5 februari 2015

Streepjes


Toen deze La Maison Victor in mijn handen terecht kwam, wist ik meteen dat ik de streepjessjaal moest en zou breien.  Het was eigenlijk pas hier dat ik zag dat het ontwerp van de hand van La Femme Garniture was ... Natuurlijk !  Vandaar dat ik er meteen verliefd op was.


Het ajourpatroon liet ik wel achterwege.  Ik was meer fan van het streepjespatroon dan wel van het ajourpatroon. Hier werden dus enkel rechtse steken gebreid, eenvoudiger kan gewoon niet.


Gestaag werd er gebreid.  554 naalden verder was hij eindelijk klaar.  En met de wol die ik nog over had, breide ik dan maar een passende muts.  Keifier ben ik op het resultaat.


54 opmerkingen:

  1. Wauw! Dat streepjespatroon is inderdaad prachtig. Het ziet er ook een lekker warme sjaal uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Keifier? Zal wel zijn, zo schoon jong! ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai! Zo schoon dat ik spijt heb dat ik nu geen breiwerk vast heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap! Knap! Knap!....laat de sneeuw nu maar komen....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi. Prachtig!! Je zou bijna niet zeggen dat dit met de hand is gebreid. Mag ik vragen welke naaldennummer je gebruikte? Zijn de ontwerpen van la femme garniture ook met de hand gemaakt? wow.
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruikte breinaalden nr 3,5. Als ik me niet vergis ontwerpt La Femme Garniture de patronen voor haar sjaals, maar worden ze machinaal gebreid, ik dacht zelfs in België, maar daarvoor zou je natuurlijk eens bij haar zelf moeten zijn ;-)

      Verwijderen
  6. Amai nog nie!!!
    Vreet schoon seg, paradeert er maar mee zouk zeggen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauw, zo fijn zeg... daar mag jij terecht fier op zijn! echt, keimooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, ik zag de foto en het deed me meteen denken aan het kleed dat mijn grootmoeder droeg op de trouw van mijn ouders en dat hier in de kast hangt... Voor als ik ooit goed genoeg kan naaien om het aan te passen aan mijn model. Niet in wol, hoor, maar wel datzelfde patroon in strepen. Heel mooie sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zou ook fier zijn als ik jou was, mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 554 naalden ... bij die prachtige, zalige streepjes zal je wel moeten tellen hé, maar doe jij dat ook tussenin?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja :-), ik doe dat ook tussenin !

      Verwijderen
    2. Ik turf (wat ik eigenlijk ook al tellen noem), maar inderdaad, ik heb deze keer ook de ribbeltjes effectief geteld (aangezien de sjaal al zo lang werd, rekte die wat uit en leek het recent gebreide stuk zoveel korter, vandaar).

      Verwijderen
  11. ik wil er wel eentje bestellen. Prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoe lang ben je dan bezig met zo een sjaal? Ik overweeg hier prompt om breinaalden aan te schaffen, die sjaal is absoluut geweldig en nog meer superlatieven...!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een tweetal maand ongeveer ... of een gemiddelde van een tiental naalden per dag (niet te veel per dag want dan kreeg ik last in mijn schouder, ook wel omwille van de slechte houding in de zetel ;-) )

      Verwijderen
    2. Probeer eens rondbreinaalden (daar kan je ook gewoon heen en weer op breien!). Dat scheelt echt. Even wennen, maar daarna veel meer ontspannen.

      Verwijderen
    3. Groot gelijk ! En ik heb het al geprobeerd ... maar om één of andere reden grijp ik steeds terug naar mijn "oude" breinaalden. Maar ik bedacht het me nu opnieuw : "rondbreien" is de boodschap, Jo ;-)

      Verwijderen
  13. Oooh! Zalige sjaal... Die zou ik wel voor mezelf willen :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw! Ik snap er niets van maar het ziet er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Eigenlijk heb ik het niet zo voor streepjes, maar dit is wel een geweldig schoon exemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik had ook al zitten verwateren toen ik het patroon zag, maar ik kan helemaal niet breien. Toch niet zo soepel. Ik hoef niet te zeggen dat ik wat jaloers ben zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je mag terecht keifier zijn. Hij is dan ook keimooi!
    Jeannine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Waw! Waw - en zei ik al waw?
    Ik zou nog serieus overwegen om te leren breien, als ik dit zo zie. Terecht fier ben je!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig! Jaloers dat ik niet kan breien..:)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. En terecht hoor!! erg mooi geworden!
    jammer dat ik (nog) niet kan breien hihi
    Groetjes Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Met recht keifier, wat een sjiek setje, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik had gisterenavond een eerste breikennismaking, en heb nu nog veel meer bewondering voor zulks prachtwerk! Bij mij zal het bij scheve steken blijven ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Nizza Blog, und herzlichen Glückwunsch, Ihre Kreationen, Sie sind sehr gut!
    Sollten Sie kommen und schauen Sie mein Blog und Website, um Kreativität und Handwerk Kreationen gewidmet ..
    www.Coccinellecreative.blogspot.com
    www.Coccinellecreative.com
    www.Creativaincucina.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw dat heb je weer heel netjes gefikst!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel mooi geworden en ik vind het mooier zonder de ajour... Om te onthouden :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik kom na maanden weer voorzichtig piepen op jouw blog. Super wat jij allemaal maakt. Whaw.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Even komen piepen, en amai! Heel mooi, ook de muts!

    BeantwoordenVerwijderen