16 juni 2014

Ik doe mee ... deelnemer van de Zonen 09 wedstrijd !

Ik doe mee !  Ook al werd eerst getwijfeld.  Toen de wedstijd aangekondigd werd, had ik hier wat geheime projectjes op de planning staan, waarvan eentje al prijsgegeven werd.  Maar veel extra aanmoediging had ik niet nodig om nog eens met een Zonen 09 patroontje aan de slag te gaan.  Lars werd overwogen (immers, mantelstof en passende tricotvoering liggen al klaar), maar ik las dat - als we allemaal heel erg enthousiast zijn - er grotere maten volgen ... en laat dit nu iets zijn waar ik wel naar uitkijk voor mijn 11-jarige.  Hij mag dan wel klein en fijn zijn, hem in een jasmaatje 134 stoppen, waar ik hem nog een trui wil onder laten dragen ... we moeten een beetje realistisch blijven, niet ?
Dus als jullie nu eens allemaal even mee enthousiast willen zijn met mij, dan is deze wedstrijd al dubbel en dik geslaagd voor mij !

Maar een Theo, daar bleek hij nog perfect in te passen.  Deze keer tekende ik op basis van het patroon één maatje groter.  Ik zie hem dit hemd graag nog dragen straks in het najaar.  
Ook kreeg hij heel wat medezeggenschap voor zijn hemd.  Het stofje uit de Wee Wander collectie koos hij enkele weken geleden zelf bij Mertens.  Hij wou deze keer een hemd met zakken, zoals zijn broer.  Al werden ze deze keer iets schuiner uitgetekend en van een 'om het even waar paspelzak' van 8 mm breed voorzien.


Geen perfect doorlopende patronen aan de knopenbies.  Het leek mij net iets belangrijker om niet één van de meisjes of jongetjes in de print te doorboren met een zak.
Achteraan deed ik iets wat ik laatst zag bij een herenhemd.  Het stopplooitje uit de Theo werd anders geplooid en ter hoogte van middenrug volledig doorstikt.  Bovenaan in de rugpas en onderaan in de zoom werd het ook mee vastgestikt.


Dat rugstolpplooitje zal hier nog toegepast worden ... let op mijn woorden.


Ik legde de zoon een selectie knoopjes voor en hij besliste.


En toen hadden we nog tijd genoeg om een passende eenvoudige Jacob te maken.  Al weet ik niet of hij de broek nog vaak in combinatie met zijn hemd zal dragen.  Hij vindt hem niet samen passen met zijn hemd en hier staan onze meningen haaks tegenover elkaar !  Ik kocht het Monaluna stofje ooit bij Georgette en het werd sindsdien gekoesterd.  De rood/oranje/rozige kleur past perfect bij de kids uit zijn hemd.  Tegelijk kwam ik ook tot de conclusie dat ik hier dringend meer broeken moet maken, als ik ze nog uit een meter stof wil krijgen.


En weet je waar ik eigenlijk nog het meest nieuwsgierig naar ben ?  Naar dat nog onuitgegeven Zonen 09 patroon !



44 opmerkingen:

  1. Wauw! Een hemd met zakken, daar zou ik zelf nooit op gekomen zijn. Heel leuk stofje ook, het staat hem heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel tof die zakken! Jouw zoon heeft smaak, maar dat zit vast in de genen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo tof dat jouw jongens ook al zo graag deelnemen aan het denk-en kiesproces ... stofjes kiezen ... zakken vragen ... en de plooi op de rug zal ik direct pinnen! Super! Good luck!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik duim! Knap zenne jouw hemd en broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De moed zakt mij nog iets dieper...
    Jo, amai, wat knap! En dat zeg ik bijna iedere keer, maar je blijft er schepjes bovenop doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waw seg! Heel knap met die zakken en de plooi. Zo af! Ik voel weer wat faalangst opkomen ;-) En wat dat onuitgegeven patroontje betreft, daar ben ik ook héél nieuwsgierig naar. Alleen al daarvoor zou 'k graag winnen. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo een ongelofelijk mooi en perfect afgewerkt hemd! En ik ga ook mijn kans wagen in de Theo categorie, dat wordt een heel moeilijke opdracht, maar meedoen is belangrijker, hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super!
    En het hemd is inderdaad goed passend bij de broek.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. jawadde :)
    heel leuk die aangepaste rugpas

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En natuurlijk, véél succes met de wedstrijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, wat kan een mens nog meer zeggen, perfectie?! Geweldig, tof stofke, leuke paspelzakken, steekt er mooi tegenaf, en dan die stolpplooi en knopen. De lat voor de concurrentie is meteen hoog gelegd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi stofje en wat leuk dat je zoon het zelf al uitzoekt. Veel succes met de wedstrijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super mooi gemaakt deze!
    Staat hem ook prachtig in zijn geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tof, tof! En de kleuren zijn zo mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Succes!! Dit is alvast een toppertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo schoon! Ik vind ze wel mooi samen passen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Supermooi ! De combinatie met de broek is helemaal retro en past uitstekend maar ja de jeugd van tegenwoordig heeft het daar niet zo voor, zekers . Ik vind het in ieder geval supergeslaagd !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De rugplooi laat ik meteen zien aan de kotgenoot die een hemd bestelde! En verder smeek ik mee om vanaf-134-patronen! (hoor je ons, Sharon?) Want Ilias mag dan nog maar 8 zijn, met een Lars in 134 zal de blotebuikenmode hoogtij vieren komende winter :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh wauw mooi die zakken, en die plooi van achter, en een hele goede keuze aan knoopjes...
    De appel valt niet ver van den boom ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. megasuperprachtigmetheelveeloogvoordetail; wauwie !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hemd na hemd, en iedere keer weer zo mooi en perfect, wow!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je doet dit patroon alle eer aan, je afwerking alweer tot in de puntjes, succes, ik duim voor je :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wauwie! wat ben jij een hemdjes-krak zeg!! Prachtig!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Aan al diegenen die ook meedoen: 'Nu zitten jullie met de poepers hé!' ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zo mooi! Gelukkig zit jij niet in de ole-groep ;-)
    Ik ben ook superbenieuwd naar het geheime patroon !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jo! Zo schoon! Echt heel stijlvol met de Jacob er onder. Jij maakt veel kans. En dan denk ik: ach, het heeft geen zin dat ik dat van mij instuur (als ik dit zie), maar dat onuitgegeven patroon trekt me wel weer terug over de streep.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Superschoon Jo! Ma de moed, die zit nu wel in mijn schoenen jong :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. ja watte, zo mooie, jij zal er wel bij zitten, kan daar nog iemand aan tippen??????

    BeantwoordenVerwijderen
  29. gij moet mee in den top drie zitte gij, echt knap zenne!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. schitterend, ik ben fan zeker van die knappe zakjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Superleuke tenue! Het hemd vind ik geweldig met die zakken en de afwerking op de rug.
    Als ik de stof in de rek zou zien liggen zou ik er niet aan denken om er een hemd voor mijn zoon uit te maken, maar als ik het hier zie dan ga ik ook wat meer moeten durven. Dat is zo geweldig aan jouw creaties! TOP!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Knappe stofkeuze heeft jouw zoon, en perfecte uitwerking door jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Het staat hem fantastisch! Wat een mooi overhemd.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ferme creatie zeg en een hemd met zakken heb ik nog nooit gezien,wel knap gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ohhhh wat een geweldige outfit!! Zowel moeder als zoon hebben echt smaak! Mooi gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen