10 juni 2015

Nina mét een Cool

Dat Nina mij al kon bekoren, wisten jullie al natuurlijk.  Maar dat de Nina pattern tour mij ook kon overtuigen om ook eens voor een zomerse versie te gaan ... dat had ik zelf vooraf niet kunnen denken.



Deze keer koos ik voor een versie met gulp en steekzakken waarbij de paspel doorloopt in de zijnaad.  Beide opties komen aan bod in het Nina-patroon.


Ik maakte er opnieuw een Cool Sweater bij uit dat prachtige boek Remi & Cosette for teens. Altijd handig op een frissere zomeravond. 


Uitgangspunt was de mooie sweaterstof met glinstertje van bij Georgette die ik voor de mouwen gebruikte.  Die wou ik graag combineren met een andere tricot.  Uiteindelijk vond ik er eentje bij Allotte die mij ook heel erg kon bekoren.  De zakken tussen voorpand en mouwen verving ik door een zilverpaspel.






26 opmerkingen:

  1. Weeral zo mooi!! En dat bloesje, is dat zo eentje waarvan sprake ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit was een doordenkertje ... maar inderdaad : een t-shirtje in linnen ;-)

      Verwijderen
    2. Een T-shirt in linnen? Daar wil ik het fijne wel van weten! Verder vind ik deze outfit wederom heel geslaagd!

      Verwijderen
    3. Elk jaar permiteer ik mij een nieuw t-shirtje van Marc O'Polo in linnen. Zalig om dragen vind ik ze !

      Verwijderen
  2. Heel mooi ! En weer goed gecombineerd !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke culotte en een zeer mooie sweater!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Deze outfit staat je kei goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, hoe de lijnen in de sweater doorlopen in de culotte!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal weg van de combinatie met de sweater!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh helemaal fan van die kleine details die het helemaal afmaken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die paspel die doorloopt in de zijnaad, zo goed gevonden! Het staat u geweldig Jo!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat staat eveneens in de instructies! Ik zag het voor het eerst bij Bellelien. Ze deed dat met mijn Charles! M

      Verwijderen
  9. Ik heb een patroon Nina gewonnen en ben nie overtuigd dat een broekrok ideaal is voor mijn figuur, maar ga mij er toch aan wagen ... er ligt een linnen stof klaar en ga mij laten inspireren door jouw versie !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw! Je wist weer een zeer mooie combinatie te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig! Weeral. Ik ben blij dat je fan bent van de Nina! Ik ben alvast fan van jouw creaties! M x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze outfit staat je super! Helemaal fan van de biesjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zeer geslaagd weer! Heel toffe combinatie met de trui ook (maar dan minder zomers). Een all-rounder, dit patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ben dol op je bermuda en dol op je trui maar misschien niet tezamen ;-)

    tot morgen alvast!
    gr
    karoline

    BeantwoordenVerwijderen