12 november 2014

Nieuwe mini-collectie van Soft Cactus


Het was ergens in september dat ik een mail kreeg met deze titel in onderwerp.  Een nieuwe mini-collectie van Soft Cactus ?  Mijn nieuwsgierigheid was meteen gewekt !



Maar er stond nog meer in die mail.  Zinnen als "De stofjes zijn een beetje anders, maar toch nog Soft Cactus en heel geschikt voor jongenshemdjes!" én "Mijn vraag is of je het ziet zitten om een mannenhemd op maat voor ons te naaien met één van de nieuwe stoffen."  Bijkomende informatie zoals dat het hemd op twee weken klaar moest zijn, werd even genegeerd ... 



Om een lang verhaal kort te maken ...  Ik twijfelde er eigenlijk geen seconde over om deze opdracht aan te nemen.  Ik wist op dat moment niet eens over welke stoffen het ging, maar "Soft Cactus"-stijl, dat kon alleen maar prachtig worden.  Maar tegelijk was er ook stress !  Voor wie zou ik een hemd moeten naaien ?  Welke stof zou gekozen worden ?  Zou het wel ok zijn voor de fotoshoot ?  Zou het wel lukken in de korte tijd die ik ter beschikking had ?  En wat als het nu niet ok zou zijn ?   Er werd meteen een aantal dagen geblokkeerd in mijn agenda, zodat ik zeker voldoende tijd zou kunnen uittrekken om dit tot een goed einde te brengen.





De maten van het model kreeg ik al eerder doorgestuurd.  Het patroon lag al geknipt en aangepast klaar toen de stof geleverd werd : Colored Windows in de kleurenset Yellow Bayou Slate in combinatie met de passende Colored Windows duo in dezelfde mooie zachte Soft Cactus kwaliteit van de vorige stoffencollectie.  Ik probeerde beide perfect op elkaar afgestemde stoffen zoveel mogelijk te combineren.  Er is trouwens ook uni geel ter beschikking voor wie dit liever wil.



En ja hoor, nog meer foto's binnen deze kleurenset !






In primeur kreeg ik de volledige mini-collectie al te zien. Ze wordt verwacht rond half november, héél binnenkort dus.  Maar bij Debora krijgen jullie ook een inkijk op de kleurenset Ceylon Taupe Pastels.  En ook bij Naomi van Soft Cactus kunnen jullie de volgende dagen de nieuwe collectie bewonderen.

Alle foto's op model zijn van de hand van Annelies De Weerdt in opdracht van Soft Cactus.
Alle andere foto's zijn van de hand van Naomi van Soft Cactus.




55 opmerkingen:

  1. Een goed einde? Hoe kon je twijfelen...een prachtig einde! Schoon, werkelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh, oh ooooh .... *verder sprakeloos*

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Owzeg!!! Precies zoals ik je ken: de perfectie!! En nu zien we eindelijk ook eens de man achter het hemdje!! Keischoon gedaan xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Piekfijne afwerking zoals we van je gewend zijn.....en natuurlijk ook een schoon stofje en toffe foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Moh ho seg, dat zeggen jullie daar in het Westen dan hè?!
    Wij zeggen: suuuupermooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hé, dag Ken! Dag Noi!
    Prachtig hemd heb jij gemaakt zeg! Knap werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh my, de stoffen zijn weer mooi! Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zalig! Eindelijk stofjes voor mannen/jongenshemden! Dat zal over de toonbanken gaan als zoete broodjes! Superleuke afwerking met dat geel lintje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe zou dit nu niet kunnen slagen, de rekensom klopt hier meer dan een beetje: Jo + Soft Cactus = Mega!
    Ik wil nu ook wel eens aan een hemd beginnen zeg, als ik dit zie! Dat gele boordje ... smelt

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schoon! We hadden niet anders vewacht natuurlijk! Heel tof gedaan met dat gele lintje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo mooi met dat gele lijntje achter de knopen! Classy!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat mooi! Ik kan niet wachten, en wat ben jij een boffert!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit moet mijn man niet zien of ik kan direct al beginnen voor hem:-) zo schoon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Erg mooi, sjieke afwerking! Hier staat de man des huizes ook al te popelen voor enkele extra handgemaakte hemden en in die nieuwe stoffen zit heel mooi en bruikbaar materiaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, mooi gedaan en super afwerking! Daar durf ik me nog niet aan wagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoe mooi!!! Mijn man mag dit zeker niet zien of hij zou zich nog meer gaan afvragen wanneer ik nu eens iets voor hem wil naaien...:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mijn man heeft het gezien... ik weet wat gedaan! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je hebt dat prachtig genaaid Jo! Echt nog eens een dikke mercie!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. helemaal verliefd op die nieuwe stofjes ��

    BeantwoordenVerwijderen
  20. omg ik ken dus echt de toppers onder de naaisters!!!! knap! knap model ook hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  21. amaai! dat heb jij super knap gemaakt, tot zondag. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Supermooi! Dat gele biesje vind ik een heerlijk detail, dat wordt hier meteen gepind. Is dat gewoon een lintje dat je erop naaide? (An)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, bij Mertens hebben er er in verschillende kleurtjes. Ik deed het al eens eerder : http://jochapeau.blogspot.be/2013/05/just-perfect.html

      Verwijderen
  23. Oh waw seg! Mooi !!! En deze collectie ziet er een stuk volwassener uit !!! Dat belooft !!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. En ik net bloggen dat het moeilijk is om leuke hemdenstof te vinden. Zo een mooi exemplaar! Die gele accenten maken het hemd echt af. Wie weet krijg ik de smaak te pakken om nog hemden te maken.
    PS: Jouw hemd op de website van Mon Depot trok mij over de streep om de stof te bestellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Waar kan ik hier de maten van mijne man doorgeven? Zo knap seg!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik zeg hier telkens weer hetzelfde, maar ik val met véél plezier in herhaling: wat mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Die afwerking van jou is alweer wow! Alleen maar bewondering voor jouw hemdenskills. Van het stofje ben ik persoonlijk niet zo'n fan, ik word een beetje duizelig van het drukke motiefje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Schit-te-rend!! Petje af, Jo, wat een perfectie.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh Jo! wonderlijk mooi! En wat een tof stofje! zijn ze nog steeds zo zacht??

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heb je daar nu echt aan getwijfeld dat je dit tot een goed einde ging brengen??? :-) Ik niet hoor! Weer suuuuperknap gedaan Jo, met een prachtig stofje! En dat accentje geel achter de knoopjes, zoooooo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Jo! Ik zag dit al eerder, bewonderde kleuren en details, maar uitte nog geen lofbetuigingen. Tot nu. Wauw!!!

    BeantwoordenVerwijderen