28 december 2014

Grace overgooier

De Grace jurk uit de laatste editie van La Maison Victor sprak mij meteen aan.  Ik denk dat het vooral die zakjes vooraan waren.  Zij vond het bovendien een ideaal jurkje, dus lieten we ons volledig gaan.  Uit eerdere ervaringen nam ik deze keer de kleinste maat (volgens mijn opmetingen) als basis.  Gelukkig maar, want haar gevoel herken ik wel een beetje.


Niet echt flatterend, he ? Nochtans, net zoals mevrouw Khadetjes kreeg ik hier ook al complimentjes te horen op mijn overgooier. Misschien ligt dat aan het feit dat ik zo graag mijn handen in die zakken stop ?


Aangezien ik maar één meter van de roestbruine wollen stof van hier ter beschikking had, moest ik de mouwen laten vallen.  Jammer vind ik dat niet.  Nu kan ik er mijn rolkraagtrui onder aan.
Ik hertekende het beleg en voegde een tricotvoering toe.  Eén van nieuwe Soft Cactus stofjes bleek perfect te passen.



En nu ik eens een redelijk goed gelukte blinde rits toevoegde (blinde ritsen echt blind instikken zijn één van mijn vele zwaktes), blijkt die eigenlijk overbodig ... ik kan het ding gewoon zo aan- en uittrekken.



29 opmerkingen:

  1. Ik vind het ook wel iets hebben, misschien niet flatterend, maar het ziet er wel comforabel uit. Die kleur is ook mooi en staat je ook goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het wel heel mooi...Zou het zo zelf dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Souspulleke er onderuit en een cardigan of vest erover. En dan is dat veeeeel beter! (Ik voer in mijn eentje oorlog tegen souspullekes onder kleedjes, voor groot en klein.)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, maar rolkragen zijn zo lekker warm in de winter ;-)

      Verwijderen
    2. rolkragen zijn inderdaad zo gemakkelijk maar mss is het wel waar ;-) nu lijkt het een beetje alsof je hoofd op je schouders staat! ;-) maar verder vind ik hem wel erg mooi... ga hem ook proberen... eens zien als ik hetzelfde zakgevoel krijg als jij en Sarah of niet... ;-)

      Verwijderen
  4. Hm...comfortabel zal het zeker zijn. Misschien een ceintuurtje eromheen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi, en gevoerd met blinde rits! Staat je super ;)
    Heb ook een grace gemaakt alleen nog geen foto's van kunnen trekken
    maar dat komt nog ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Stofkeuze vind ik erg geslaagd. Maar inderdaad misschien eens anders proberen combineren, met ceintuurke en vestje over.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hier net hetzelfde schrijven als bij mevrouw Khadetjes...volgens mij te groot. Wel een schoon kleur wolletje en ik ben verliefd op de voering ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zak of niet, het ding zit comfortabel en heeft een zalige kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het ziet er toch mooi uit hoor, ook al denk ik ook dat je nog een maatje kleiner had mogen maken...
    En anders de zijnaad wat innemen, voor meer 'vorm'??

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh ja, en de kleur staat je geweldig!! Heb je je pony geknipt trouwens? Is leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, Edje ... zo opmerkzaam zeg ! (maar ik weet niet hoe lang die zal blijven hoor ;-) )

      Verwijderen
  11. Prachtig stofje koos je, staat je ook goed! Volgens mij zit de jurk helemaal zoals bedoeld. En een mooie sjaal erbij gedrapeerd, maakt iedere outfit (en lekker warm!) (kreeg ik mee als advies bij een kledingwinkel ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind het wel iets hebben! En die afwerking weeral! Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige stoffencombi! Zelf sta ik niet met zo'n model. En ik heb al vaak geprobeerd. 😉 de rolkraagsouspull zou ik wel skippen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De afwerking is prachtig, maar ik begrijp je twijfel. Ik zou de rolkraag verwijderen en het geheel wat breken met een lange sobere ketting en een cardigan. En misschien ook ander schoeisel, maar daar twijfel ik nog wat over :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik vind hem vanvoor erg mooi maar aan de zijkant niet echt. Er is volgens mij iets mis met dat patroon ;)
    oplossing : zorg dat je jezelf alleen langs voor laat zien :)
    En dat van die rits vind ik wel erg grappig eigenlijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Door al jullie twijfels wacht ik maar even met dit patroon dan. De kleur staat je sowieso heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind het eigenlijk wel leuk, heerlijk 70's retro! En we kunnen toch niet altijd aansluitende jurken dragen die alle rondingen laten op hun best laten uitkomen? Soms is er al eens nood aan warm en comfortabel, denk ik dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat van die maat, is dat met alle La Maison Victor'ekes hetzelfde? Ik heb hier twee edities liggen, maar met standaard de kleinste patroonmaat kan ik mij dan misschien beter tot het kinderdeel wenden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik tot nu toe de maat maakte volgens mijn opmetingen, dan kwam dat altijd veel te groot uit. Eén of twee maten kleiner nemen is hier dus ondertussen standaard als het LMV betreft.

      Verwijderen
  19. Maakte twee jaar terug een soortgelijk jurkje (http://issews.blogspot.be/2012/12/kerstavond.html). Bij mij was het rokje noodgedwongen heel kort (lang verhaal), maar was er achteraf wel heel blij mee. Want je draagt daar toch steeds dikke kousen onder. Heb er al veel plezier aan gehad, voor jou hetzelfde. En ja, een mooie harige (?) cardigan en lange ketting. Nu heb je een goed excuus om verder te gaan, Jo. Shoppen en/of breien. Veel plezier ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. het staat je wel, dat kleur. ik ben niet zo een fan van dat model eerijk gezegd. Als je een beetje mooie vrouwelijke vormen hebt zie je er in zo een overgooier al snel breder uit dan je bent vind ik. Maar Het ziet er wel heerlijk warm, zacht en comfortabel uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik vind het wel leuk staan .....ideaal voor zo een comfortabele dag ...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik vind de jurk u heel mooi staan. Je hebt wel gelijk: handen uit de zakken houden!

    De mouwen mis ik inderdaad niet. Ik vind een rolkraag altijd heel mooi onder een wollen jurkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Fraai! Ik zou ook eerder voor een vestje dan dan voor de rolkraag maar toch, heerlijk jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik ga toch ook met een complimentje strooien hoor, kvind het keischoon! EN elegant :-) toffe foto!

    BeantwoordenVerwijderen