13 mei 2014

Zot zijn doet geen zeer ...

Na meer dan 20 jaar besloot ik om nog eens op tennisles te gaan.  Als prille tiener werden al eens tennislessen gevolgd, toen nog met een houten rakket.  Maar nu de jongens ook de smaak te pakken krijgen, kocht ik een nieuw rakket en ging ik opnieuw op les.
Tot ik vorige week bedacht dat zo'n tennisrokje eigenlijk wel handig was, vooral omdat mijn "lesgenootjes" daar wel een voorraadje tennisballen in kwijt konden.  En dus ...


Ik zocht op het www naar een patroontje van een short, paste dat wat aan zodat ik geen zijnaden meer had, naaide daar een eenvoudig a-lijnrokje bovenaan (wat ik asymmetrisch doorknipte zodat ik een splitje verkreeg) en voorzag het ding van ballenvoorraadzakjes.


Al is het wel totaal geen zicht om zo "gevuld" daarmee rond te lopen ...





38 opmerkingen:

  1. Amaai, hard aan gewerkt! Maar eigenlijk wil ik nu wel die actiefoto's zien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daarvoor verwacht ik je graag in de tennisclub ;-)

      Verwijderen
    2. Het adres graag ;). Ik wil dat zien -grijns-

      Verwijderen
  2. Het geheim ontrafeld, ik had dat niet door hé, van die zakjes die blijkbaar ondersteboven staan!
    't amusement in dit rokje-shortje!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en met een elastiekje onderaan. Ik vroeg eens aan een lesgenoot of ik eens onder haar rokje mocht gluren ;-)

      Verwijderen
  3. Hihi ik wist dat ook niet van die zakjes! Ik dacht dat ze gewoon onder de broek gingen... Een zeer tof en hip resultaat! Nu kan je iedere spreidstand aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat van die zakjes wist ik niet... Een superknap tennisrokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waaah deze had ik graag in mijn kast gehad in mijn tennisjaren :-D Vaak met zo'n shortjes rondgelopen, maar op den duur vielen die ballen daar altijd uit! Dus zo'n elastiek = goed gezien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oooh, super!! ik wil dat wel eens AAN zien hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En blijven ze zitten, de tennisballen? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Confessie : al huppelend hier in huis vielen ze er tot nu toe niet uit ; zaterdag regende het heel hard en was er geen les ;-)

      Verwijderen
  8. Sorry, ik moet efkes bekomen van het lachen ;)
    Ik vind dat je een schoon tennisrokje gemaakt hebt, ge zult er alleszins mee opvallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, dat wil ik zien, die cellulitisbobbels op je dijen!
    Toch een geweldig rokje. Super praktisch en mooie kleurtjes!
    Succes met de lessen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. nieuwe facebookgroep: wij willen jo zien tennissen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is eens wat anders dan van die saaie witte tennisrokjes. En een 'aan' foto zie ik anders ook wel zitten. En die ballenzakjes... ik dacht dat ze die gewoon tussen hun shorts propten

    BeantwoordenVerwijderen
  12. en een foto met jou erin .... zou zalig zijn liefst in actie ... have fun

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vooral de voorbereidingen ("mag ik even onder je rokje kijken") en de testfase (huppelen in de kamer) werken op de lachspieren, maar het resultaat is serieus goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De sportieven tour op, in stijl en geequipeerd, lot ze lachen :))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mmmmja, ballenvoorraadzakjes... Dat is wel stoer!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha leuk stukje en leuk rokje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha, hier ook eentje die de in-actie-foto's wil zien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super! :) Veel succes met uw tennislessen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je kan echt in kleur gaan tennissen: veel plezier op de les....

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik kan hier alleen maar beamen: verbazing om de verstopplek van de ballen én een actiefoto zou toffer zijn, maar het ziet er goed uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Doet inderdaad geen zeer, tof zot, ik ben mij u nu ook aan het voorstellen in dat rokje :)
    Slim die zakjes , en heel echt ook, moet je niet constant lopen rapen, ook handig op onze leeftijd :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  22. haha, is er nu iets waar jij geen weg mee weet? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. moh, dat is het mooiste tennisrokje ooit! En @ seija metime: ja, deed ik ook, gewoon een boxershort onder het rokje aan en dan de balletjes in de short- geklemd tussen stof en vel. Werkte prima, hoor.
    Al vind ik dit rokje dus wel veel cooler!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hahaha, ik moet hier echt keihard mee lachen! Ik zie dat zo voor mij, met die ballen op uw dijen :-))
    Succes met de tennislessen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Schitterend!! Veel succes met het tennissen, het is in elk geval in stijl!

    BeantwoordenVerwijderen