetje jaloers maar ik had nu zeker willen meezijn om u eens te ontmoeten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hey jo, waar is dat korte kopje van jou naartoe?
    en ziet er wreed wijs uit zo een naaiWE!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie blogpost en eindelijk heb ik u mogen ontmoeten.
    En dat was SUPER!!!!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moh zeg, zo'n tof gezelschap! Daar was ik nu ook graag bijgeweest. :-) En een pracht van een hemd, dat ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weeral een net schoon hemd voor manlief! En leuke groepsfoto!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat moet geweldig fijn geweest zijn, en heeft ongetwijfeld ook ontzettend veel deugd gedaan, zo'n weekend in inspirerend gezelschap! En dat hemd... dat is alweer een topper!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. super knap gedaan dat hemd, fijn je te leren kennen. En ik heb nog geen linkjes kunnen maken op mijn blog, zal dat straks eens doen sé.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schoon hemd zeg, super! En wat een 'officiële' groepsfoto :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Knap hemd! En zo'n weekend dat kan ik alleen maar beamen: da's keitof! We gaan met de tiretten ook steeds naar ginder en onze groepsfoto is daar ook jaarlijks op die bank!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi hemd !! Welk patroon gebruikte je?
    En zo'n naaiweekend zie ik ook wel zitten. Nodig je me volgende keer uit? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ivy, het is de Jacob van Burda, maar ondertussen werd het al wat aangepast aan de maten van de wederhelft (versmalde kraag en aangepaste rugpas volgens die versmalde kraag) en er werden "rugnepen" aan toegevoegd.

      Verwijderen
  13. Amai, echt een chic hemd in een mooie stof en prachtig afgewerkt zo te zien. Dat samen zijn moet echt fijn geweest zijn.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, hemden zijn echt uw specialiteit! 'T zag er supertof uit dat naaiweekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi hemd en vast erg gezellig zo'n weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk en gezellig moet dat geweest zijn. Het hemd voor je wederhelft is echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo blij dat ik je heb keren kennen...en zo fijn dat ik van je mocht leren.
    Hopelijk lukt het me tegen de volgende editie van het ge(s)tikte wijvenweekend ook om zo'n prachtexemplaar in elkaar te steken....,KNAP, ECHT KNAP!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo leuk om je te leren kennen! Wat was het gezellig hè?!
    Ik kijk al uut naar volgend jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het mannenhemd. Het volgende op mijn programma voor als ik veel tijd heb (kan dus nog effe duren). Die van jou is in elk geval geweldig mooi! Bedankt alvast voor de broche! Zo lief van je! Ook leuk te zien wie welke stofjes kreeg in zijn goodiebag!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat was vast heel gezellig! En wat een knap hemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooi hemd, ik kan begrijpen dat je wederhelft al snel een hemd van je collectie aan had.
    Zo'n weekend lijkt me supertof en ook leerzaam!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Amai ziet er tof uit! Naaiweekendjes zijn het toch echt helemaal hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oooooooo, ik durf dit blog bijna niet meer te openen. De werkstukken worden steeds maar mooier en mooier. Ik voel mij steeds kleiner worden. Wat geweldig is deze nu weer, dat zakje op het voorpand!!!!
    Ik moet toch werkelijk ook eens een dergelijk weekend bezoeken/organiseren......
    Hartelijke groet !!! @

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel erg mooi! Dat moet de moeite geweest zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ooo, daar had ik graag bij willen zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh... Ik heb zo lang zitten twijfelen om mee te gaan ja of nee, en heb nu wel heel veel spijt...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Opnieuw super mooi! En wat een leuk weekend zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Bij een volgende editie wil ik anders ook wel kandidaat zijn :-) Dat zag er daar superplezant uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een super leuk weekend heb je achter de rug. Met 'n knap hemd. Jij bent naast 'n hoeden wonder een echt hemden talent.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat was ik blij toen ik aankwam dat ik westvlaamse klanken hoorde :-) En dat iemand me begreep als ik eventjes dat mooi algemeen Nederlands vergat ;-)
    Chapeau ;-) wat jij gerealiseerd hebt, jouw man was nogal content met zijn hemden zeker? Hopelijk tot de volgende editie!

    BeantwoordenVerwijderen