23 december 2014

Hun feestoutfit

Het is ondertussen al enkele weken geleden dat ik na een nachtje doorspekt met wat denkwerk 's morgens voorstelde aan de oudste zoon om een feestoutfit voor hem te maken ... bestaande uit een hemd met broek én een blazer.  Mijn oudste zoon kennende, stemde hij daar meteen mee in.  Ondertussen breidde dit idee zich een beetje uit ... de jongste zoon zag en wou ook, al had hij meer een feestoutfit à la smoking in zijn gedachten.  Hij hoefde alleen nog maar een wit hemd en zwarte blazer.  Het strikje wou hij uit vaders lade.


Ik was hier dus enkele weken zoet mee.  Uiteindelijk werden er vijf stuks gestikt.  Twee blazers, twee hemden en één broek (de jongste had nog een zwarte ribfluwelen broek in zijn kast hangen, kwestie van de kaboutertjes geen burnout te bezorgen).


Voor het patroon van het hemd koos ik deze keer voor het hemdpatroon uit Remi & Cosette in een Petit Pan Helium rouge van hierTheo begint hier wat krap te worden en in de grootste maat van het Remi & Henri hemd kunnen ze nog wel even voort.  De oudste kreeg onder zijn hemd een eenvoudige Cisse in een zwarte stretch crêpe.



De jongste kreeg een blazer in zwarte crêpe met een popeline voering van hier.  Voor de oudste werd felrode mantelstof gecombineerd met een acryltricot voering, beide van hier.  Ik hoop namelijk dat hij deze blazer volgende herfst ook nog eens gewoon als jas zal kunnen dragen.  Het patroon komt uit de laatste Ottobre van 2014.



Volgens mij zal er zelfs gedanst kunnen worden in deze outfit ...  Beiden zien het al helemaal zitten !




42 opmerkingen:

  1. Waw Jo, wat een immens maar o zo knap werk heb jij verricht! Je jongens zullen stralen met de feestdagen! Lieve groetjes en geniet van de eindejaarsperiode! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een cha(nsa)rels, die twee! Nu nog zwarte lakleren veterschoenen ;)
    En ook, maar dat zeg ik hier steeds, geweldig dat ze dat willen dragen! Ilias krijg ik van zijn leven niet in zo'n sjieke blazer! Tenzij misschien op zijn bruiloft. Maar of hij tegen dan de naaisels van zijn nicht nog weet te appreciëren… :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Juist ! Dat van die schoenen bedacht ik me ook al en eigenlijk vroegen ze zelf ook "Welke schoenen moeten wij nu aan doen ?" ... maar dat zal voor een volgende keer zijn hoor ;-)

      Verwijderen
  3. Jawadde, zo sjiek! Echt, ik zou ze binnen houden als ze deze kleren aan hebben, één of ander meisjemama gaat die ontvoeren voor haar dochter ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. amai dat is al serieus voor gevorderden .... hoedje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig resultaat! Aan de heren te zien vallen je maaksel bij hen ook reuze in de smaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He, ze zouden een date kunnen hebben met mijn dochters in hun 'paris chic' jurk ;-)
    Stijlvolle zonen heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai Jo, wat een titanen werk!!! En wat een resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw Jo, je wat een werk!! Maar het loont. Mooi stel samen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amai, wat een vakmanschap! Ze zien er geweldig uit, helemaal klaar voor de feesten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amai zeg, wat een knappe jongens in zo'n stijlvolle outfit, die gaan kunnen feesten! Daar moeten veel naai-uren ingekropen zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, wat een knappe jongens ! Mooi gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een arbeid heb je geleverd, maar het resultaat mag er wezen! Let the party start! Prettige feesten!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow jouw zoons maken de blits deze kerst!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Amai, dat zou ik nooit voor elkaar krijgen, knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mo Jo, amai! Schoon werk!
    <3 die snoeten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mah seg, zo chique. Respect hoor voor zo'n knappe outfits.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heb jij toch twee jongens met een fantastische smaak! En zij een moeder met fantastische handen, denkwerk en magie. Keischoon Jo!!! Fijne dagen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow, wat een heren ! En mama knap gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw! Dat moet wat werk geweest zijn... knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw, 5 stuks, hoedje af voor jou! En zo knap allebei, super gedaan! Fijne feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat staan ze beiden te blinken in hun knappe outfit ! Feesten in stijl, echt knap hoor ! Geniet van de feesten !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wow zeg! En waar haal jij het blazerpatroon?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeps ... helemaal vergeten erbij te zetten : uit de Ottobre 6/2014.

      Verwijderen
    2. Ik heb het snel aangepast ;-) Merci !

      Verwijderen
  23. Prachtig! Wat heb jij toch een ongelooflijk talent!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wow! Knap werk zeg! Blazer uit de La Maison Victor?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neen ... uit de laatste Ottobre van 2014. Heb het even aangepast ;-)

      Verwijderen
  25. Manman, waar haal jij de moed! Wauw! Ik ben toch absolute fan van u, zenne! :) en ook van uw maaksels! Nu nog zo een James bond kringetje rond hen twee op de foto en de toon is gezet!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw seg, die kabouterkes mogen trots zijn op het werk dat ze geleverd hebben,
    ik ben fan van de rode blazer!
    zus3

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Echt super! Heeft hier even door mijn hoofd geflitst maar durfde er niet aan beginnen. Maybe next year!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. uhm? kan ik hier eigenlijk nog iets op zeggen? ik lig van mijn stoel... zo iets... waw!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dat is inderdaad een werklustige kabouter! De jongens zien er voortreffelijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Waw zo knap Jo! Wat een werk, je zal wel trots zijn met zo'n fiere zoons!

    BeantwoordenVerwijderen