6 december 2014

Pyjama ... of niet ?


De laatste weken moesten we het hier regelmatig horen.  "Ik heb geen warme broeken meer!".  Niet dat hij geen broeken meer hangen heeft in zijn kast.  Hij weigert tegenwoordig gewoon jeans rond zijn gat.



Cisse in tricot had zwaar gescoord bij zijn broer.  Tricot valt nog net onder de categorie "warm genoeg" en het strech-effect vindt hij zalig om dragen.  Hij paste de Cisse al eens en in deze iets verlengde small versie kan hij hopelijk nog gans de winter mee.


De broek had echter nog een passende trui nodig, een toppertje uit SVDHZ 2.  Maatje 152 met mouwen die 3 cm verlengd zijn zodat hij zijn handen er lekker in kan verstoppen, zit mijn slanke zoon perfect.  Boordjes werden doorstikt met een siersteek met coverlock-allures.


Eerst had hij zijn outfit aan zonder extra kraagje eronder ... precies een pyjama.  En nu ... ?




31 opmerkingen:

  1. Ik vind ze allebei heel tof: broek én trui. Maar ik hou zo niet van matchy-matchy... Dus ik zou ze apart dragen eigenlijk.
    Die broek, die zou ik zelf willen dragen! Zo'n toffe stof ��

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de broek en de trui op zich heel mooi. Maar eerlijk : zo samen lijkt het wel op een pyjama. Ik zou de broek combineren met een effen zwarte trui of zwart hemd. De trui zou ik combineren met een effen zwarte broek. Als je deze combinatie uitprobeert wil ik dat wel eens zien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind ze allebei schoon op zich, maar samen hebben ze idd een pijama-effect...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yep, weer prachtig gemaakt en cisse in tricot. Weer eentje om te onthouden! Ik zou ze precies ook niet samen laten dragen, tenzij als sportoutfit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! En eens met de dames dat apart dragen het pijama effect zal doen verdwijnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik sluit me aan bij de dames, splitsen die handel!
    Moet ik trouwens onthouden, Cisse in tricot, die lijkt me superzacht en aangenaam.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk, maar ik zou ook elk kledingstuk met iets anders combineren i.p.v. ze samen te dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind ze alle twee leuk, maar ook hier zou ik ze niet samen dragen, daarvoor is hij toch al iets te groot. Maar wat een super broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke stof, zeer draagbaar maar dan wel apart zoals al gezegd...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het gewoon al cool dat een jonge gast geen jeans wil dragen, ik hou van eigen smaak! Hij heeft geluk met een handige mama :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hé, iedereen hier van dezelfde mening, niet samen en dan is het helemaal top. Gewoon een heel eenvoudige zwarte trui, sweater bovenaan.
    Maar het stofje is wel heel mooi! Zal ik die Cisse dan toch nog bestellen? Deed ik nog niet, onze zoon heeft momenteel meer dan genoeg broeken in maat 134 en dat is nu net de hoogste maat van dit patroon ... jammer

    BeantwoordenVerwijderen
  12. toffe broek en toffe trui, maar dan ook eerder om apart te dragen... mooie stof heb je weer gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik sluit me aan bij de rest. Mijn 10 jarige draagt nog het liefst broeken van nicky velours en weigert ook jeans te dragen. Ik kwam er laatst achter dat er een nieuw soort jeans is: jog jeans. Mischien wel de oplossing voor onze jongens.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben het ook eens met de anderen, apart prachtig, samen, misschien toch niet.

    en mag ik ondertussen ook schaamteloos van je blog gebruik maken om een oproep te doen? Ik ben op zoek naar dames die samen een naaiclubje willen beginnen in Berchem. Hier is een link naar een kleine enquête die ik er voor opgestart heb, meer info is daar ook te vinden: http://goo.gl/forms/xynuMmUKLa

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hele mooie broek en shirt. Hier staan beide ook nog op de planning!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Inderdaad, ik zou ze ook niet samen (laten) dragen, maar apart zijn ze allebei geweldig!
    Wat een leuk stoer stofje zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ging hetzelfde zeggen als hiervoor, allebei supertof, maar niet samen dragen en het hele pyjamaeffect is verdwenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik vind het wel kunnen hoor. De stof is een hele mooie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Erg leuk! Maar ... het staat er al en ik sluit mij dus aan bij het bovenstaande ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig! Erg fan van de broek alweer!
    Ik zou ze ook eerder apart dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik zou ze niet samen dragen...maar het is wel een karakterke, diene zoon van u: nee zeggen tegen jeans!!! waauw!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik zou gaan voor een zwarte trui op de broek en een velours broekje voor op de trui... Schoon alletwee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gene pyjama, gewoon comfy outfit of apart dragen zoals gezegd :-) Ik ben vooral fan van de broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel leuk! vooral fan van de broek! Maar sluit me volledig aan bij de mening van hierboven.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Die broek is super! Maar zou de trui er ook niet op aandoen ;-). Of de trui voor de broer op een jeans en dan hebben ze een echte broerslook ;-). Heb me door jouw comfortbroeken al laten inspireren en heb je zwaar nageaapt door diezelfde stof van je vorige comfy-broek te kopen en er in de kerstvakantie voor onze Joppe ook eentje te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Topstukken! Maar ik zou ze ook apart dragen! En ben eigenlijk blij dat ik jouw post zie, want ik maakte een trui voor mijn dames en overwoog nu een matching broek, maar ik ga dat gelijk niet doen :) andere broek it will be!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Net als de rest van splitsmening, maar helemaal fan van de gebruikte stof! Ik vind het zo fijn om te zien hoe dat jongenslijf zo schoon is in die slanke broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. He, tiens, mijn reactie is verdwenen. Niet dat ze toegevoegde waarde had, met wat ge-wow en splitsen-die-handel :) Weeral knap staaltje jongensmaaksels!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ja hoor, supermooi, maar toch maar splitsen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. ik deel de mening van de dames,
    spitsen die handel :-) en genieten!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen