15 juni 2014

Leve vader


Eerder durfde ik het niet aan om een hemd voor mijn vader te naaien.  Op vestimentair vlak kan hij nogal kritisch en veeleisend zijn.  Zo wordt een hemd steevast gekeurd op kraag en staander, want hij vindt van zichzelf dat hij een korte nek heeft.  Dus ik verlaagde staander en dus ook kraag.  De volgende keer moet ik de staander vooraan absoluut boller tekenen, want nu kreeg ik mijn naad bijna niet meer weggewerkt in de staander.



De stof kocht ik ooit samen met de stof voor dit hemd bij Stoffen Van Leuven.  Mevrouw Van Leuven vertelde me toen dat het ruitmotief niet gedrukt werd op de stof maar er ingeweven zit, een zalig kwalitatieve stof om mee te werken.


Ik tekende rugnepen op het rugpand, maar doorstikte ze nog niet vooraf.  Na een pasbeurt bleek dat ik ze er perfect kon aan toevoegen. 








37 opmerkingen:

  1. Het hemd zit je vader als gegoten! Wow! Als dit geen traditie wordt? ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aha, ik zie een tevreden man! En dat mag ook wel, dit is hier couture op maat hé! Sebiet staat Bart De Wever aan je deur voor zijn maatwerk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij ziet er heel content uit, met zijn hemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. amaai, kei-professioneel ziet er dat uit. Staat hem goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga even voorbij aan dat ongelooflijke maatwerk van je... Wat lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. maar jong!! goed gedaan... kei fier was je papa zeker wel?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai, dat is pas een Vaderdag geschenk ! Knap gemaakt en het staat hem beeldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jouw vader is duidelijk meeeeega happy! En het staat hem schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Puur vakmanschap, alweer zo'n prachtig overhemd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amai die laatste foto zegt alles, een tevreden vader, wat een privilege kreeg hij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amai dat is echt klasse! Dit is naaien op hoog niveau. Hier doe ik mijn petje voor af.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jawadde! Het enige dat ik tot nu toe voor mijn vader fabriceerde, waren een toiletzak en een pyjamabroek ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Respect... wat een prachtig hemd...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. prachtig! Ja papa staat er zo goed mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. maar zo sjiek! En zo een proper zakske en al! Fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh wow. To me you really are the queen of dress shirts! I simply can't believe your pattern matching. This better than any storebought shirt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig hemd, je vader ziet er heel fier uit

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooi hemd en slim om z'n hals zo optisch te verlengen door de staander te verlagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Stijlvol, die vader van jou in zijn nieuwe aanwinst. :-)
    Heel knap!

    BeantwoordenVerwijderen

  20. Wat een mooi hemd U vader is fier op U ik zie het in zijn stralende ogen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. dat ziet er mij perfect op maat uit voor jouw vader :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw, pure perfectie dat hemd, beter dan in de winkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zeer knap, zie u papa eens stralen van trots! Volgens mij is het zeker goedgekeurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. En ja, vader ziet er heel gelukkig uit mijn zijn perfecte nieuwe hemd! Schitterend gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen