4 april 2015

Tieners aan het werk




Is dit geen eindresultaat om keitrots op te zijn ? 


Eigenlijk had ik haar beloofd dat ze met de overschot van de stof van haar communiejurk zelf een rokje bij mij mocht komen stikken.  De oudste zoon besliste dan maar dat hij ondertussen een broek in elkaar zou steken.  Ik fronste even mijn voorhoofd, maar waarom niet eigenlijk ...



Zij toonde duidelijk meer volharding en werkte een ganse namiddag naarstig door.  Hij zuchte al snel dat spelden echt niet zijn ding was en ik dat taakje op mij mocht nemen. 


Natuurlijk moesten de naaimachines naast elkaar geplaatst worden, zodat ze echt samen konden stikken !


Volharding, precisie, opperste concentratie, ... Wat kunnen die tieners al veel !  Hier en daar wat extra sturing, meer was er niet nodig !


Elk hun eigen te nemen hindernis.  Een rits voor haar.  Zakken voor hem.  Een (valse) gulp lieten we voorlopig nog even voor een andere keer, het duurde al lang genoeg voor hem vandaag.



Wedden dat dat ene rokje, die ene korte broek vaak uit de kast zullen komen deze zomer ?



37 opmerkingen:

  1. Super! Het ontroert me om die twee bezig te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat hebben die 2 echt keigoed gedaan seg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai en hij is fier Zenne ik zie het!!! Zij mag dat zeker ook zijn, cool !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai, wat een leuke resultaten!
    Dat vinden ze geweldig he. Yane naaide vandaag (met een beetje hulp) een nieuwe turnzak.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai super ! De teens hebben dat goed gedaan en mogen apetrots zijn op zichzelf !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. die verdienen een dikke pluim ! Jij ook trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zag er daar keileuk uit! Die concentratie is toch super om te zien. Ben benieuwd of mijn kleuters dat later ook zien zitten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi resultaat. Reken maar dat die vaak uit de kast gaan komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo leuk om te zien, en wat een resultaat! Die gaan zeker veel gedragen worden. En het zal niet de laatste keer zijn dat ze achter de naaimachine kruipen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoe geweldig is dat!!! Ik kijk er naar uit om Eloise en Oliver ook zo samen te zien! (alhoewel, laat hen nog maar even klein zijn :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Cool ... maar je bent dan ook de perfecte lesgever hiervoor denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zag er daar heel gezellig uit! En zo met z'n tweetjes naast elkaar, zie ik jou zo workshops organiseren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi gedaan en zalige foto's, zeker die waar ze samen aan de naaimachine zitten of hij kijkt hoe zij het doet. Een dikke pluim voor hen beiden, het kan alleen maar goesting doen krijgen in meer

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gave stuks, leuk omte zien dat ze zo geconcentreerd bezig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Awel jo, chapeau! Prachtig om het proces te zien, de concentratie, en het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super! En de spanning op hun gezicht, echt genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw, fantastisch! Wat een superteamwerk (ook al maakten ze elk hun eigen unieke stuk)!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk zeg dat ze er zo'n lol in hebben. En de actie-foto's spreken voor zich, leuk zeg! Mijn dochter is laatst ook bezig geweest met een simpel rokje voor haarzelf. Mama en dochter beide zo trots : )

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mieke Duynslager5 april 2015 om 23:00

    Zijn ze niet schattig, zo samen naast elkaar? En of ze dit tof vond! Het resultaat is ronduit schitterend! Ik ben echt fier op mijn dochter... Ze vertelde me van naaldje tot draadje hoe zij 'haar rokje' in elkaar heeft gestoken met een 'heel' klein beetje hulp van Jo :-) Het staat nu al vast dat dit haar favoriete rokje wordt deze zomer... Bedankt Jo!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een broek, dat lukt dus? Joepie, ik heb een project voor Ilias deze zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat geconcentreerd snuitje van haar.. geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo zie je het ,jongens kunnen ook naaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. hoe fijn zo samen werken aan je eigen kledingstuk,
    geweldig!!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh zo tof om dit te zien!Groot gelijk dat ze super fier zijn op hun resultaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Fantastisch!! En met rits, zakken, petje af, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik hoop dat mijn zonen ook ietwat van mijn creativiteit geërfd hebben, maar ik vrees er voor. Schoon om te zien, seg!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Super!

    Tina
    www.driecreatievebijtejs.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen