27 mei 2014

Granny's Tiles op aanvraag

Voor de eigen wederhelft dan nog wel.  Toen was hij al heel duidelijk, dat wou hij ook wel.  En dus werd bij lancering van de eerste Soft Cactus collectie meteen voldoende van de Granny's Tiles besteld om ook zijn versie te kunnen maken.


Eerder vertelde ik al dat ik drie geknipte hemden mee had op wijvenweekend.  De korte mouwtjes werden ter plaatse afgewerkt.  De lange mouwen versie bleef hier nog even rondslingeren, tot ik op een dag hem er op wees dat er eigenlijk ook nog andere hemden in zijn kast hingen dan deze van mijn hand ... Of hoe ik indirect toch wel serieus getriggerd werd om deze reeds geknipte versie af te werken.  Immers, zowat de helft van het werk was al gedaan ...


 De kraag wou hij deze keer iets klassieker, dus die werd naderhand nog even bijgeknipt.


En ja hoor, ik speelde iets meer met de richting van de stof dan bij de zonenversie.  Maar dankzij wat extra versteviging aan kraag en staander en het gebruik van naadband aan de rugpas, was dit deze keer geen probleem.
De jongens kregen medezeggenschap en eigenlijk ook wel beslissingsrecht in de knopenkeuze en -plaatsing.  En dit allemaal dankzij Karla's getrigger !


Na een "ik vind dit één van de mooiste hemden" liggen er zeker nog stoffen op de stapel te wachten op hun eigen afgewerkte hemd.  Maar eerst zijn er nog enkele andere gegadigden aan de beurt.



33 opmerkingen:

  1. Waw, echt een mooi hemd, knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Cool zeg, die knopenpositie! Hier liggen er ook nog twee hemdstofjes te wachten tot na de examens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En zo een super leuk compliment doet je natuurlijk enkele centimeters groeien.
    Het is dan ook een zeer leuk hemd geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dit ook één van de mooiste hemden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En gelijk heeft hij! Absoluut geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ontzettend knap, de echtgenoot heeft absoluut gelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi, alweer zo`n mooie! Doe je es een cursusje?!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik scherm het beeld af voor mijn man als ik uw blog open. Hij mocht eens jaloers worden en er ook zo een willen....... Fantastisch weer. @

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je kan er wat van! Mooi!
    Volgend jaar in de cursus bloes/jurk zal ik me er ook eens aan wagen om eentje voor mijn man te maken.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heel schoon! :) en zo mooi gestreken ook al hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je wordt echt wel een krak in hemden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Alweer een perfect hemd! De knoopjes per 2 is super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Inderdaad perfectie! Mijn man zou dit meteen ook willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Knap hemd, en jouw man weet wat hij wil. Veel leuker dan ik heb niks nodig of doe maar!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een prachtig hemd en de stand van de knopen en kleur vind ik super goed gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Miljaar, gij zijt echt wel de queen van de hemdjes ;). Opnieuw een heel mooi exemplaar!
    (Ik ben hier op zonenhemdjes aan het oefenen en verzamel moed voor eentje voor mijn teerbeminde ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. oh ja, één van de mooiste hemden, dat is zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig stofje uitgekozen. En de bijzondere knoopjesschikking maakt er meteen een pièce unique van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Uh, perfect as always. I have the fabric for my first ever dress shirt cut. Wish me luck!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het is beslist, ik laat je blog vanavond aan mijn vent zien in de hoop dat hij eindelijk toegeeft dat motiefkes heel schoon zijn voor een herenhemd! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Schoon! Lekker zomers, die kleuren. En waar blijft de aan-foto? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Supermooi! Ik durf het nog steeds niet aan...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wow wow! Dat heb je knap gedaan! meer van dat, zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Weeral een superknap hemd Jo! Die knoopjes maken het echt bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen