29 maart 2015

Remi en Cosette for teens

Eindelijk !  Ik mag het stilzwijgen doorbreken.  Remi en Cosette for teens zal op 14 april in de winkelrekken liggen !  Het boek met naaipatronen voor tieners zal binnenkort in mijn bezit zijn ...  Maanden kijk ik er al naar uit.  Ik mocht namelijk begin januari samen met twee ervaren klassedames al een blik werpen op alle nieuwe ontwerpen van Valerie in haar eigen naaiatelier.  En ik mocht meer !  Ik mocht er één van de ontwerpen uittesten.


Het werd een kaptrui.  Maar niet zomaar een kaptrui.  Een oversized kaptrui waarbij tricot met katoen gecombineerd wordt, met afhangende schouders, met zakken die doorlopen tot in de schoudernaad, met een rits en beleg, met een oversized kap waar hij zich volledig in kan verbergen.  Alle stoffen en fournituren komen trouwens uit de persoonlijke collectie van Valerie.


Valerie Boone ontwerpt oversized patronen zoals pubers het graag hebben.  Maar ook patronen met atypische patroondelen die toch steeds weer voor zo'n mooi resultaat zorgen.  Een zaligheid om mee te werken !  Neem het van mij aan.  En ja hoor, klik zeker door als je ook een blik wil werpen op die verrassende ontwerpen.


Wat wil ik graag eens dat losse jongenshemd uitproberen dat aan de voorzijde uit tricot bestaat en aan de achterzijde uit katoen.  Of het bloesje met ingewerkte kraag en afhangende pofmouwtjes.  Ok, de maten gaan tot 18 jaar - wat overeenkomt een een maatje Small voor dames - maar dat patroon zal hier zeker en vast op schaal vergroot worden.  Of de sweater zonder zijnaden ... van atypische patroondelen gesproken ... kijk maar eens naar deze afhangende mouwen ...


De oudste zoon vindt zijn kaptrui supercool en trok hem natuurlijk al aan naar school.  Meer foto's vind je zeker terug in het boek !  Maar Remi en Cosette for teens biedt nog veel meer ... om even tot rust te komen na het stikken.



Sommige zaken vragen precies totaal geen moeite voor een promopraatje ... Dus bestellen maar die handel !


28 opmerkingen:

  1. Mooi Jo ! Precies zoals je gisteren uitlegde. Heel tof resultaat ! Wij zijn nu al fan van het boek !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een precieze stikster zoals jij Jo, het was een plezier om jou erbij te hebben tijdens de test-meet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super tof dat en ook voor 10ers een boekje zal uitkomen. Mooi getest!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het promo-praatje gaat je inderdaad goed af. En dat het supergemeend is, is ook duidelijk! Echt een toffe trui, een originele!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb hier nog geen tieners maar hoop zo in die smallekes te geraken he mits wat aanpassingen, als me dat lukt :). Wat een gezellige trui!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jou lukt dat perfect ! (en ik pas gewoon aan tot het lukt ;-) )

      Verwijderen
  6. Aaaah, daar is hij! De kaptrui! Ben nog steeds fan van het oranje ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik heb gisteren met Valerie even mogen praten ... wat een leuke madamme zeg!
    ik vertelde haar al dat ik steeds op de hoogte bleef van haar boeken via jouw blog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tof! Ik doe eens een klappeke met mijn tieners.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er knap uit! Hopelijk ook toffe patronen voor meiden...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er knap uit! Hopelijk ook toffe patronen voor meiden...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super! Mooi in oranje!
    Maar voor 15 & 17? Iemand een idee?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi! Ik hoorde het zaterdag dat je had mogen testen. Kijk ook heel erg uit naar het nieuwe boek! En nu nog meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. 158 is mijn ding nog (zo leerde ik gisteren bij Sharon na een pasbeurt van de grote Cisse), dus ik denk dat je promopraatje alvast één iemand overtuigd heeft :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat zeg jij daar, Eva? Grote Cisse ? Wat klinkt dat toch als zo'n mooie aangename muziek in mijn oren !!! De oudste zoon past nu nog juist in een 134 Cisse die 10 cm verlengd wordt ... maar ooh, wat kijk ik uit naar een grotere Cisse !

      Verwijderen
    2. De patronen van Valerie leveren wel comfy kledij op, lekker oversized. Een Cisse is wel een smalle broek he ;-)

      Verwijderen
  14. Prachtige trui en wat een leuk boek! En wat leuk ook dat de teens de kleding zelf kunnen maken. Hebben je zonen (nog) geen aspiraties?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk wel ;-) Heel binnenkort komt een vriendinnetje een rokje voor haarzelf naaien en hij zal ondertussen voor een broek gaan, zegt hij. (en ik mag begeleiden !)

      Verwijderen
  15. Waw seg, zo'n coole trui! Mooi Jo! Ik ben blij voor jullie tienermoeders dat er eindelijk zo'n boek aankomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zalig! De patronen zien er allemaal zo leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh een topper! Zalig gecombineerd al weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Als er stofjes te combineren vallen, dan ben ik er graag bij. Ben wel heel benieuwd naar het boek.
    De kap vind ik super, net zoals het voorpand, alleen de overhangende schouders, daar moet ik nog inkomen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je foto's alleen al zijn superpromo! Keiknap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen