10 oktober 2014

Welkom Cisse


Oh ja hoor !  Hier werd al even uitgekeken naar de komst van Cisse !  Qua pasvorm was Jacob tot nu toe perfect, maar met jongens in huis die vaak op een fiets terug te vinden zijn, werden de broekspijpen systematisch versmald ... zonde, toch ?  Cisse is dan ook een aangename nieuwkomer op dat vlak.
En ook al heb ik eigenlijk weinig tijd op overschot op dit moment,  het inplannen van Cisse-naaitijd behoefde niet veel overredingskracht.


Al van in den beginne ben ik grote fan van de dubbele asymmetrische zak met paspel.  Dit zou sowieso de eerste versie worden !  Een versie die ik mij wel vrij snel in elkaar zag steken. 


Ik hoefde alleen maar mijn jongste zoon te overtuigen (diegene die op dit moment het meest in broekennood verkeert), maar zo'n dubbele zak, daar zeggen negenjarige jongens geen neen tegen.  Dat zijn moeder zich zou vergissen bij het knippen van het voorpand waardoor er nog een extra zak werd toegevoegd (weliswaar aan de andere zijde) was zelfs nog een extra aangename verrassing achteraf.  Wat hem ook kon overtuigen was niet de print van de door mij gekozen stof, maar wel het feit dat ik een stevige wintertricot van Strass gebruikte, die lekker warm aanvoelt en comfortabel zit.


Ik liet de oudste de broek ook eens passen, kwestie van de maat eens na te gaan op model.  Maar de jongste zoon eiste zijn broek meteen terug op.  Jaja, hier zullen zeker nog Cisses volgen !




43 opmerkingen:

  1. Ook een mooike! Ik ga dat patroon eens kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, gij snelle! Ik kreeg mijn testexemplaar zelfs nog niet op de foto :-) Mooi en ziet er heerlijk comfortabel uit! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Na het zien van deze geweldige Cisse ken ik u meteen de titel 'Turbodiesel in naailand' toe! Wat een schoon- en wat een snelheid!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is bewezen, bij Cisse zitten ook eenvoudige en snelle versies bij. Ik benutte dan ook nog maar één van de opties, he ;-)

      Verwijderen
  4. Schoon, heel schoon maar dat kan niet anders met een combinatie van Jo Chapeau en Zonen 09! Ik ben ook fan van de stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie broek! Ik heb het patroon al op mijn laptop, morgen kan ik, de maten nemen van het nichtje voor wie ik de Cisse wil maken.
    Je hebt een rekkende stof gebruikt. Is dat nodig? Misschien wel beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat moet ik dan eens aankopen, want de jacob zit hier goed en dan het ik al twee keer stensil stripe geprobeerd en die scheurt gewoon bij de eerste fietsbeurt helemaal door aan het kruis. Ik dacht dat ik dat niet goed maakte maar dat is zo'n model waar jeje niet goed in kunt bewegen en spelen. Dus sie cisse moet ik ook hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oei, ik kan die enkel met pay pal kopen :-( dat heb ik niet

      Verwijderen
    2. Eens een mailtje sturen naar Zonen 09 ?

      Verwijderen
  7. Heel, heel mooi! De hele outfit klopt als een bus. Zal wel zijn dat ie zoiets niet uit handen wil geven! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze is echt een hele leuke ! Super stofkeuze

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ook al zo schoon! Jaja, heading to the shop right now!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi! De stofkeuze is prachtig!
    Die laatste foto is echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi stofje! En leuk met de paspels.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel leuke broek, Jo!! Patroontje ligt hier ook al klaar, nu nog tijd en stof vinden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een toffe versie, ook super gecombineerd met truitje en de schoenen! Cisse staat hier zeker ook op de naaiplanning!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoe meer Cisses ik zie, hoe verliefder ik word! Dit is een topper!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goed idee met die wintertricot! Ik vind het model ook zalig, alleen jammer dat de maten niet groter gaan. En paste de oudste er ook nog in???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Saskia, hier wel ... maar ik moet toegeven dat hij een uitzondering is qua maten voor zijn leeftijd.

      Verwijderen
  16. Het was zo uitkijken naar die eerste blogpost en wat een fijne gevoel om dan zo'n perfect geheel te zien. Prachtig Jo!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Waaw, heel mooi! En zo overtuigend dat ik bij Mon Depot nog net het laatste metertje heb gekocht. Sorry mensen, dat was ik dus :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk in dat stofje! Bij ons is het jammer genoeg Joppe die razendsnel groeit en dringend broeken nodig heeft, maar helaas gaat Cisse niet tot maar 152 :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig, die gaat ook op mijn verlanglijst.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Maar wat een schitterend idee in die wintertricot! Ik kocht er ook een paar meter maar wist nog niet goed wat te doen ermee :D Prachtige broek jong!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jo! Schoon! Vind maar nog wat tijd, meer Cisse graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat ik het mij ook eens ga aanschaffen, dat Cisse-patroon. Zo'n toffe broek! Ik kijk uit naar meer Cisses van uw hand.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Toffe broek! En super stofje he! Hier loop er ook eentje rond in een gelijkaardig model!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ge hebt dat goed gedaan :-) schoon :-) meer van dat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een geluk dat mama's zich kunnen misknippen :-) Schoon Jo!

    BeantwoordenVerwijderen