7 januari 2015

In 't geniep

Geen makkelijke opdracht, zeker niet als de wederhelft beslist om nog een dagje verlof te nemen zo op het einde van het jaar als ik net gepland had om die dag een geheim hemd voor hem af te werken.  Maar het is gelukt !  Of ... hij kreeg toch nog een verrassing onder de kerstboom.  


Toen hij de nieuwe mini-collectie van Soft Cactus te zien kreeg, koos hij er meteen zijn persoonlijke favoriet uit, de Indian Fever in pastel groen, van bij Pieke Wieke.  Deze keer gecombineerd met de lichtgrijze chambray-zijde, van bij Georgette.






38 opmerkingen:

  1. Ma waw, wat een perfectie! Schitterend gemaakt, daar zal je wederhelft wel heel blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw, echt mooi! Ik heb de moed niet om daar aan te beginnen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gij blaast mij altijd omver met uw über nette details!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is weeral een pracht staaltje werk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohh zo schoon, maar ik val hier in herhaling zekerst?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe doe je dat toch altijd?! Super schoon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ge meent dat niet, ik ben hier ook in 't geniep bezig aan een hemd in die stof. Bedoeling was voor nieuwjaar maar dat is niet gelukt. Enkel de mouwen nog. Mijn eerste poging om hem zot te krijgen van een motiefje, wel een subtiel. Ik ben benieuwd....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg mooi! Ook de doorlopende print van de zak en de kleur van de knoopjes. Welk patroon heb je gebruikt? Ooit wil ik ook een hemd voor mijn man maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is het Jakob hemd van Burdastyle, wel hier en daar wat aangepast (kraag, mouwsplit, iets meer gecentreerd).

      Verwijderen
  9. wow, gij zijt echt goed daarin! knap, echt knap :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw!! Jij bent écht een meester in hemden maken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Weer zo'n perfect afgewerkt hemd, <3 it!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schitterend dat je dat ook even 'in het geniep' maakt ;).
    Hier ligt Indian Fever ook klaar, verder dan het patroon erop leggen ben ik nog niet geraakt. Ik ga eens in de leer moeten komen bij jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel knap! Ja, een workshop 'mannenhemden' om de drempelvrees te overwinnen, ik denk dat je daar serieus mee zou scoren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waaaa! zo knap! En euh... hij heeft smaak, die man van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Knap zeg! Wist niet dat het stofje in deze kleur bestond. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jouw hemden zijn toch steeds zo zalig perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. knap! Ik zette alvast de eerste stap richting een hemd voor manlief... de stof is besteld én aangekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die workshop ja, ergens van de zomer, lijkt me een uitstekend plan! Ik wil dit ook kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. In 't geniep naaien (een grote iglo gebouwd rond je naaimachine??) en dan toch zo'n perfectie!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. prachtig Jo! echt zeg! Jaloers op jouw hemden!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw en je kan dit geniept naaien!
    Wat een leuke en MOOIE verrassing voor manlief!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Schoon! Ik ben blij om er eens een mannenhemd in te zien. Want met de superdeluxe pyama van Deborah in deze stof, zag ik in mijn hoofd enkel nog pyama's in deze stof. Wat ik spijtig vond omdat deze stof inderdaad ook gewoon mooi hemden materiaal is. Dat is bij deze weeral bewezen.
    Ik ga trouwens eens tips bij u komen vragen voor een perfecte afwerking hoor, want ik kreeg de vraag om een hemd te maken voor een bruidegom. Aaahh stress, want dat moet perfect zijn he!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik teken ook in voor de workshop!! :-) Man met smaak en vrouw met ontzettend groot hemdentalent, kan niet mislopen! En dan nog in't geniep ook, knap zelle!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. workshop? count me in :) met drie mannen in huis, is de de man des huizes de enige die er nog geen kreeg.. wederom heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen