17 juni 2015

Viert vader

Met een hemdje bijvoorbeeld.  Wat had u anders gedacht ?


Er werden risico's genomen : 
Zoals een stofje zonder bloemenpatroon, maar waar je met veel fantasie misschien wel bloemen in kan zien.  De naam van de stof suggereert het zelfs.  Maar laten we afspreken dat we dat even onder ons houden.


Of wat dacht u van die twee fuchsia knoopjes ?  Een juist aantal lichtblauwe knoopjes vond ik niet terug in mijn knopendoos.  De jongste zoon - die normaal gezien niet van tierlantijntjes houdt - werd om zijn mening gevraagd en gaf op ruim overtuigende wijze zijn goedkeuring.  Risico twee was genomen.


En toen vroeg hij schoorvoetend of dat wel zo hoorde, dat contrasterende stoffenaccent aan zijn borstzakje.  Eentje die hier zelfs nog niet als risicofactor werd geregistreerd.



Gelukkig bracht een snelle pasbeurt voor de spiegel soelaas.  En dat hemd ... dat werd niet meer uitgedaan op vaderdag.

25 opmerkingen:

  1. Super! Die rode knoopjes maken het helemaal af.
    Wij Antwerpenaren vieren vader- en Moederdag op andere momenten (19 maart en 15 augustus). Hier geen vaderfeest, maar een spetterende en oergezellige verjaardagsbrunch! (weliswaar niet voor de vader)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dat toch tof dat jij zo een mooie hemden kan maken ! Heel mooi !
    Lieve groetjes,
    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waw, dat is nu eens een hemd waarbij het zelfmaken een grote meerwaarde is. Prachtig, de fuchsia knopen (zou die jongste zoon ook al talenten hebben?), super het groene stofje en heel tof het blauwe padje aan het borstzakje).
    Samen met de rode broek is het helemaal af!
    Herken ik nu Kortrijk op de achtergrond of zien die kades er tegenwoordig op meerdere plaatsen hetzelfde uit?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij herkent helemaal Kortrijk !

      Verwijderen
    2. Allez jong, als je nog eens in de buurt bent zouden we eens een date moeten hebben hé!

      Verwijderen
  4. Die accenten maken het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt waar, weeral zo schoon. Wanneer komt er een hemdjesworkshop? Ik schrijf me nu al in (allez na september want horizontaal hemdjes stikken, lijkt me niet ideaal ; ) )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh als ik dit zie durf ik zelf straks niet meer over mijn hemd te bloggen voor vaderdag! wat een parel! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Mooi kleurtje ook, en zo leuk geschreven :-) Weet jij toevallig een simpel patroontje voor mannen, om mee te beginnen? Net zoiets als de gingerbread van HMC?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, al wordt het hier wel ondergebracht onder de categorie 'minder stijlvol'. Dit is het patroontje : http://mellysews.com/2013/05/mens-shirt-pattern-tutorial.html
      Ik probeerde het zelf ook al uit :
      http://jochapeau.blogspot.be/2014/04/test-1-2-test.html
      http://jochapeau.blogspot.be/2014/07/leve-vader-deel-2.html

      Verwijderen
  8. Prachtig!! Kan dat goed geloven dat dit met trots wordt gedragen!
    Heel stijlvol.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. woow Jo! Alweer top! En hip jom die knoopjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterend hemd weer Jo. En zo grappig, fushsia knoopjes 'no problem' maar een eenvoudig accent in een lichtjes contrasterende stof trekt dan zijn aandacht. Trouwens een super oplossing. eentje die ik zeker ga onthouden want eigenlijk is dat gewoon kei schoon zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo mooi! Mijn man vraagt al lang wanneer ik nu eindelijk eens een hemd ga naaien, maar ik durf niet. Lijkt me zoooo moeilijk.
    Zeg, en als je nog eens de buurt bent, dan organiseren we een mini-blogmeet hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Love the details!! <3 <3 Mooi kleur ook voor hem!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je details zijn toch altijd zo perfect gekozen.
    Helemaal fan van de knoopjes en het accentje op het borstzakje.
    Zeer geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen