18 augustus 2015

After party


Het feestje zelf vond al eind juli plaats.  De zonovergoten verlofdagen zorgden ervoor dat hier even in een lagere versnelling werd geleefd, helaas ook op blogvlak.  Maar dat wil niet zeggen dat we niet nog even kunnen nagenieten natuurlijk, want de traditie van voorgaande jaren werd voortgezet en we hesen ons nichtje nog eens in een jurk of twee.




Eentje werd al een tijdje geleden beloofd en nu pas afgeleverd.  De Candy jurk werd opnieuw op dezelfde wijze hertekend (met zijzakjes en een voor- en rugpand uit één stuk).


De andere jurk was een volledig persoonlijke (eigenzinnige) bijdrage.  Toen Straightgrain en Twee emmerkes water hun jaanu jurk lanceerden was ik meteen verkocht.  Ik koos een romantisch stofje en ging meteen aan de slag met de Elena versie.  Ze trok met veel plezier de jurk aan en poseerde dat het een lieve lust was (haar haarscherp vastleggen tijdens het fotograferen was iets moeilijker).

 

Ook al werd ze acht (en draagt ze ook die confectiemaat), koos ik voor maatje 134 voor beide jurken en die zitten haar duidelijk nog veel te ruim. 


De roodborstjes bleken duidelijk haar voorkeur weg te dragen, maar ze gaf ook eerlijk toe dat de meer romantische Elena jurk niet echt haar ding was.  Erg vonden we dat hier niet, want 'een jongen die niets draagt waar hij zelf niet 100 % achter staat', daar kennen we hier alles van !  Ze krijgt nog wel een nieuwe tricotjurk van mij bij gelegenheid en het jaanu jurkje werd ondertussen al doorgegeven aan een andere prachtmeid die er maar al te blij mee was ... eind goed, al goed !



10 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's! Elena was inderdaad nog wat groot, maar de candy vind ik nu al perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De candy draagt ook mijn voorkeur, heel mooi gemaakt! De Jaanu is ook mooi, natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooh, allebei mooi en allebei toppatroontjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelijk heeft het nichtje dat ze zegt wat ze mooi vindt en wat niet. Je zou maar eens elk jaar een Elena voor haar maken...
    Ik vind beide jurken alvast wel prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik ben fan! Erg mooi jurkje! Mss ziet ze het binnen een tijdje wel graag! Ik heb er hier ook zo eentje rondlopen, die erg wisselend is in haar keuze :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi, gelukkig heb ik dat met mijn zonen niet voor. Ale tot nu toch nog niet!

    BeantwoordenVerwijderen