30 juni 2015

Juffencadeaus

Eind juni.  Traditioneel het moment waarop we dank u zeggen aan die juffen die het beste van zichzelf gaven het afgelopen schooljaar.  
 

Al heel snel in het laatste trimester gaf de zoon met een zekere evidentie aan dat hij opnieuw een tas wou geven aan zijn juf.  En aangezien ik zelf zo tevreden ben over mijn eigen Lili, ging ik opnieuw aan de slag met dit patroon.



De zoon koos uit enkele aangeboden stoffencombinaties.  En ik voegde nog wat extra kleur toe binnenin.


Eigenlijk zou ik u zelfs een gelijkaardig verhaal als bij haar kunnen vertellen.  Eerst waren er namelijk twee turkoois tassenbanden, tot er eentje doorsmolt op de bodem van de tas na een grondige strijksessie.  Exit turkoois tassenband dus.  Er werd een nieuwe bodem voor de tas geknipt en groene tassenband boven gehaald.  Iets te breed volgens de voorgeschreven afmetingen, maar daarom niet minder mooi ...





24 opmerkingen:

  1. Blijft een topper als juffencadeau die tas! Mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. och, dat groen staat er ook prachtig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, ik zou moeite hebben om ze weg te geven, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had echt Juf moeten worden hé..... zo mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. god, die zien er super uit, stiekem en beetje jaloers,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waw! Die juf mag in haar handjes wrijven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo eentje zou ik toch ook graag krijgen. Tof cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een grote cadeaus voor de juffen! Ze boffen maar. De zoon koos een heel erg mooie stoffencombinatie (met groene tassenband zelfs nog mooier dan met turquoise. Maar wel sneu voor jou dat je opnieuw moest beginnen...).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aii, wat is dat met die tassenbanden en strijkijzers. ;-)
    Gelukkig kwam het toch nog goed!
    Prachtige stoffencombinaties en wat een mooie cadeaus voor de juffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi! De juffen zullen content zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is toch nog allemaal in orde gekomen. Tevreden juffen als je het mij vraagt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De tassen zien er prachtig uit ! Weer twee gelukkige juffen !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tassen zijn duidelijk een populair cadeau in naaiblogland :) Ik ben fan van blauw én groen, dus ook van deze tassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die juffen worden verwend! Mooie combinaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zeer mooi :-)!! En altijd handig zo'n tas.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Alle twee heel mooi! Geen probleem, zou ik denken voor een iets bredere tassenband.

    BeantwoordenVerwijderen