31 mei 2015

Flor trui

Ik breide nog eens iets.  Een Flor truitje in maatje 3 maand. Klein en schattig.


Ik breide dit Flor truitje al meteen toen de editie winter 2014 van La maison victor uitgekomen was.  Het halsboordje liet echter op zich wachten.  Dat werd pas enkele weken geleden met de rondbreinaald bevestigd.  De knoopjes aan de raglannaad liet ik achterwege.  Ik vond die naad niet zo mooi afgewerkt om gewoon zo open te laten.  Misschien ligt het wel aan mijn breistijl hoor.



Maar jullie hadden nog iets van me tegoed !  
Na loting gaat de lente editie 2014 van La maison victor naar De Zuster Van.
De editie mei-juni 2015 gaat naar Naadjes en draadjes.
Sturen jullie me even een mailtje met jullie naam, dan stuur ik ze zo snel mogelijk op !


19 opmerkingen:

  1. Oh jammer, ik grijp ernaast. Maar ik kan er wel eentje lenen hoor. Ik nam nu toch een abonnement op LMV, de volgende editie zou in mijn bus moeten liggen. Spannend!
    Jouw truitje roept een beetje jeugdsentiment op. Als 12-jarige breide ik in de grote vakantie 2 babytruitjes in de caravan, voor als ik later kindjes zou krijgen ;)
    Jammergenoeg waren ze verdwenen eens het zover was.
    Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi resultaat! Mooie kleurtjes. Moest je de breikriebels te pakken hebben, naast flor zijn er nog veel andere breipatroontjes in 'Jules en Julie' 😉😉😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bekeek ze allemaal al met heel veel interesse, maar mijn jongens zijn er telkens al te groot voor ;-) Ik breide heel wat truitjes voor hen toen ze klein waren, maar nu willen ze dat precies niet meer ...

      Verwijderen
  3. De knipoogjes in mijn vorige reactie werden vraagtekentjes ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi truitje, ik ben altijd een tikkeltje jaloers op mensen die kunnen breien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel schattig, lief en mooi truitje. Dat doe ik jou niet na, een trui(tje) breien. Knap !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. breien, da's precies ook iets dat ge al liggend kunt doen, misschien mij er toch eens aan wagen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Woohoo, wat leuk! Ik mail je meteen, merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo spijteg dat de jongens niet into gebreide trui zijn seg, schoon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh een trui genoemd naar mijn zoon. Zou dat willen zeggen dat ik dringend moet leren breien?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Daar ben ik dus jaloers op hé; wou dat ik daar ook het geduld voor had
    Heel schattig truitje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi truitje, daar houd ik van, daar zit tijd en liefde in!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik moet dringend eens iets anders leren breien dan gewoon rechte lappen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik ben nu met dit truitje bezig, maar ik heb 1 vraagje. Er staat bij het rugpand bij punt 2 dat je moet meten vanaf de zoom...Is dit vanaf de onderkant (dus inclusief boordsteek) of vanaf het tricot gebreide stuk (exclusie boordsteek)....alvast bedankt voor je hulp!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb dat truitje niet liggen, ik gaf het aan ons neefje, maar ik veronderstel dat vanaf de zoom wil zeggen : exclusief boordsteek.

      Verwijderen