6 mei 2015

De roodborstjes van Finch Fabrics

Ik weet het zeker, voor sommigen onder jullie klinkt "Finch Fabrics" niet meer als nieuw in de oren.  Paspelpoes An lanceerde een primeur in blogland en niet veel later zagen we bij Petrol en mint al een ander pareltje van Finch Fabrics op ons scherm passeren.  Of misschien zagen jullie al dit überschattige jurkje bij Pieke Wieke ?
Natuurlijk keek ook ik meteen de kat uit de boom.  Nieuwe stevige zachte tricotstoffen, die kunnen er hier altijd wel bij.  


Toen ik een mailtje kreeg of ik graag een testpaneel wou verwerken, stelde ik meteen voor om een jurkje voor ons nichtje te maken.  We moeten daar eerlijk in zijn, op dat moment zag ik er niet direct een paneel tussen zitten wat mijn tieners zou kunnen bekoren.  Maar wat niet is, kan nog komen he ...



Ik mocht aan de slag met een testpaneel van de roodborstjes.  Aangezien het stevige tricot is (92% katoen, 8 % elastan) ging ik voor een Candy jurk uit La Maison Victor.  Ik wou echter de prachtige berken op de zachtmintgroene achtergrond niet doorbreken.  Dus knipte ik voor- en rugpand niet door, maar creërde een tunnel voor het striklintje aan de binnenzijde van het voorpand en voegde zijzakjes toe.  De tunnel voor het striklintje zit op die manier enkel in het voorpand van het jurkje.   In mijn eigen voorraad vond ik nog een oranje tricot die mooi paste bij de roodborstjes.  En haar truuk met de mouwtjes paste ik ook toe.



Minke kreeg haar jurk op zijn feest en meteen waren er twee andere mama's die hun eigen dochter er ook wel graag in zagen rondlopen ... De roodborstjes waren hier alvast meteen een hit !

En ik heb meteen ook goed nieuws ... héél binnenkort zullen jullie ook aan de slag kunnen met deze roodborstjes !







32 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Er ligt hier ook nog een testpaneel met roodborstjes te wachten. Tijd om daar eens mee aan de slag te gaan. Ik vind het een prachtige print. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo schattig! Zulke stofjes vragen om eenvoudige modelletjes, zo komt de print het mooiste uit. De roodborstjes komen binnenkort ook naar hier gevlogen. Ik ben na die enkele stofjes al zwaar fan van Finch. Een fijne kwaliteit om mee te werken en steeds een mooi resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Minke heeft chance met zo'n tof roodborstjeskleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super geslaagd!!! Ik zou ook zo niet direct weten wat te maken met die panelen, maar jouw jurkje voor Minne is gewoon perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja een topperke, ge moet er maar op komen! Zo had ik het nog niet bekeken, heel schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zalig! Dat zou hier zo hard gesmaakt worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schattig! De stof lijkt echt gemaakt voor zo'n jurkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. perfect modelleke voor dit stofje me dunkt. :-)
    knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mega schattig! Ik moet toegeven dat ik niet meteen grote fan was fan Finch fabrics, maar jouw jurkje heeft me helemaal overtuigd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh mooi! En dat oranje strikje heeft een heel leuk effect!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super! Ik wil ook wel es zo'n mailtje krijgen om een stofje of een patroontje te testen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knap gedaan! Ik was tot nu toe geen fan van de Candy Dress, maar door jouw keuze en afwerking ben ik helemaal overtuigd!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Schitterend kleedje in een schitterende stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schitterend kleedje in een schitterende stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel schoon! Ze zou toch ook heel schoon zijn in een jumpsuit ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Was ook al verliefd op dit stofje maar vrees dat mijn dochters er ook net iets te oud voor geworden zijn! Prachtig die candy jurk en wat heb je het mooi opgelost opdat je de boompjes niet moest doorknippen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Keischoon! Die roodborstjes toch mijn favorietje....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ken hier nog wel eentje waar het bij zou scoren (en ook bij mezelf), zo mooi Jo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel erg schattig!!!
    Mooi gemaakt. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Och zeg, zo schattig. Een perfect stofje voor kleine meisjes...

    BeantwoordenVerwijderen