5 september 2015

Pettennieuws

Op verzoek stikte ik voor een heel bijzondere en vooral ook sympathieke madam heel wat petten in elkaar.  Voor elk seizoen zit er wel eentje tussen.  Van omkeerbaar tot al dan niet gevoerd.  Van warme wolmixstoffen tot jeans en lichte katoentjes.  Een passende pet voor elke outfit dus ...


En dit vind ik nu het fijne aan handmade ... weten dat je heel specifiek op maat voor een persoon iets maakt volgens haar specifieke vragen en noden.  Ik was dan ook heel blij met haar enthousiasme achteraf.  

Hopelijk kun je nog heel lang genieten van je petten ! 



18 opmerkingen:

  1. Wat knap ! En zo'n uitgebreide collectie !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een collectie, daar kan je niet anders dan heel enthousiast over zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Men vraagt en jij draait ! En hoe ! Dat is toch gewoon de max !!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jo, na jaren zoeken ben ik nog steeds in de hoogste wolken :D DANK JE, DANK JE, DANK JE!
    Eindelijk is 'noodzaak' ook leuk en mooi geworden :D
    Ik kan weer met veel meer fierheid de deur uit!
    (En voor wie zou twijfelen-> wat ik niet vermoed) ze zijn stuk voor stuk TOP afgewerkt! :D

    Veel liefs en ik hoop dat je even hard genoot van het maken als ik van het dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met liefde gemaakt en met trots gedragen! Veel plezier ermee! Goed gedaan, Jo!

      Verwijderen
  5. Zo mooi is dit, dat je voor iemand voor wie petten noodzaak zijn zo zeer het verschil kan maken. Een groot hart en een dikke duim voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtcollectie! En dat die schitterend zijn afgewerkt, daar twijfelen we zelf niet over!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig dat je dit doet. Uit eigen ervaring weet ik hoe ontzettend fijn het is om de juiste pet voor het juiste moment te hebben.En als die pet dan ook nog eens een geweldige lekker zit geeft dat een bijzonder goed gevoel.
    De Achterhoekse band Normaal heeft heel recent een liedje geschreven met de titel
    " Het is de hoed die het hem doet".

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi al die petten. Mag ik vragen welk patroon je hebt gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Danielle, dit is een patroontje op basis van een bestaande pet die goed paste en die lostgetornd werd. Afhankelijk van de afwerking (met boord, elastiek achteraan of niet bv.) werd het basispatroon aangepast.

      Verwijderen