8 juli 2015

Shortama time

De oudste zoon had nood aan nieuwe pyjama's, want deze exemplaren zitten ondertussen meer dan krap rond het lijf.  Shortama's dus op het menu.



Lang geleden werden die al besteld.  Alleen was moeder even de stof kwijt waaruit hij zo graag een shortama wou.  Ooit won ik een lapje tijgertricot bij Georgette en borg dat zo goed op dat er een heuse zoektocht volgde om de stof terug te vinden.  Niet dat ik ze toen vond.  Dat gebeurde pas later ... héél toevallig ... toen ik op zoek was naar iets anders.
Maar ik onthoud vooral dat ik uit 75 cm net een shortama kreeg !  Me happy !




En toen kwam dit heerlijke feest !  Ik denk dat de foto's voor zich spreken ... ik ging alleszins heel graag op de uitnodiging in en genoot met volle teugen.  Eén van de gevolgen van die namiddag ... we trokken terug huiswaarts met stof.  De Off Beetle mint jersey werd ondertussen ook omgedoopt tot een pyjama. Hij is er zelfs speciaal voor ontworpen ;-)


En zo had de oudste nog net op tijd twee nieuwe shortama's in zijn valies mee naar zee.






27 opmerkingen:

  1. Mooi, echt toffe Pyjama's. Staat hier ook op de "te doen" lijst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. pyjama's nooit genoeg :-) mooie exemplaren trouwens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. amaai dat gaat goede nachten opleveren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Doe mij ook maar een shortama, als ik die zo zie ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn die mooi, beiden, maar ik heb een voorkeur :-).
    Wat vonden je jongens van de print?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toen de tijgers met de post toekwamen, wou hij daar meteen een pyjama uit, M A A R hij koos wel de "kevertjes" als eerste eruit om aan te trekken.
      En mijn allergrootste "jongen", die ziet de wandelende takken helemaal zitten, maar dat verhaal dient nog gestart te worden ;-)

      Verwijderen
  6. ik had het woord nog niet echt gehoord 'shortama' maar ik moest lachen toen ik het las: goed gevonden!
    Dit wordt echt slapen in stijl!
    en ik geef toe... dit is wel echt een sjieke shortama want die kerel kan er zo mee het huis uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah, dat moet ik eigenlijk ook nog eens doen. De 'oude' exemplaren zitten inderdaad al behoorlijk krap.
    Mooie exemplaren van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. knap gedaan! Iets zelfgemaakts slaapt toch altijd lekkerder precies :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Slapen in stijl! En handig, 's morgens hup short uit en vlug een jeans aan, en niemand die ziet dat hij in zijn ...ama op stap is ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi! Hier stonden er onlangs ook shortama's op mijn naailijstje. Maar het waren er in katoen met een hemdje. Tricot versies staan ook nog op het lijstje. Je inspireert me ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. maar zo een schone pyjama's! Goeie tip van Lieve :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi! Hier stonden er onlangs ook shortama's op mijn naailijstje. Maar het waren er in katoen met een hemdje. Tricot versies staan ook nog op het lijstje. Je inspireert me ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vreet schoon! Die trekt fier zijn shortama aan daar aan zee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leukerds! Ze staan hier ook nog op het programma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo'n stoere versies, zeg!!! Bijna zonde dat het enkel om te slapen is, maar slapen in stijl is ook belangrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. die tijgers zijn echt stoer! En de zonen 09 is zo mooi van kleur eh!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ! Hij is er echt supermooi mee, met die kleuren !

      Verwijderen
  17. Ze zijn schoon! Ik zou er dringend ook n paar moeten maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ze zijn mooi! Kunne ze hier ook wel gebruiken...

    BeantwoordenVerwijderen