23 mei 2014

Naaimachinetest - informatie heet van de naald

Via via kwam ik afgelopen week terecht in Kaai 17 voor een heus event.
 

Test-Aankoop nodigde enkele ervaren naai(st)ers/blogsters uit om een selectie naaimachines die in het labo getest werden ook eens door de handen van ervaringsdeskundigen te laten gaan.  Heel leerrijk en interessant!  Immers, elke ervaren naaister kreeg vroeg of laat wel al eens de vraag welke naaimachine je al dan niet zou aanraden.  En natuurlijk was ik ook wel nieuwsgierig om te weten of mijn eigen naaimachine inderdaad ook even goed uit de test zou komen als ik zelf hoopte.
Aangenaam was de verrassing om meteen bij aankomst Debora en Marte tegen het lijf te lopen.  En meteen daarna kwam Sharon toe met enkele ervaren stikcompagnons, waaronder ook Nele.  Het was een aangename kennismaking, natuurlijk.



Test-Aankoop selecteerde een aantal naaimachines die binnen een bepaald budget thuishoren.  Een budget dat perfect aansluit bij het aftastende proces van iemand die op zoek is naar een eerste naaimachine en nog niet weet of deze nieuwe hobby al dan niet succes zal hebben.  Stonden we ruim 4 jaar geleden niet voor hetzelfde dilemma ?  Nadat we een overzicht kregen van hoe de uitgekozen naaimachines in het labo getest werden, mochten we zelf aan de slag.
We voerden een aantal standaardtesten uit, maar konden ook wel het één en ander uitproberen op verschillende naaimachines.  Verrassend om te ontdekken dat een mooie rechte steek stikken niet evident is terwijl diezelfde machine wel perfect door vier lagen jeans heen kan.  Of hoe een andere machine verscheidene testen met glans doorstond, maar waar ik er maar niet in slaagde een deftig knoopsgat te stikken.

Een overzichtje van deze testen ziet u hieronder.  Op het einde van de video kunt u doorklikken naar enkele aanvullende kooptips en de resultaten van de test.




Dus bent u van plan binnenkort een naaimachine aan te schaffen, of kreeg u ook wel al eens de vraag naar een ideale naaimachine, dan is Test-Aankoop het ideale adres.
Alvast veel succes !



10 opmerkingen:

  1. De max om hieraan te mogen deelnemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat moet plezant en leerrijk geweest zijn, al die machines testen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Had je al herkent gisteren bij het filmpje van Deborah! Moet leuk geweest zijn ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Ik heb bij de Nederlandse zusterorganisatie van Test-Aankoop gewerkt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, jij hebt ook meegetest!
    Super, weeral een ervaring rijker...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat zal wel een fijn -en leerrijk- dagje geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk zeg. Zulke info komt wel van pas hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kwam er ook bijna "viavia" terecht, alleen moest ik die dag werken... Jammer, maar alleszins nuttige info!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer ... ik had je anders heel graag eens ontmoet !

      Verwijderen