30 september 2014

Voorbereiding

Mevrouw Soft Cactus ... hoef ik haar nog te introduceren ?  Enkele maanden geleden veroverde ze gans blogland met de lancering van haar eerste stoffencollectie.  Maar mevrouw Soft Cactus zou mevrouw Soft Cactus niet zijn als ze "binnenkort" niet weer iets nieuws voor ons in petto heeft.
En ja hoor, daarvoor verrichtte ik al wat voorbereidend werk.  Want laat het ondertussen al zo'n drie maanden geleden zijn dat ik nog eens een hemd naaide.  


Dus stikte ik voor mezelf een bloesje in elkaar.  Kwestie van opnieuw een beetje in hemdenmodus te komen en volledige klaar te zijn voor die sympathieke Naomi, het grote brein achter Soft Cactus.


Ter info, ik koos een patroontje uit de Ottobre.  De volgende keer worden de schouders wat verbreed, kwestie van inkijkmomenten te beperken wanneer ik even mijn schouders naar achter trek.


Het pauwen Liberty stofje komt van bij Julija's.  Ik kocht het oorspronkelijk met als doel een herenhemd met korte mouwen, maar vond de kleuren uiteindelijk wel fel uitvallen, iets meer turkoois en oranje dan petroleumblauw en roestbruin.  Maar voor dit bloesje vond ik dat dan weer ideaal.


De foto's werden genomen door een vriendin in de tuin van deze sfeervol opgeknapte boerderij tijdens een weekend uit met vrienden, waarvoor dikke merci !




35 opmerkingen:

  1. Wauw! En joepie, nieuwe soft cactus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat netjes! Staat je goed!
    En ben heeeeel erg benieuwd naat t nieuws van Soft Cactus! Jij weet meer dus ... Wanneer? En wat? (Hoef je vast niet te vertellen dat ik een grote fan ben ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waw Jo, je ziet er super goed uit in het bloesje! Erg mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer super! En al op preweekend! Ook om te oefenen? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het stofje is prachtig! Ook voor mannen, al zou ik dat aan Broer waarschijnlijk niet verkocht krijgen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Al 3 maanden geen hemd, je bent het nog niet verleerd :-) Schoontje dit bloesje! Al benieuwd naar de nieuwe soft cactus collectie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat ik dit bloesje zonet in het echt gezien heb op de stockverkoop van mis-en-plis?

      Verwijderen
    2. Echt ? Je meent het ! Oh sorry, maar ik heb je echt niet opgemerkt, ik heb eigenlijk helemaal niet opgelet of er eventueel bekende gezichten zouden zijn ... en er was nochtans niet veel volk toen ik er was. Sorry sorry ...

      Verwijderen
  7. Mooi, Jo! Het stofje lijkt me ook ideaal voor een bloesje. je doet me zin krijgen om er ook nog eens eentje te maken (eerst tijd vinden)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Héél mooi! Het hemd, of misschien zeg ik beter de blouse, staat je goed hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voor mij ben jij zo de hemdenkoningin!
    Knap gedaan Jo, je ziet er stralend uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi! ( http://creatievevingers.blogspot.be )

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi bloesje zeg! Staat je super, en een heel leuk stofje! En je maakt me zooooo benieuwd naar de nieuwe Soft Cactus'jes! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schoon zenne Jo, nu een ensemble voor er op/onder hé ;-)
    Enne, aan madame Soft Cactus: je mag me ook wel eens contacteren om de nieuwste winterstofjes voor te stellen, géén bezwaar :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weeral goed geoefend Jo! :) Dat komt dik in orde.. Ik zie het al! Maar ja, je bent dan ook de meesteres van de hemden hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is een schoon bloeske geworden! Maar 'k snap niet zo goed of hier al een inbreng van Mme Soft Cactus in verwerkt zit? Of was dit gewoon een opwarmertje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit was een opwarmertje om in hemdenmodus te komen hoor.

      Verwijderen
  15. Prachtig mooi! En nog een tip tegen inkijken: het knoopje ter hoogte van het breedste van je buste plaatsen helpt ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijn hemd, ik ga ook eens op zoek naar die Ottobre!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. heel mooi, staat je goed. al vaak gedacht om eens te proberen, maar nog geen courage gevonden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je bent er helemaal klaar voor, dat is duidelijk! Schoon blouzeke en keischoon foto's Jo!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat is weer een perfect Jo-bloezeke!!

    BeantwoordenVerwijderen