15 september 2015

Helsinki

Eigenlijk is het al sinds dit truitje dat ik uitkijk naar het nieuwste breiboek van Julija.  De foto's op instagram waren zo verleidelijk, dat ik er als de kippen bij was om haar nieuwste boek met breiwerkjes voor groot en klein te bestellen.


Ik nam me dan ook voor om na de fotoshoot van Mon Depot ook eens bij Julija's shop binnen te springen.  De eerste trui om mijn verlanglijstje was de Helsinki damestrui in de rijstkorrelstreek.


De combinatie van Alpaca en wol in dubbele draad zorgt er voor dat ik deze trui momenteel nog veel te warm vind.  Maar echt ... ik ben zotcontent met mijn Helsinki trui !


Ik zal me nu weer even concentreren op andere projecten, maar ik weet nu al zeker dat er absoluut nog andere truien zullen volgen deze winter.





28 opmerkingen:

  1. wat een mooie kleur! en rijstkorrelsteek vind ik echt super mooi... ik ben ook weer aant breien geslagen sinds ons verlof in augustus :-) voor mij en voor julia... x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, ik vind 'm veel mooier dan die in het boek :-) Geslaagd! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw ! Hier ook terug in breimodus ... Boek vandaag gekocht, deze sprong er ook uit voor mij !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is echt zo een trui om met uw knieën opgetrokken in te zitten. Lekker relax voor de tv! aaaa!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Jo! Die is geweldig! Dat kan liggen aan de kleur (hartjes voor blauw!), aan mijn absolute antitalent voor breien met bijhorende bewondering voor iedereen die dat wel kan, of aan het feit dat ik een soortgelijk model van Aymara toch -nog- maar niet kocht en daar nu alweer spijt van heb. In elk geval: het is een topper. Knap van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er zo een leuke knuffeltrui uit, waar je heel de winter in zou willen doorbrengen :) Ik hoop alvast op een koude winter!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zaaaaalig! Een heerlijke trui lijkt me dat. En een hele mooie kleur, die je goed staat.
    Je doet me zin krijgen om de trui af te werken die hier al 4 jaar opgeborgen ligt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En op zo'n momenten zou ik ook graag kunnen breien... Wat een mooie, gezellige trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ❤️❤️❤️ heel mooi! Het geeft zin om er een tweede te beginnen breien!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik kruis mijn vingers voor keikoude winters (maar zeer plaatselijk als ik even zo egoïstisch mag zijn ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een knusse trui! Heel mooi! Ik brei ook, maar veel te weinig. Er kruipt zoveel tijd in. Ik denk dat ik meer het type van het snelle resultaat ben. Hoewel, als ik dan zo een mooie trui zie, dan kriebelt het toch weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En je knuffelgehalte voor de mannen in huis schoot meteen de hoogte in :) Dat ziet er superzalige wintertrui uit!
    Tussen haakjes: heel fijn jou in levende lijve te ontmoeten bij Lotte en Karen: voor herhaling vatbaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is er een om in te wonen! Mooi met die raglanmouwen en een prachtige kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bij ons heet dat trouwens een gerstenkorrelsteek.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat ziet er mij zo'n gezellige trui uit. Mooie kleur ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Amaai, deze trui is supermooi. Ik heb me ook het tweede boek aangeschaft, maar weet eigenlijk niet wat eerst te maken, er staat veel schoons in hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Warme wintertrui voor koude kille dagen. Ik vind m prachtig Jo!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig! En wat dapper dat je die steek een hele trui lang volhield. Heb net een halfafgewerkt truitje in deze steek uitgetrokken omdat ik er niet in slaagde zonder telfoutjes te breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die ga je nog veel dragen deze winter! Ik ben ondertussen ook aan een cardigan bezig. Zie dat je nog iets te breien hebt de 2e oktober he! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ooooooooh! Ik kocht vorige week wol voor deze trui, bij mij wordt hij zandkleurig ;-) Nu ik dit zie krijg ik alleen nog meer zin om eraan te beginnen... De trui voor Eloise is af, ik zette er net knoopjes op, dus... ik begin aan de Helsinki. Super super super!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik bewonder je brei kunsten. Zo'n mouwen aan elkaar zetten,... Dat lukt mij hier nooit mooi, heb het opgegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. prachtig kleur ook! Jij wonder van een breitalent :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wow Jo! Zo schoon en warm, je zou er zo mee naar Helsinki kunnen verhuizen, of Rovaniemi zelfs :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zo mooi! Je kan er altijd nog eentje breien zonder echte wol in, dan kan je die nog meer dragen

    BeantwoordenVerwijderen
  25. en deze had ik blijkbaar gemist... hoe zalig is dat! prachtige kleur!

    BeantwoordenVerwijderen