2 maart 2015

Rest(j)e(n)(s) tricot

Tricot.  De kast ligt er hier vol van.  Er zijn zoveel kledingstukken waar ik telkens een tricotalternatief in zie.  Resten tricot heb ik bijgevolg ook meer dan genoeg.  Het toeval wil ook dat het laatste winterjurkje dat ik voor Minke ineen stak ondertussen onzedige hoogtes had bereikt.  Als zonenmoeder is mijn jurkenkennis echt niet groot, maar gelukkig heb ik SVDHZ 2 in huis.  Ik koos een voorgeprogrammeerd recept : de Anna Jamie Lee met lange mouwen.  Het was even bang afwachten of mijn stoffenkeuze van hier ook op bijval van Minke en haar ouders zou kunnen rekenen, maar dit bleken uiteindelijk zorgen om niets te zijn.  Onze meid trok haar jurk meteen aan met een stralend gezichtje en trok ook vandaag op die manier naar school.




Het patroon in de gebreide acryltricot van Strass vroeg om een extraatje.  Ik haakte een rood strikje en bevestigde het op een brochespeldje.  Persoonlijk vind ik het een leuk accessoire.


Als kersverse grote zus van Ewout, was de link snel gelegd naar het babyleggingpatroon van Emma en Mona.  Want zo'n maatje 50 kun je echt niet eeuwig blijven maken, hé.


En aangezien we nog een klein neefje en nichtje in de familie hebben, maakte ik nog een reeks slabbetjes en een zeversjaalje volgens dit recept.  Smossen toegestaan !






45 opmerkingen:

  1. Prachtig! Geslaagde stof voor het kleedje! En die baabylegging, super cute!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar jouw zoon lonkt mij ook zo mooi naar dit patroontje he ;-)

      Verwijderen
  2. Zalige jurk! Met strik, natuurlijk, die doet het plaatje helemaal kloppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een vrolijke boel hierboven!!! En dat strikje op die jurk, gewoon af is het!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. waaauw!!! deze is echt super.
    Eens iets anders, iets unieks... supertof

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schoon gerief met een strikje op de taart!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superkleedje!! Helemaal af met dat strikje!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat kleedje in het groot zou ook fijn zijn. Wat een mooitje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed gewerkt! Heel mooi! Zwaar fan van dat kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O dat jurkje met strikje is echt mega schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat kleedje! Eenvoud met topeffect, als je 't mij vraagt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nu is ze helemaal assertie met haar broertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi stofje! Geweldig jurkje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een heerlijk jurkje! En wat een prachtig strikje! Babyleggings, die zijn altidj zo heerlijk mini en mooi eh <3

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw zo productief weer! En ik ben echt verliefd op dat kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig kleedje (en dat strikje maakt het inderdaad af)!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jij hebt weer een heleboel mensen blij gemaakt, ik word ook vrolijk van het kleedje, <3 dat stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat jurkje, dat stofje, dat strikje.... Fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fan van dat jurkje en dat strikje maakt het idd af!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig jurkje met dat vrolijke strikje erbij ! En ook de babyspulletjes zijn top !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oooh, dat kleedje hoe schoon! Leuk detail dat strikje! Je wordt er blij van!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat strikje maakt het nog mooier dan het al is dat leuke kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat kleedje is echt prachtig, net zoals de schattige babyspulletjes!

    BeantwoordenVerwijderen