27 mei 2015

Nina met een extraatje

For English, scroll down



Marte van Compagnie M. vroeg me of ik haar nieuwste patroon wou testen en het uiteindelijk ook aan jullie wou tonen.  Een broekrokpatroon viel hier heel erg in de smaak.  Ik weet nog goed dat ik als prille tiener aan mijn tante vroeg of ze een eenvoudige broekrok voor mij wou naaien voor mijn verjaardag.  Ondertussen ben ik naast voorstanders van een broekrok ook al wat tegenstanders tegengekomen.  En ja, ik werd hier ook even mentaal teruggekatapulteerd in de tijd, maar reken mij maar gerust tot de eerste groep !


Ik wou een sobere maar stijlvolle versie maken.  Sober zodat ik haar straks in het najaar perfect zou kunnen combineren (om één of andere reden lijk ik broekrokken steeds te koppelen aan koelere temperaturen).  Stijlvol zodat ze voor elke gelegenheid zou kunnen dienen.  Sober werd hier vertaald in eenvoudige steekzakken zonder franjes.  Stijlvol in enkelvoudige paspelzakken.  Bovendien koos ik voor een blinde rits in de zijnaad zodat ik het geheel makkelijk zou kunnen voeren.


Een broekrok die relatief hoog komt in mijn taille (ideaal om mijn buikje in te verbergen) en bovendien ook perfect zit ... als ik in de toekomst nog eens een A-lijntje wil, zal ik zeker teruggrijpen naar dit patroon.



Ik kocht een mooie auberginekleurige wollen stof bij jodevisscher, die trouwens zelf al broekrokken voorzag in haar collectie. Een passende tricot (ook herkenbaar uit de collectie van jodevisscher) werd een Cool sweater uit Remi & Cosette for teens.  Samen met een gekocht vestje van jodevisscher vond ik het een heel mooi geheel vormen.
Valerie liet me al met een knipoog weten dat ik precies een patronenboek voor volwassenen wou.  Ik antwoordde dat ik gewoon leuke patronen wil en daarbij komen de Nina broekrok en de Cool sweater zeker in aanmerking !


Zin om nog meer versies van Nina te zien ?  Volg dan zeker de blog van Compagnie M. want er zullen nog heel wat Nina's verschijnen in blogland de komende dagen.



Marte from Compagnie M. asked me to participate in her Nina skirt and culottes pattern tour, which I really appreciated.  As a child I liked culottes a lot.  So I almost felt like a teenager again ...
I made a simple but stylish Nina culotte.   Simple, so that I could combine my culotte a lot next winter.  Stylish, so that I could wear it at any occasion.  I added diagonal pockets, an invisible zipper (and provided a lining) and simple welt pockets on the back.



Extraatje

Marte van Compagnie M. geeft zomaar eventjes 14 Nina skirt & culottes pdf patronen weg.  Dus ... ook zin om aan de slag te gaan met dit heerlijke patroon, waag dan zeker ook jouw kans ! 


a Rafflecopter giveaway


44 opmerkingen:

  1. Een broekrok met een heel mooie snit, die je als gegoten zit.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedaan!
    Ik heb het patroon ook getest, maar ik kon er geen foto's van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klasse! de revival van de broekrok als je het mij vraagt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Awel, ondanks mijn aversie voor broekrokken, vind ik het toch mooi geworden. Jij staat er dus wel mee :)
    (waarschijnlijk heb ik gewoon een hekel aan die dingen omdat ons mama mij dat vroeger wilde laten dragen. Ik haatte rokken en wilde alleen broeken om de aap uit te hangen, dus zag ons mama in broekrokken het ideale... ik dus niet :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel stijlvolle versie, ik kom zeker terug piepen als ik eraan begin. Heel gek, maar een broekrok doet me ook denken aan vroeger en dan vooral een broekrok voor de winter ...deze kleur had ik ook in gedachten, en ook grijs, oker en koningsblauw ... Ik las op het net dat de broekrok in de wintercollecties 2015-2016 volop te zien zal zijn, joepie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh man ! ik had daar zo een hekel aan! En ik moést die dragen van ons mama hé ! Ik had een grijze herinner ik me nog ....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooie versie Jo. De kleur die je koos is ook helemaal mijn stijl. Prachtige stofkeuze en het geheel subliem. Jij bent al klaar voor de komende herfst, hoewel we nog met een redelijk koele lente zitten, nu ook al draagbaar. Ik vind het een leuk patroon die culottes, ik zie een broekrok wel zitten. Ik was er vorige week dan ook als de kippen bij om het patroon te bestellen. En? Is het echt waar? Ziet Valerie het zitten om die coole sweater in damesmaat te voorzien ? Wishfull thinking van mij !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, dat weet ik echt niet hoor ;-) Voorlopig blijf ik maar vergroten ;-)

