21 april 2014

Test ... 1, 2 ... test

We zitten hier precies echt in een testfase.  Deze keer testte ik opnieuw, maar gewoon omdat ik er zin in had.  Het moet al een hele tijd geleden zijn dat ik dit patroontje tegen kwam.  Het leek mij iets 'gingerbread'-hemd achtig, maar dan voor volwassenen.  Dat wou ik wel eens uittesten, in een eenvoudig polyesterachtig stofje dat ik samen met dit meebracht van In den beer.


Ik vergeleek het papieren patroon met mijn basishemdpatroon dat ik altijd gebruik en besliste om het patroon aan midden rug één cm van de stofvouw af te leggen.  Dit was alvast een goeie gok.  


Door de kraag is dit nu niet het hemd dat de wederhelft hier dagelijks zou dragen, maar zo eens tussendoor in het weekend, ziet hij het wel zitten.  Veel model zit er verder niet in dit hemd, zoals de foto's hier ook laten zien.  


Dus wil u eens een rechttoe rechtaan hemd dat snel in elkaar zit, dan zou dit een optie kunnen zijn.  Ikzelf verkies toch nog altijd een hemd met aparte staander en kraag ... en de wederhelft eigenlijk ook.  Maar aangezien het toch eens iets anders is, wil hij er misschien nog wel eens eentje in een ander stofje.




18 opmerkingen:

  1. rechttoe rechtaan en snel in elkaar, dat is genoteerd! Tof stofje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. niet slecht voor snel snel en op zijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch ook eens leuk zo'n rechttoe rechtaan hemd! Mooi stofke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een vrolijk stofje. Daar moet hij toch blij van worden. En ach, af en toe wat meer casual en wat minder vorm, daar zijn ook momenten voor. Leuk hoo!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toch een tof hemd!
    Ik heb hier ook nog een stapeltje van die polyesterachtige stofjes liggen. Dragen/verwerken ze ok? Ik ben er precies wat bang van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het dragen zal wel meevallen, denk ik. Ik hoorde al dat ze zachter worden na enkele keren wassen. Het strijken vind ik wel een ramp. Ondanks voorwassen, goed uitstrijken vooraf, moet ik toch telkens opnieuw mijn strijkijzer op de allerlaagste (!!!) stand zetten, anders zie ik het stofje telkens opnieuw krimpen onder mijn ijzer. Als je bedenkt hoeveel er tussendoor moet uitgestreken worden .... het is dus al veel gekrompen ;-)

      Verwijderen
  6. fijn resultaat maar kan je wel volgen bij een man is dat echte hemd echt top hé :) ik zou dat wel eens willen maken maar daar heb ik echt schrik voor, toevallig geen tips? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon eens doen, eens starten met een hemd met korte mouwen ... Nauwkeurig werken en goed de handleiding van Mamasha volgen en je komt echt al een heel eind ! Enne ... al doende leert men, he ;-)

      Verwijderen
  7. goh uw ventje mag kontent zijn seg me zijn door uw zelfgemaakte hemdjes aan zijn lijf...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik volg hier met plezier alle hemden, want het ene voor Broer smaakte naar meer. Dit modelletje is tof, maar het is toch niet hetzelfde als de échte hè ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. amai die zal blij zijn, met zo mooie hemd, heel mooie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Voor een testhemd vind ik hem zeer geslaagd! Knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben er hier ook nog eentje aan het testen...het is inderdaad niet hetzelfde als een echte staande kraag maar ach, als hij het draagt ook al is het maar als weekendhemd..super toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha! Ik voel me "aangesproken", haha, zeer interessante optie!

    BeantwoordenVerwijderen