14 mei 2014

Yes ! De eerste stoere trui met capuchon

Oh ja, er werd hier heel hard uitgekeken naar Remi & Cosette !  Afgelopen maandagavond mocht ik een gesigneerd exemplaar gaan ophalen bij Valerie zelf.  Ik denk dat ik later die avond het boek op z'n minst wel twintig keer opnieuw en opnieuw doorbladerd heb.

Inhoudstafel van Remi & Cosette van Valerie Boone

Ik had hier al een prachtig katoentje klaarliggen om een écht Remi & Henri shirt te maken, maar ik had ook de stoere kaptrui in het echt mogen bewonderen bij Valerie ... Of die menerenbroek met paspelzakjes (!) achteraan ... Het was zo moeilijk kiezen wat ik er als eerste projectje zou uitkiezen.



Het is uiteindelijk de coolness die de stoere trui met capuchon uitstraalde die mij overstag deed gaan.  Of zoals Valerie het zelf zegt ... een ideale trui voor prepubers.


Een kap en mega-zakken.  Wat oversized.  Zalig vindt hij dat !  En wat extra stoergehalte door de nestelogen met doorgeregen elastiek onderaan.


Valerie maakt je het leven echt makkelijk : patronen met aangetekende naadwaarde, volledige patronen (geen gesukkel meer met "op de stofvouw", gewoon het patroon op de stof spelden en klaar), een trui zonder boordstof (geen gesukkel meer met het zoeken naar mooie passende boordstof, gewoon boorden omplooien, doorstikken en klaar).  Ik maakte de grootste maat (maat 140) en er is zelfs nog wat groeimarge voor mijn kleine fijne 11-jarige ... ideaal, niet ?





23 opmerkingen:

  1. Coole trui! Of is dat woord al out? Waar verkopen ze het boek?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij Valerie zelf (facebook : Remi & Henri) of in de standaard boekhandel

      Verwijderen
  2. supercool...bij ons in de standaard hebben ze het nog niet ;-(
    keileuk gemaakt .... weeral !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk! Echt iets voor stoere jongens.
    Ik ben gisteren in de Standaardboekhandel geweest, maar ginder was het boek er nog niet. Ze konden mij ook niet vertellen wanneer het daar zou zijn.
    Kan jij me mss. vertellen tot welke maat die jumpsuit gaat (en de andere meisjespatronen)? Ik wil dit eerst weten voordat ik het boek bestel/aankoop.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ging afgelopen zaterdag naar de boekvoorstelling. Zeer mooie patroontjes. Die jumpsuit zou ik hier makkelijk verkocht krijgen. Jammer genoeg passen mijn dames er niet meer in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het zo jammer dat ik er niet bij kon zijn zaterdag !

      Verwijderen
  5. Zo schoon, zeg! Het boek stond op mijn verlanglijstje. Nu dus meteen besteld!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel stoer, en ziet er ook zo comfortabel uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt een stoere prepuber en ik denk dat je nog vele stoere truien met kap zult mogen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! Of beter; stoer! ;)
    Ik ging gisteren eens in de Standaard piepen, maar hier hebben z'm nog niet binnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bèrre, dat is in West-Vlaanderen een populair jongerenwoord (hoewel het toch ook al bijna 20 jarig meegaat). Zal even moeten updaten denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Saskia, ook al praat ik zelf nog amper West-Vlaams, verstaan is geen probleem hoor ;-)

      Verwijderen
  10. Ik heb het om de één of andere reden niet voor truien met een kap/capuchon…, maar de zoon is er duidelijk kei-content mee! En dat boek staat me wel aan, maar altijd hetzelfde probleem hè: tot maat 140… :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Eva, tot welke maat zoek jij patroontjes? Tienermodelletjes? stoer of niet?

      Verwijderen
    2. Hoi Valerie
      Ik heb twee dochters van 10 en 12, aankomende tieners dus. En ja, stoer mag zeker! Tips?

      Verwijderen
  11. Stoere trui! Alweer een boek dat niet mag ontbreken in mijn collectie.

    BeantwoordenVerwijderen