      Verwijderen
  8. Broekrokken, ze waren zo mijn ding niet - met uitzondering van het geelgebloemde exemplaar waarmee ik in de kleuterklas mijn juf dagelijks wilde foppen. Maar de Nina-tour doet mij twijfelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je wist het al maar ik schreeuw het nog eens van de daken: het is PRACHTIG! Je staat echt beeldig met je broekrok. De stof is top, de combinatie is top, de foto's de kers op de taart! Ik zie dat niet iedereen fan is van het broekrok idee maar ik ben er zeker van dat wie hem maakt verkocht zal zijn, toch!?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een hele mooie en stijlvolle combi! Zelfs de kleur van de muur is 'assorti'! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik heb nog steeds m'n twijfels, maar je staat er schoon mee en die kleur is echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het gaat u goed af, zo'n broekrok. Stijlvol Jo.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. echt super mooi jo!! de mooiste en vooral meest stijlvolle versie die ik al zag! lijkt wel gelopen uit de collectie van jo de visscher zelf!! je ziet er prachtig uit. x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, het staat je super! Heel mooi gemaakt en top combinatie met die vest. Het komt precies uit een modeboekje met de collectie voor de volgende herfst.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. You look superb! Totally suits you!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een mooi geheel! super gecombineerd. ik ben absoluut geen fan van broekrokken maar die van jou is echt geweldig mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. I really like the simple look. That's totally my style. I only need summer colours :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Staat je heel goed! Geen idee of ik er zelf mee zou staan met een broekrok maar waag graag m'n kans voor het patroon om dat te weten te komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jij bent al volledig klaar voor de eerste herfstige dag! De kleuren vind ik prachtig, de sweater wil ik ook, de broekrok staat jou supergoed. Maar toch zie ik me daar nog niet in rondlopen. Groep 2 voorlopig dus. Maar dat kan veranderen, want na 2 jaar een hit, hangt sinds eergisteren mijn eerste broek met print in de kast ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. schoon hé die broekrok dat is echt jeugdsentiment.
    ik vind de keuze van je stofje echt zalig schoon ....

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hé, droeg jij die niet op de tirettenpettenworkshop?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo opmerkzaam Karla ! Ja hoor ! Dat was toen de testversie (met verkeerd ingestikte gulp, maar dat lag aan mezelf ;-) )

      Verwijderen
  22. ooh wat een mooie broekrok! Sober, stijlvol én supercomfortabel... wat kan je nog meer willen hé! Om maar te zeggen dat ik tot de voorstanders hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik herinner mij de discussie nog van op ons naaiweekend: pro of contra broekrok...:-)
    Deze staat je geweldig goed en ik ben nu eigenlijk ook wel stilaan overtuigd aan het geraken !
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Klasse! Jouw versie overtuigd alle broekrok-of-niet-twijfelaars, inclusief mezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik moet toegeven dat ze je beeldig staat!
    En je foto's zijn TOP!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw, hoe mooi! Het complete plaatje: broekrok, sweater en vest. Echt een geslaagde combinatie! En het staat jou beeldschoon.
    Er staan mooie woorden op de blog van Compagnie M. Gelijk heeft ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooie stof! En ik hou wel van broekrokken. Ook de iets langere. Helaas heb ik er niet het ideale figuur voor 😕

    BeantwoordenVerwijderen
  28. ideaal voor het herfstig weertje dat op komst is. Maar oh zo schone!
    Ik zal de culotte eens moeten uitproberen in een verkorte versie voor de jongedames hier in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Awel Jo, bekentenis, ik ben ook voorstander :) niet van alle versies maar zo absoluut wel van dergelijk exemplaar! Stylish, comfortabele chic! Knap!! (En ook de rest van je outfit trouwens!!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik zei het net al op FB: het staat je echt super! Zo met kousen en laarzen vind ik het heel stijlvol!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Waw, klasse! Amai, ge zou zo uit een boekske kunnen komen! :-)
    Het patroontje ligt hier geknipt, maar ik kan maar geen stofke kiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtig gedaan! Voor een keer wil ik mijn kans nog wel eens wagen ... En dan misschien voor t eerst in mijn leven een broekrok dragen ha ha!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik ben al een tijdje aan het twijfelen of ik nu pro ben (contra zeker niet...), maar ik ben er bijna denk ik :-) Een hele mooie uitvoering!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Een paar jaar geleden deed ik ook eens rondvraag op facebook: broekrok of toch maar niet.. Mijn moeder stond daar vroeger bééldig mee. Ik kreeg toen van iemand een heel oud patroon van een broekrok, maar het is er nog niet van gekomen om er een te maken. Je doet me er weer aan denken!! (en inderdaad, evenveel voor dan tegen).

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Nina en ik zullen geen vrienden worden, maar hij (zij) staat jou geweldig!
    Heel knappe versie; ik hou wel van deze 'sobere' uitvoering

    BeantwoordenVerwijderen
  36. voor jou ben ik alvast pro broekrok, het geheel is af, de trui, de broekrok, het vestje,
    topper !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik val hier in herhaling... maar het is weer af hé! Ik vind uw volledige outfit knap, mooi gedaan Jo!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Het zit je als gegoten Jo :)

    De rok zie ik voor mezelf nog wel, maar de broekrok, daarvan ben ik geen fan.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hoewel ik eerder tot de tweede groep behoor wat betreft een broekrok, vind ik jouw versie prachtig !!
    Wie weet heb je mij toch over de streep getrokken om er ook eentje te maken. Maar dan zal het toch ook voor de winter zijn, want mijn jeugdherinneringen zeggen ook broekrok = winterkledij...

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Jo, je staat er echt schitterend op, prachtig geheel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. hé, hier geen fan van broekrokken. Maar deze staat je geweldig mooi!!!! Misschien ga ik,hem binnenkort zoveel zien voorbijkomen dat ik het ook wel wil.

    BeantwoordenVerwijderen