6 april 2014

Merry-go-vierkant met Zonen 09-touch

Of hoe we de jongste zoon trachten te overtuigen om toch iets meer hemden te dragen.  Dat was het opzet van dit hoodie hemd uit Homemade mini couture : de merry-go-round.
U hoort het goed, de jongste zoon heeft genoeg hemdjes in zijn kast hangen.  Alleen komen die zo goed als nooit die kast uit tijdens gewone doordeweekse dagen.  Ideaal voor de strijkstapel, dat wel.  Maar af en toe vind ik het toch wel zonde als ze daar maar hangen te hangen.  Het hoodie hemd zou daar vanaf nu verandering in brengen !


Pas op, af en toe wordt hier wel gescoord met een hemd hoor.  Het autohemd is daar zo'n perfect voorbeeld van.  Maar waar ik als moeder nog harder mee scoor tegenwoordig bij de zonen ... dat zijn zakken !  Deze pin moest het dan ook worden.
De handleiding van de Theo werd er nog even bijgehaald.  Mocht het u nog niet opgevallen zijn, ik heb een grote sympathie voor het paspelzakje.  En dus tekende ik in de voorpanden een verticaal paspelzakje.  Om helemaal volledig te zijn, dien ik ook even te vermelden dat ik zelfs het zijzakje gebruikte van de Ole, maar dat zit natuurlijk mooi weggestopt naar binnen toe.


Maar hoe komt het dan dat u het hoodie hemd nog niet volledig "aan" zag ?
Bij Homemade mini couture werd namelijk een klein papiertje bijgeleverd waarop te lezen stond dat er een fout geslopen was in het patroon van de merry-go-round.  Maar als dat vooraan in uw boek zit en je je wel eens de bedenking maakt bij het knippen dat die mouwen toch wel heel lang uitvallen, maar daar voor de rest geen erg in hebt.  Dan bemerk je dat pas eenmaal de afwerkingsfase al in het vizier komt en er mouwen moeten ingezet worden.  Het mouwsplitje werd zoveel mogelijk bijgeknipt (ik kan u verzekeren dat ik heel hard gevloekt heb maar het net niet over mijn hart kreeg om het ding daar gewoon in een hoek te gooien ... alle uren die er al ingekropen waren tot dan toe en het stofje dat ik koesterde van bij Georgette dat gewoon niet meer te krijgen is op dit moment indachtig).  Ik wou het ding toch nog iet of wat deftig afwerken.
En dan moest nog het moment komen dat de zoon zijn hoodie hemd aantrekt, om tot de conclusie te komen dat het patroon bovendien ook veel te smal is ... vaarwel mooi doorlopende print !


Gelukkig kon hij het allemaal nog wel relativeren (wisselen van T-shirt en broek, daarvoor was hij niet in de stemming) en vindt hij het best ok om het open te laten als hij het aantrekt.


 
Ik zeg het u, scoren met zakken, dat is het !






27 opmerkingen:

  1. Ik kan je wel nog wat stof bezorgen om het op te lossen... Mail me maar!
    Los daarvan vind ik het een heel schoon hoodiehemd, meer van datte :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Superlief van je !!! Maar ik zie het even niet meer zitten met dit hoodie hemd. Ik heb ook nog wel een half metertje over ... maar zou niet weten hoe ik dat nu nog deftig kan verbreden. En zolang hij het niet erg vindt ;-)

      Verwijderen
  2. Toch een keitof hemd, vooral met die zakken!
    Als ik iemand help met naaien laat ik altijd het papieren patroon nameten. Dikwijls kloppen de maten niet. Ik heb het ook met scha en schande ondervonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw kei mooi. Ik heb vorige week nog op het patroontje zitten kijken en me afgevraagd of ik een poging zou wagen. Met deze versie heb je me overtuigd. Staat bij op mijn to do lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Cool, heel cool! Al heb ik het niet voor hoodie-kledij... Ik weet ook niet precies waarom. Maar dit doet me toch twee keer nadenken...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig hemd! Jammer van de obstakels, en frustraties.
    Is het in de bijlage van het patroon aangepast, denk je? Want dit hemd staat eigenlijk ook al een tijd op mijn 'te-naaien-lijst'. Jammer dat de maten van dat boek niet helemaal correct zijn.
    Wel erg tof idee, met die zakken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zal wel zijn hoor ! Als ik er mij over gezet heb, maak ik het misschien ook nog wel eens opnieuw hoor, met het juiste patroon deze keer (ik heb het er nu goed bij genoteerd !) want het was wel een schot in de roos bij de zoon !

      Verwijderen
  6. ik vond dat altijd raar, een hemd met een kap eraan. nu ik dit zie, moet ik mijn mening toch een beetje herzien. heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. schoon ze jo! ik lees en zie je post altijd met veel plezier, altijd piekfijn genaaid, maar dikwijls lees ik het op mijn telefoon en dan reageer ik dus niet... zal wat meer mijn best doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Top plan om de zoon aan hemden te laten wennen met een hoodie-versie! En dan in zo'n schoon stofke! En dan die zakken! Jammer van de smalheid :) en het vloeken op de verkeerde mouwen... Hopelijk komt het in alle geval meer uit de kast. Btw: die leeuwenlook van uw zoon, zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel leuk gedaan, je kan zien dat hij er content mee is!
    En het blijft natuurlijk een super stofje hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die stof is zo heerlijk mooi! En dat patroontje was eigenlijk de reden waarom ik dat boek direct wou. Na een jaar heb ik het nog steeds niet gemaakt :-) Jammer dat het zo smal uitvalt, maar ik vind het eigenlijk heel leuk zo open, precies een vestje met kap. Veel dragen hoor, jongste zoon! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel stoer zo! Al moet de frustratie groot geweest zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. moh een hoodiehemd! wat een gat in de markt zeg :D toffe stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Awel, die had ik gepland voor het weekend. Dan kunt ge mij helpen. ;)
    Heel tof met die zakken! Wel spijtig dat het moeilijker ging dan verwacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Toch super mooi geworden hoor en leuk gevonden die zakjes, en grappig, ik maakte net de merry-go-round uit net hetzelfde stofje (met het re-sized home printed patroon). En dacht,(hoewel het niet de eerste keer was) ik ga maar een maatje groter nemen. Resultaat, tja, hoe zal ik het zeggen "ruim vallend" is geen understatement... Maar hoe dan ook de zoon wil het toch niet meer uitdoen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi resultaat ondanks wat te eng doordat de maten niet kloppen. Ik had nog nooit een hoodiehemd gezien maar het is echt SUPER.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die paspelzakken: prachtig! Uw zoon zijn snoeten: geweldig op de foto! De hoodie: is nog altijd prachtig ondanks alle strubbelingen...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is een prachthemd. En het staat hem erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig! Ik bestelde dat stofje net nog, fijn om het nu verwerkt te zien. Heel mooi hemd - en nu maar wachten tot Ernest groot genoeg is om dat voor hem ook eens te kunnen maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Damn seg, zo'n zonde. Kan je middenachter geen stolpplooi bijmaken om het zo te verbreden? Chance dat hij het niet zo erg vind!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik vind het een prachthemd! Hopelijk wordt het veel gedragen...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Superschone stof, ze ligt hier ook klaar. Je versie is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. I love that jacket. so going to add you to my blog list. love what you're doing here!

    BeantwoordenVerwijderen