23 september 2015

Mijn #lucyhasasecret broek

Eigenlijk ben ik niet zo'n broekendraagster.  Ik heb gewoon geen broekenfiguur, vind ik.  En ik vind ook nooit een confectiebroek die mij nu eens perfect zit.  Punt, andere lijn.
Maar ik maakte mezelf dus een nieuwe broek.  Een broek is nu eenmaal soms een handig kledingstuk.  In het tussenseizoen bijvoorbeeld.  Als het te koud is voor blote benen en te warm voor winterse panty's.  Of op één of andere uitstap waar toch enige sportiviteit van je verwacht wordt.  Dan biedt zo'n broek net iets meer comfort op bewegingsvlak.


Ik nam mijn basisbroekpatroon op maat (inclusief extra hoge taille) erbij dat ik vorig jaar in de naailes eens uittekende en -testte.  Ik paste nog lichtjes aan : een tailleband i.p.v. beleg en een gulp met rits (en ja, pas achteraf tijdens het passen kwam ik tot de vaststelling dat die er averecht in zit voor een vrouw ... nochtans baseerde ik mij op één van de weinige broeken in mijn kleerkast).  Ik twijfelde nog over (paspel)zakken, maar liet ze uiteindelijk achterwege.


Conclusie : ik heb eindelijk een broekpatroon gevonden dat mij perfect zit ... nu nog wat meer broeken gaan dragen !  Maar dat komt wel, echt ...

Stretchsatijn van Lucy has a Secret van bij Mon Depot


31 opmerkingen:

  1. Supermooi! Ik wil ook zo'n broek, nu ik de jouwe zie! Hoe zit/voelt deze stof?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind ze zeker aangenaam aanvoelen. Redelijk dik ook, met ruim voldoende stretch. Ik moet alleen opletten dat ik niet met mijn nagels ofzo blijf haperen aan het bloemenpatroon ;-)

      Verwijderen
  2. Nu maak je mij wel kei benieuwd naar hoe hij er 'aan' uitziet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik wil ook wel een "aan-foto" zien :)) Super mooi stofje eigenlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi stofje! En ik ken de frustratie van confectiebroeken waar je of de hele dag loopt aan te heisen om ze terug op haar plaats te krijgen of ongewild onderkleding loopt te showen of zijnaden die spannen als je gaat zitten... Ik kan nog wel even doorgaan... Ook benieuwd naar die aan-foto!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Broeken met prints, dat blijf ik iets moeilijk vinden, maar deze stijlvolle en 'ton-sur-ton'-stof kan me helemaal bekoren. Volgens mij wordt dit toch een broek die veel uit de kast zal komen.
    En ja, ik ben ook wel benieuwd naar een aan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel belovend, maar inderdaad ook graag aan-fotos ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een knappe print, en ach dat die gulp er aan de verkeerde kant instaat is geen drama. Het is een prachtige stof, kom op Jo nu die aan foto ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat van die koude billen en warme panty's...Leg jij dat eens uit aan mijn man! Die wil maar niet begrijpen dat een schoon broek zoals deze onmisbaar is in de garderobe van het vrouwvolk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super mooie broek! Ik zat net al naar het stofje te kijken in de webshop, is heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een comfortabele en stijlvolle broek is onontbeerlijk in ieders vrouw haar kast en jij hebt zo te zien jouw perfecte exemplaar gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er heel mooi uit! Ben benieuwd hoe hij er uitziet als hij aan is :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi stof en bij gelegenheid een aan-foto misschien...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die ziet er niet alleen mooi, maar ook nog eens comfortabel uit! Ik vind ook nooit een fatsoenlijk model!
    Ik vind het vreselijk dat tegenwoordig al die broeken op je heupen zitten i.p.v. de taille.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, dat ziet er een zalige broek uit! Waar is de "aan" foto, want jou kennende zal de broek helemaal perfect passen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. super broek! Eb AL mijn broeken gaan zo dicht ze. Echt, ik vind dat zo raar eh, die hele zo-gaan-mannen-dingen-dicht-en-zo-vrouwen-dingen. Ik snap dat niet :D

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi ! Blijkbaar draag je wel vaker een broek, want in je twee vorige posts had je ook een broek aan ;-)
    Maar ik begrijp je wel: ik heb welgeteld één geklede broek en een paar jeansbroeken, waarvan er eigenlijk maar één past, daarnaast alleen maar jurken (en een paar rokken, maar dan heb je weer bovenstukken nodig) voor de winter !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, die ene zelfde jeans ... en tussenseizoensweer, he ;-)

      Verwijderen
  17. aha, ik draag ook nooit een broek ;) zelfs niet in tussenseizoenen of als't vriest of als ik sportief moet zijn (oh ik lieg, als ik echt heel sportief moet zijn draag ik een broek en tel de minuten af tot ik ze weer mag uitdoen) dus ook heel benieuwd naar het aan resultaat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik val hier in herhaling, maar ik wil ook een "aan" foto :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Echt een super mooi stofje daarvoor! En jeansbroeken (oorspronkelijk 'mannenkledij') sluiten allemaal op deze manier (zei mijn naaijuf). Ach, ik denk niet dat je u zorgen moet maken dat er mensen naar jouw gulp gaan zitten staren...toch niet om die reden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Tof stofje en fijn dat ze top zit,hé!En zoals er nog al schreven,wie let er nu op hoe je gulp/rits sluit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Echt een hele mooie broek! Ik ken dat, confectiebroeken die toch net niet zo goed passen. Maar er zelf aan beginnen, dat durf ik (nog?) niet!

    BeantwoordenVerwijderen