12 mei 2015

Voor de pettenfans ... een handleiding !

Tijdens de paasvakantie trok ik richting Dendermonde en bracht een avond door bij de tetterende tiretten.  Op het programma die avond : een workshop 'stik eens een pet'.


En het moet gezegd.  Naast tetteren kunnen die tiretten nog veel meer ! Sommigen zagen misschien al enkele resultaten op hun blogKarla toonde iets uitgebreider haar eigen afgewerkte exemplaar en ook Hilde gaf haar exemplaar cadeau.

Maar kijk, vanaf nu geef ik je al mijn geheimen van de pet prijs.  Heb je dus ook zin in het stikken van zo'n (al dan niet gerecycleerde jeans-) pet, hou je dan vooral niet in !

Hier vind je het patroon terug.
Hier vind je de handleiding terug.

Veel succes !


26 opmerkingen:

  1. Ohh, heerlijk!!! Dank je wel. De man des huizes gaat heel erg blij zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoppa, zelfde dag bijna af! Jammer dat ik de ribsband niet in huis heb. Anders was ie helemaal klaar!

      Verwijderen
    2. Echt ? Amaai, ik ben wel benieuwd naar het resultaat :-) Mocht je nog opmerkingen hebben over de handleiding, mag je het me altijd laten weten hoor ! (ribslint kun je gewoon vinden in de Veritas bv)

      Verwijderen
  2. Super! Zou ik dat makkelijk kunnen verkleinen voor een 5-jarige? Omtrek +/- 50 cm?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In principe wel hoor, als je mooi gradeert volgens de maten van dit patroon, moet dat lukken. De entréelijn (zijdeel en bovendeel) geeft eigenlijk de uiteindelijke hoofdomtrek weer.

      Verwijderen
    2. Oh, bedankt! Ik probeer het eens uit en hopelijk kan ik dan iets moois laten zien :-)

      Verwijderen
  3. Joehoe, ik heb hier nl wel een pettenfan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super gaaf! Mijn man draagt vaak een pet, en zo'n gerecycleerde versie is helemaal top. Heel erg bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt Jo, weer iets bij voor op het ellenlange 2sew lijstje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt Jo, weer iets bij voor op het ellenlange 2sew lijstje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dankjewel, Jo! Dit wordt de basis voor het ideale vaderdagcadeau voor mijn vader. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waaw heel mooi!! Ik heb zo'n pet gehad voor mijn zoontje, maar die is helaas te klein geworden. Ik vind ze nergens meer, dus heel handig dat ik met je instructies nu ook eentje zelf kan maken! Super leuk, super mooi!! Mercikes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh superleuk, die gaat zeker op het maaklijstje. Leuk cadeau voor mijn pettendragende papa, voor Vaderdag :D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, dikke mercie! Dat ga ik zeker eens proberen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dank voor de tutorial, ik zal eens informeren bij zoonlief wat hij van het model vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bangelijk! Ik weet ineens wat mijn schoonvader met Kerstmis zal krijgen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tof!! Ik weet niet of ik er mij ooit zal aan wagen; geen pettendragers hier, maar dankuwel voor de handleiding!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Der gaan nu heel wat petten voorbij vliegen in blogland :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super! Ben al benieuwd naar de volgende petten in blogland! Nog eens bedankt dat wij er naast de handleiding ook je persoonlijke uitleg bij kregen :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik wilde er vanavond aan beginnen, maar bij het bovendeel is er precies een verschil tussen de het patroon en de foto in de handleiding? Bij de foto in de handleiding is er een V-tje aan de achterkant, maar dat zie ik niet op het patroon? Daar is dat precies recht, of kijk ik scheel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Berbe, als je het bovendeel van de pet op de stofvouw legt en uitknipt, dan zou er nochtans volgens het patroon wel een v-tje aan de rugzijde van je pet moeten verschijnen.

      Verwijderen
    2. Ok, ik heb het licht gezien! Het was precies een beetje laat gisteren... Heb dat ander stukje dat op die pagina stond verkeerdelijk aanzien voor het zakdeel dat je boven op de pet kon stikken... Dom, dom, dom... :-)

      Verwijderen