3 mei 2015

Precious

Neen, ik ben al lang geen 18 meer.  Laat staan dat ik in een maatje small zou passen. Maar enkele maatjes groter pas ik er wel in.


Ik maakte de bloes Precious uit Remi & Cosette for teens.  Ik vond en vind het nog altijd een origineel modelletje dat me blijft aanspreken.  Ik twijfelde tijdens het maakproces of het ook mij wel zou staan.  Maar ondertussen ben ik er al enkele dagen aan gewoon en ik blijf het gewoon heel erg leuk vinden.


Aangezien het een testversie zou worden, nam ik een restlap uni donkerblauw katoen van Soft Cactus.  Voor de kraag koos ik een dikkere tricot met een andere textuur.


Eigenlijk is het een heel eenvoudig bloesje.  De ingewerkte kraag er deftig ingezet krijgen, is meteen de enige moeilijke stap in het ganse proces.  Persoonlijk zou ik de volgende keer misschien wel voor een 'nettere' afwerking aan het knopenpad kiezen. 
Eenmaal afgewerkt met zalmroze knoopjes die ik ooit cadeau kreeg, borduurde ik nog even de kraag door.


En ondertussen vroeg ik me ook al verschillende keren af of ik die mouwen er misschien 'achterstevoren' heb ingezet ... het rimpelgedeelte aan de mouwkop is namelijk vooral ter hoogte van het rugpand terug te vinden.



32 opmerkingen:

  1. yep ! het staat je en het is mooi en origineel !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! En nu ben ik jaloers, want ik pas niet in een tienermaat, maar die blouse spreekt mij ook erg aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het ook zo een mooi patroon Precious ! Knap dat je één kon maken op jouw maat. Ik vatte al het plan Valerie aan te schrijven met een vraag om een volwassen versie. Zou veel succes hebben volgens mij ! Ik vind jou versie heel mooi ! Geslaagd wat mij betreft. Ik heb het geluk over een dochter te beschikken en dit zal waarschijnlijk het eerste project uit het boek worden dat ik ga maken. Zelfs van de stofkeuze (Atelier Brunette) Hirondelles zijn wij fan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die volwassen versie, dat durf ik Valerie momenteel echt niet aandoen hoor ;-)

      Verwijderen
  4. Een heel apart patroontje dat je zeker staat!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat jij een goede aanzet geeft om een boek te maken voor volwassenen! Dat ben ik koper! Wel speciaal met die 'dubbele kraag'!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die dubbele kraag is geweldig! En ik krijg mijn lijf met gemak in een 16 jaar gewurmd, hahaaa :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed gedaan! Wat die mouwen betreft, er zit inderdaad nogal wat frons achteraan. Ik zou het me niet aantrekken, als je niet zegt, ziet niemand er wat van!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een niet alledaags bloesje, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. waw, ik sta versteld van het resultaat, één woord: prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jo, en helemaal met de hand geborduurd? Zo recht! Jij hebt echt engelengeduld.
    Ik heb trouwens nog een ander (kinder)patroon voor je))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig! Die dubbele kraag maakt er iets heel speciaals van.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echt iets voor jou! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw heel mooi! Dat boek moet ik ook hebben 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je neemt de twijfel over het bloesje in het boek weg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Amai, als jij dat een testversie noemt ;-). Héél mooi, en ik kan het weten want heb ze al in't echt mogen bewonderen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je staat super met dit originele patroon! Heel geslaagd met veel leuke details!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een origineel bloesje! En als dit nog maar een test versie is, dan ben ik benieuwd naar het vervolg!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tof detail die kraag in die dikkere stof! Het staat je echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het model staat je in elk geval goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jo, kan je me misschien even een mailtje sturen ivm testen patroon jumpsuit? fabiennemichel2000@yahoo.com
    Ik hoop je eind volgende week een patroontje te bezorgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Toffe uitvoering. Inderdaad een speciaal patroon zo met die kraag maar het staat je goed.
    Mijn dochter vindt ze ook tof, misschien toch eens maken.

    BeantwoordenVerwijderen