19 januari 2015

Voor mijn geelfanaat


Eigenlijk doe ik het niet meer.  Als hij zijn akkoord niet geeft, leert de ervaring mij dat hij mijn maaksels ook niet draagt.  Maar deze keer maakte ik een uitzondering.  Ik zag mooie tricot bij Petite Couture en zag er meteen een Cisse in voor mijn grote liefhebber van de kleur geel.  Zachte tricotbroeken scoorden hier al eerder (deze keer wel verstevigd met tricotvlieseline G 785) en in combinatie met wat okergele paspel zag ik dat al helemaal goedkomen.




Hij zag en besloot dat zijn broer die broek niet kreeg ... passen zou hij wel eens later doen ... als hij tijd had.  Euhm.


Maar deze Cisse paste binnen een groter plan.  Ik had namelijk nog okergele sweaterstof liggen die een stoere kaptrui van Remi & Cosette moest worden.  Nog altijd één van zijn lievelingstruien in zijn kast.


De hals werd iets verbreed, zodat ik aan de binnenzijde van de kap een ruimtestofje van Cozette* kon gebruiken - ondertussen kunt u deze nog in andere kleurtjes terugvinden bij Petite Couture - en de zakken werden deze keer achterwege gelaten.


En ja hoor, de volledige outfit werd ondertussen al voor de spiegel gepast en goed bevonden ... al wou hij er niet mee op de foto ... maar zo kennen we hem ook ;-)


42 opmerkingen:

  1. heel erg mooi! Zou ik zelf nog willen dragen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. toch hoop ik dat je hem nog kan overtuigen voor een fotosessie...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idem! Het ziet er zo veelbelovend uit dat een aan-foto vast prachtig is. En die gele sweaterstof, zalig zacht hé, ik maakte daar ook een trui uit voor Ilias!

      Verwijderen
  3. Ohhh wauw!!! Ik hou ook zo van geel....:-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er prachtig uit! Ik hoop mee op een fotosessie :).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuke combinatie, hopelijk volgt er toch nog een fotosessie, achja jongens... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat mooi! De patronen, de stofjes, het klopt helemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh wel een erg mooi combinatie! Die trui ziet er zo heerlijk zacht uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! Heb net hetzelfde stofje besteld bij petite couture, maar voor een ander projectje. En ook een ander stofje voor een Cisse ;) We zitten in dezelfde flow ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O, wat mooi! De broek! De trui! De stoffencombi, prachtig setje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat kan je hier op zeggen? 'Hoedje af'? 'Chapeau!'

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie outfit, heel stijlvolle kleurencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Supercombo! Het stofje ligt hier ook. Welke delen verstevigde je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik verstevigde alle delen voor de broek. De tussenzakdelen zou je eventueel kunnen achterwege laten.

      Verwijderen
  13. knap!
    Hoe zit dat met die vlieseline voor tricot? Maakt het de stof dan gewoon dikker, maar nog steeds rekkend?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De stof wordt er door verstevigd inderdaad, maar er blijft ook nog wat rek in zitten. Het wordt eigenlijk een steviger tricot.

      Verwijderen
  14. Mooie stoffen en je maakte er weer prachtige dingen mee. Dat van die versteviging vroeg ik me ook al af. Dat was wel heel veel versteviging dan toch, als je de hele pijpen hebt verstevigd, blijft dat wel goed vastzitten na wassen etc als er niet nog iets tegenaan komt aan de binnenkant qua voering?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aangezien dat speciale vlieseline is voor tricot, ga ik er van uit dat dat geen problemen zal opleveren na een wasbeurt ;-) Allé, misschien kan ik mij nog aan verrassingen verwachten ...

      Verwijderen
  15. Prachtige stoffen die je weer mooi wist te combineren!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Keimooi. Ik duim ook nog voor een fotosessie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi ! Zeg hem maar dat wij hem toch wel eens willen zien showen die mooie outfit. Toch benieuwd naar aan foto's. Passen jouw jongens nog in de maten van Zonen en Remi ? Ze lijken mij toch groot .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn jongens zijn heel klein voor hun leeftijd. De oudste is bijna 12 en meet nu 137cm, dus jongste over enkele dagen 10 en is nog geen 135 cm. Dus ja, hij past perfect in een Remi & Cosette kaptrui maat 134 (maar dat zijn grote maten) en ook in een Cisse maat 134 (al wordt die enkele cm's verlengd, maar eigenlijk is dat niet strikt noodzakelijk ... wel mogelijk aangezien het zo'n smalle broek is en zo kan deze broek nog iets langer mee als hij straks hopelijk wel wat groeit). Voor de oudste wordt de smalle Cisse maat 134 10 cm verlengd (en zo heeft hij ook nog groeimarge).

      Verwijderen
  18. Maar zo mooi! Ik hoop toch dat je hem nog kunt overtuigen tot een paar aan-foto's hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het izet er prachtig uit! En nu moet je je eens on ware paparazzi stijl verbergen voor een shoot op model , kan nog leuk worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik vond hem op instagram al zo mooi :) Benieuwd hoe het de was zal doorstaan want het opent perspectieven voor het verwerken van dunnere tricot! De sweater is ook super en de combinatie perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog even afwachten ... maar ik verwacht niet echt problemen. Die vlieseline zit mee vastgestikt in de zijnaden, he.

      Verwijderen
  21. Zucht Jo, daar ben ik nu eens zo jaloers op, op al die fantastisch mooie jongensmaaksels... Ik stel dat precies alsmaar uit, hoewel ik zoveel stof liggen heb om weer eens voor mijn jongens in actie te schieten. Ik kocht zelfs bij mon depot die stof die jij ook al voor een cisse gebruikte omdat ik het zo ongelooflijk mooi vond, maar ze ligt nog steeds te wachten ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat is weer hélemaal af! En fijn verhaal erbij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik ben echt blij dat ik nu ook een zoon heb als ik dit zie... Over enkele jaren kan ik ook met die patronen aan de slag jippie! Dit is trouwens alweer top, boetiek-waardig!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heerlijk schone combinatie, heel stijlvol!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat mooi! Ik vind het ook wel tof dat ze al zo'n uitgesproken mening hebben wat hun kleren betreft (gij misschien niet ;)).

    BeantwoordenVerwijderen
  26. jammer dat je geen model hebt, .....het ziet er nu al fantastisch uit! mooi zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. dat is weer een zeer geslaagde combinatie: heel knap!!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen