18 november 2015

De eerste ...

Een Leather Sweater.  Al overal zag u hem opduiken in blogland.  Hier was het de eerste keer dat ik het patroon uittekende.



Ik zag de dikke sweaterstof passeren bij Kiwi Fabrics en zag er meteen een nieuwe trui in voor mijn grote geelfan.  En toen ik deze blogpost zag, was ik helemaal overtuigd en kreeg goedkeuring van de jongste zoon.



Ik tekende een maatje groter uit dan zijn opgemeten maten.  Is het wishful thinking (misschien krijgt hij zo sneller een groeischeut) ?  Of eerder luiheid (zo kan dit patroon met een cm'tje bij aan mouwen en lijf perfect ook gebruikt worden voor de oudste zoon) ?  Of gewoon voorzienigheid (sweaters liggen er eigenlijk nog voldoende in zijn kast, volgende winter kan hij hopelijk ook nog eens mee)?




27 opmerkingen:

  1. Toppatroon, ik teken ook altijd een maatje groter omdat die dan langer passen 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beter te groot dan te klein, ik vind hem de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook hier nog geen leather sweater op het palmares. En het verhaal van op de groei is zo herkenbaar. Er mag al eens een sweater meer in de kast als de jongens er uiteindelijk 3 jaar deugd van hebben ;)
    Mooie kleur, maar hier helemaal into blauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel tof, Jo! En 't is aan zijn gezicht te zien dat hij er content mee is. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooie eagle versie. Zo een trui mag wat groot zijn en lekker lang meegaan. Ik maakte deze trui al twee keer, zelfs voor de dochter, het is een toppatroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind die fotolocatie top! En de Leather Sweater ook, in al zijn duizenden varianten die ik al zag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. beter net iets te groot dan net iets te klein jong Jo, meer geniet van jouw arbeid!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij gaat daar vanzelf perfect in passen over een tijdje! Een schoontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schoontje! Ik maakte hem nog niet, want de zoon heeft graag een kap aan zijn trui...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ga er ook ooit een maken! Zeker en vast, vorig jaar zag ik 'm iets te vaak en sloeg ik 'm over, maar 't is niet zomaar dat ie zo populair is. 't Is echt een tof model en ik vind jouw versie ook super!

    En ja, ruim mag zeker voor kinderen die nog groeien :D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is een hele mooie, en groot gemaakt, da's lang genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gelijk heb je van dat beetje te groot, hij groeit daar wel in en ondertussen zit hij lekker baggy maar dat mag, stoort helemaal niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik maakte er nog altijd geen, ik wacht tot Ernestje erin groeit :-)
    Heel mooie versie, deze, en het stoort totaal niet dat hij wat op de groei gemaakt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schitterend, die stof zou het hier ook goed doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige stof... en inderdaad (aan alle foto's die ik al zag passeren op het wereldwijde web) een toppatroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ha we lopen gelijk. Ik maakte hem ook een tweetal weken geleden voor de eerste keer. Knappe sweater!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha we lopen gelijk. Ik maakte hem ook een tweetal weken geleden voor de eerste keer. Knappe sweater!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. knappe zoon, knappe foto's, knappe sweater!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. je eerste keer en er bonk op: wat een mooi-ke!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik kan alleen maar denken "waarom heb je zolang gewacht" ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat stofje is machtig! En beter te groot dan te klein, dat is een feit!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi!
    Hier laat het eerste exemplaar nog steeds op zich wachten ...

    BeantwoordenVerwijderen