30 mei 2014

Haar grote dag

Gisteren mochten we naar het lentefeest van ons oudste nichtje.  Toen ik haar vroeg wat ze graag wou, moest ze even heel diep nadenken en wist ze het eigenlijk niet zo goed.  Tot ik haar vroeg of ze misschien een verrassing wou ... wat meteen enthousiast onthaald werd.  Daar stond ik dan met mijn grote mond en vond enig overleg met de mama geen overbodig luxe.  Blijkbaar vond ze de eenvoudige tricotrokjes die ik al voor haar naaide aangenaam om dragen ... wat me deed denken aan het Mina Dotter jurkje.  Weliswaar een maatje 116 terwijl ze ondertussen al een maatje 122/128 draagt, maar met wat extra naadwaarde en wat verlengen zou dat wel lukken.  Ik wist dat ik mij kon baseren op deze Antoinette, die ze op dat moment aanhad en haar net iets te juist rond haar lijfje kwam te zitten.
De mama knikte goedkeurend, we konden aan de slag.  Zo'n tricotjurkje naaien ging vrij vlotjes, zo'n passend tricotlintje keren daarentegen ...


Maar aangezien we toch dit boek hier liggen hadden en mama's nu eenmaal niet alles hoeven te weten ... bezorgden we haar ook nog een extra zomerstrandjurkjeValerie had me ingefluisterd dat deze tuniek vrij snel ineen zat.  Bovendien is het volledig omkeerbaar ... speel- en ravotproof dus ! 


We waren een beetje later op het feest dan ingeschat, ze moest iets langer wachten op haar verrassing, maar we zagen een stralende meid !  Missie geslaagd.


35 opmerkingen:

  1. oh... ik zou hier duizend hartjes kunnen zetten... die tuniek, waw... toeval wil ik heb dat boek ook... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een snoepjes, wat zal ze blij zijn geweest met deze verrassing!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super! Die zal blij geweest zijn ... Dat strandkleding vind ik top en op jouw aanraden heb ik het boek gaan halen ... Nu nog eens beginnen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Azo schoon Jo! Dat zal wel zijn dat zij straalde!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo schoon, wat zal je nichtje fier zijn geweest ;)
    Dat tuniek is heeeeeel tof

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die tuniek is prachtig! Zeker dat ene knoopje boven het 'ruggat' vind ik geweldig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat meisje heeft geluk met zo'n super-stik-tante!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een cool cadeau! Dat eerste jurkje kan zo uit een designerboetiek komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. twee prachtige jurkjes! En hé, dat boek kende ik nog niet. Maar dat is zo'n mooi kleedje dat ik het misschien wel wil kopen. bedankt voor de tip!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo'n tante met smaak én twee rechterhanden is een godsgeschenk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh zo leuk !!
    De omkeerbare is ook echt mooi, super boek is dat trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik denk dat je er eentje heel erg blij mee gemaakt hebt. Of twee! Want elke mama is toch wel te vinden voor een zelfgemaakt cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waw!
    Dat boek ga ik me toch echt ook moeten aanschaffen, geloof ik. Ik zie er niets dan moois uit verschijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super! dat was het wachten wel waard he!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een prachtige uitvoering. Het geduld is dubbel en dik beloond!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een tevreden meisje! Ik zag het tuniekje al eerder en vind het heel mooi, alleen vraag ik me af of die knoopjes niet vervelend zijn als je gaat zitten?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Supermooie jurkjes, vooral van het tricotjurkje ben ik grote fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Amai! Echt heel schone jurkjes. Leuke versie van het mina dotter jurkje, ik ben fan! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuke jurken, misschien toch eens dat ene naaiboek aanschaffen. Weeral heel knap werk geleverd

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi, dat tricotjurkje is echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gij zijt ne krak! Ik zou jou ook wel als tante willen hebben! Heel mooi, alle twee de kleedjes. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Supermooi! Dat eerste jurkje trekt heel hard op eentje van 4FF in Zanne haar kast. Een van de favorietjes van het moment.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Reacties
    1. Het zit perfect ! Ze heeft het meteen de dag zelf aangetrokken en is er daags nadien mee gaan logeren ...

      Verwijderen
  24. Ik kan geloven dat da kindeke content is!
    Hier gebruikte ik dat trico'tje ook al: http://aamore.wordpress.com/2014/04/24/julia-part-of-a-pattern-tour/ en dochterlief is zot van de trui die ik eruit maakte!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zo prachtig allemaal weer en je schrijft het zo dat het lijkt alsof alles in een minuut of vijftien is geklaard........ @

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik zou ook stralen als dat in mijn maat was :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat tricot jurkje is geweldig!!!! Prachtige stoffenkeuze ook alweer!

    BeantwoordenVerwijderen