19 oktober 2015

#bloggersforlife - Het Berrefonds

Misschien zag u het al hier in de rechter zijbalk, of misschien las u er al over ... feit is dat blogland stilaan in de ban raakt van "Bloggers for Life".


Annelies had immers een fantastisch idee en lanceerde dat fantastische idee op een groep handmade bloggers.  
Vandaag stelden zij en Sarah het eerste project voor dat ze graag wilden steunen.  Een project dat ik ook graag wou meehelpen steunen.


De VZW Berrefonds is in het leven geroepen door Christine (vroedvrouw) en haar echtgenoot Wouter. Zij hebben het geluk gehad om hun kleine Berre op 13 februari 2007 te mogen verwelkomen, maar hebben hem helaas na tien weken vechten op de afdeling Neonatologie moeten afgeven. 

Het Berrefonds wil een steun zijn voor ouders die hun kindje verliezen tijdens de zwangerschap of kort daarna. Jammer genoeg krijgen niet alle ouders de kans om iets tastbaars mee naar huis te nemen. Juist om deze reden is het fonds in het leven geroepen. Voor het Berrefonds maakt het niet uit hoe kort of hoe lang ouders hun kindje hebben mogen koesteren. Zij vinden dat alle mama's en papa's recht hebben op een mooie herinnering.
Het Berrefonds heeft daarom een herinneringsdoosje ontworpen. Voor elk kindje is er een uniek doosje afhankelijk van de situatie, mogelijkheden en wensen van de ouders. Dit kan gaan om een hand- en/of een voetafdruk in verf en/of gips, haarlokje, dekentje, kledingstukje, mutsje, sokjes, knuffeltje, gedichtje, kaarsje, foto, broer/zus pakketje, windmolentje enz…

Om allerlei redenen draag ik Het Berrefonds een warm hart toe ...  als ik ook maar een minibeetje ervoor zou kunnen zorgen dat een sterretje een klein beetje meer zou kunnen schitteren ... verdient elk sterretje, hoe klein of groot ook, het immers niet om op haar eigen manier te stralen in al haar pracht ?


Ik nam er alvast mijn haaknaald en enkele bolletjes wol bij en laat op 9 november zien wat het geworden is ... en ondertussen kunt u alles over Blogger for Life volgen op deze facebook-pagina.



13 opmerkingen:

  1. <3 voor je enthousiasme!
    Ik ben helemaal weg van die lieve kleuren die je koos...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi initiatief! Ik ben heel benieuwd wat je uit je mouw gaat toveren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi goed doel, ik zal alvast steunen :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel mooi doel om te steunen. We houden dat allemaal goed in het oog "bloggers for life".

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kijk ook al uit naar jouw creatie. Mooie kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal fan ben ik, van de bloggers for life. En wat een mooi goed doel is het Berrefonds. Jullie doen me zin krijgen om ook voor hen aan de slag te gaan. Ik maak er werk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super mooi project om te steunen! Benieuwd wat er van jouw haakpen zal tevoorschijn getoverd worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben al helemaal benieuwd... de kleuren die je koos vind ik alvast helemaal waw.

    BeantwoordenVerwijderen