9 december 2015

Dringend


Nu de ziektekiemen zo langzamerhand mijn lijf aan het verlaten zijn, werd het tijd eens aan zijn hoogdringende vraag te beantwoorden.  Al is "hoogdringend" een relatief begrip in dit geval, want ik heb hem de afgelopen twee maanden toch geen enkele keer in bloot bovenlijf zien vertrekken.


Al moet ik hem natuurlijk wel bewonderen voor het feit dat hij zowat de afgelopen twee jaar geen enkel nieuw hemd meer kocht en ik dus op heel regelmatige basis één van mijn zelfgemaakte hemden onder mijn strijkijzer zie passeren.  Broeken, die heeft hij ook af en toe dringend nodig.  Maar daarvoor trokken we deze keer nog eens naar de winkel (dat patroon dat hier al meer dan twee jaar ligt te wachten, wordt toch niet slecht).


Ik koos een recent aangekocht katoentje eruit met bestemming 'hemd voor hem' en combineerde met een ander Cotton + Steel katoentje van bij Allotte.


Toch al één hemd met lange mouwen meer in zijn kast.  Op naar het volgende.




45 opmerkingen:

  1. Wauw, zo mooi in die stof! Ik wacht op de mannentheo van zonen 09.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooo, dat wist ik nog niet ! Leuk nieuws !

      Verwijderen
    2. Oh zeg je dat nu al lachend, of is't echt? Oh zou super zijn want ik zoek dat echt hè, een slim fit hemd voor mannen.

      Verwijderen
    3. Ik las/hoorde het hier voor de eerste keer, maar ik meen het wel dat dat goed nieuws zou zijn !

      Verwijderen
  2. Mooi, maar met mint moet ik niet afkomen bij mijn MDH :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alweer heel mooi hé, jij hebt een neus voor hemdenstofjes! Hoe deed je het logo in de hals???

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoon! En leuk als ge iets zelfgemaakts rond zijn lijf ziet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Héél knap in dat stofje! En zoals we van jou als hemdjesqueen gewoon zijn, perfect afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. super en als ge u niet kunt houden, de mijne heeft er ook dringend eentje nodig ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jouw hemden zijn dan ook mooier dan de exemplaren uit de winkel...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Jo, helemaal verliefd <3, hoe maak jij dat toch altijd zo schoon!!??

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Keimooi! En ik durf dat niet doen voor de vent op 2 redenen! Zulke fancy stof wil hij never ever aandoen (er hangt hier al 2 jr een turquoise hemd in zijn kast, heb t hem nog maar 2 x weten dragen op mijn aansturen...) en ten tweede: voor 1.96 m vent wil ik niet weten hoeveel stof ik nodig heb! En dan zwijg ik nog over de patroonaanpassingen van mijn buitenmaat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De wederhelft is er na het zoveelste wel een beetje in mee geëvolueerd hoor !

      Verwijderen
  10. Prachtig en zo perfect afgewerkt! Een hemd ... Daar moet ik echt van overtuigd worden om aan te beginnen: de manchetten, die kraag, ... Ik zou zweten denk ik ;-) maar ik bewonder je geduld en perfectie hierin.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat een prachtig hemd. Wat goed dat het zo goed gaat om voor manlief te naaien. Hier is dat lastig omdat manlief geen printjes kan dragen (staat hem niet)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig hemd! Omdat jij deze keer geen hemdje kon naaien voor de nieuwe collectie ben ik er maar zelf ingevlogen.. :) Ik kan er nu één met mijn ogen dicht! Een kleine versie dan toch.. Op naar de grotere versies!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig hemd! En dat logo is knap gedaan! Klasse!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig! Ziek geweest dus? Fijn dat het weer beter gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtversie, die kleur die stof de combinatie voor mij het perfecte hemd. Al vrees ik dat mijn wederhelft daar anders over denkt :(

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig! Aan het tempo dat mijn man zijn hemden met lange mouwen verslijt zou ik zeker en vast niet kunnen volgen, maar dit is wel gewoon schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. This is yet again so good. Love it when you make button ups. They always are perfection!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat mooi! Ik ga eerst nog wat oefenen met kleine hemden maar op een dag hoop ik ook mijn man in een door mij gemaakt exemplaar te zien rondlopen. Welk patroon gebruik jij voor een volwassen versie?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor de wederhelft baseer ik mij altijd op het Jacob hemdpatroon van Burdastyle dat op zijn persoonlijke maten werd aangepast.

      Verwijderen
  19. Wauw, prachtig. Dat Cotton + Steel stofje past er perfect bij. Ooit waag ik er mij ook aan, maar ik wacht eerst op de Theo voor mannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig in zijn geheel. Mocht ik jouw vent zijn, ik zou nooit meer een hemd van de winkel willen. Die van jou zijn zoveel mooier met zoveel meer liefde tot detail. Mooi ook het opgestreken? label van Jo Chapeau. Nieuw? Het viel me tot nu toe niet op.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo'n mooie hemden zijn in de winkel niet te vinden, dat kan enkel Jo chapeau! Ik blijf ze bewonderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. W.A.W.! Zo prachtig afgewerkt en mooie stoffenkeuze, en je logo erin, echt helemaal af!! Je zou voor minder geen hemden meer kopen in de winkel, als je dan zo'n exemplaar krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Was ik een man, ik draagde niets anders meer. Super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Als uit de winkel, ben altijd onder de indruk van jouw hemdjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. super, alweer Jo! Jij verbazingwekkend vrouwmens! Mijn hemdjesheld! Ik moet mij dringend ook eens aan een hemd wagen voor De Vent :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh Jo wat een prachtversie! En jouw afwerking, zo knap!

    BeantwoordenVerwijderen