11 januari 2015

Een volledige trimester

Een mantel.  Zelfs meer dan een trimester werk, want ik werkte ze pas echt volledig af tijdens de kerstvakantie.  Tot november werd zelfs geen enkele steek gestikt, alleen gemeten, getekend, geknipt, verstevigd met vlieseline G785, merkpunten en -lijnen aangebracht, gedriegd.



Een mantel.  Burda 08/2010 model #111, met opstaand kraagje en paspelzakken met klep. Het borstzakje liet ik achterwege. De hoge split tot in de taille achteraan werd eerst behouden, maar achteraf weer volledig weggewerkt. Laten we het er gewoon op houden dat er absoluut niets aan de hand was zolang ik netjes bleef stilstaan.  In alle andere omstandigheden zorgde mijn achterwerk ervoor dat deze hoge split constant kwam open te staan.  De resten hiervan ziet u wel nog aan de binnenzijde van mijn mantel.  Tegelijk krijg je ook een glimp te zien van de prachtige Venezia voering die net zoals de Xandres-mantelstof van bij Stoffen Van Leuven komen.  Knopen vond ik ooit in een grabbelbak bij Mertens.




Ondertussen draag ik deze mantel al enkele weken en heeft deze volledig mijn oude versleten bruine exemplaar vervangen.  Het is ook de eerste keer dat ik nog niet de vraag kreeg of ik deze mantel ook zelfgemaakt heb ... zou de wederhelft dan toch gelijk hebben toen hij zei dat deze mantel "precies echt was" ...


39 opmerkingen:

  1. Die is zeker precies echt! Echt uit de boekskes en echt uit de confectie!
    Maar dan met het perfectionistische Jo-gehalte! Heel mooi en staat je super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die ziet er zalig comfortabel uit & je staat er heel mooi mee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie jas! Heerlijk al die vormen van complimenten die zo goed bedoelt zijn maar je ook zo makkelijk verkeerd kan opvatten :). Zoals: wow die is net als uit de winkel, of juist, die is duidelijk door jou gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig! Ik ben ook al sinds september bezig aan een blazer...Er komt precies altijd iets anders op het to do lijstje. Trouwens. mijn ogen vallen ook op je schoenen. Het zijn precies speciallekes, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, die mantel kan zo in rekken van een chique boutique, helemaal echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt echt een prachtig model gekozen! Ja, in Burda vind je toch stijl, vind ik.
    ik zit ook in de module mantel, maar zag het nog niet zitten dit jaar ...
    Maak ik dit jaar nog goed, alweer een communie te gaan.
    Je koos blijkbaar ook een topkwaliteit, gelijk heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pronkstuk! En ook: uw schoenen zijn heel schoon! Welk merk is het?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn van Ellen Verbeek, al van enkele jaren geleden. Al veel commentaar gekregen op mijn "klompen" maar ik vind ze zalig !

      Verwijderen
  8. Topper en veel sneller afgewerkt dan de mijne :)!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Niemand denkt gewoon echt dat je zelf een mantel in elkaar stikt. Scoort te hoog op het lijstje gekkenwerk. Maar wow, daar heb je pas echt genot van je werk van, jaaaaaaren! Hij is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ewel, dat dacht ik dus ook achteraf. Massa's werk, maar uiteindelijk zal ik dit stuk waarschijnlijk veel vaker dragen dan een jurk (een mens kan toch niet elke dag dezelfde jurk aan, hé).

      Verwijderen
  10. Knap. Ik ga volledig akkoord met je wederhelft.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. 'Precies echt', wat grappig :-). Ik vind alles wat je maakt 'preciez echt' hoor. Maar t is inderdaad een prachtige mantel en hij staat je beeldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit is prachtig... Man man, of beter, vrouw vrouw, you nailed it!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hahaha precies echt ... yep, helemaal echt! Knap hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Echt hééél schoon! Ik heb hier al stof voor twee mantels klaar liggen, maar het komt er maar niet van... het begint alvast te kriebelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Daar ga je hopelijk nog heel lang plezier van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. man man, ( vrouw vrouw eigenlijk :)) jij kan toch echt goed naaien hoor!

    BeantwoordenVerwijderen