17 december 2015

Laat die winter maar komen ...

Op de warmste 17 december sinds het begin van de waarnemingen trokken zoonlief en ikzelf erop uit om eindelijk eens foto's te nemen van zijn nieuwe winterjas.


Ik was erbij toen paspelpoes An deze mooie wol van bij Mon Depot verwerkte tot een prachtig manteltje.  Het stond toen al vast dat ik ook een petrolblauwe jas voor de oudste zoon zou naaien.


Het patroon is een klassieke houtje touwtje jas uit een Ottobre (6/2012) .  Niets speciaal.  Een doodeenvoudig patroon zonder veel franjes.


Ik voegde in de naden van de kap en mouwen wel reflecterende paspel toe.  Ik vind dat mijn fietsende jeugd zich nooit reflecterend genoeg door het verkeer kan begeven.  De zoon vond dit allemaal meer dan prima. 


Nadat ik twee lagen lichte sweatertricot als voering voorzag, twijfelde ik wel even of er nog wel ruimte genoeg zou zijn voor de zoon zelf ... maar mijn vrees was volledig onterecht.



Tijdens het maakproces besliste ik om boordstof aan de mouwen toe te voegen.  Ook ging ik voor verborgen drukknopen.  Dit laatste nadat ik de zakken er al twee keer had opgestikt (en eigenlijk zie je nog altijd een voeringrandje dat er eigenlijk niet zou mogen zijn) en de rits er drie keer opnieuw moest inzetten.  Ik was het gepruts en getorn grondig beu en echt niet van plan dit nog eens over te doen bij het bevestigen van dat houtje touwtje systeem. 


De zoon zelf is echter supercontent met zijn nieuwe jas.  Enkele weken geleden vroeg hij nog op zijn kousenvoeten of hij zijn nieuwe jas misschien onder de kerstboom zou aantreffen.  Maar kijk, de winter is nog niet in het land en hij loopt er al gezwind mee rond.


Onder zijn jas draagt hij trouwens een snelle Leather Sweater.  Dezelfde maat als zijn broer, wat prima is voor deze T-shirt tricot van Elvelyckan Design.
 




27 opmerkingen:

  1. Amaai Jo, zoveel moed seg. Ik zou het misschien al lang opgegeven hebben. Die black x ligt hier ook nog braaf te wacht op een bestemming

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dacht "joepie, een grote Lars", maar jij gebruikte gewoon het paspelmouwenidee voor deze toffe jas in mijn lievelingskleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super! en wat een topmodel is dat zeg, die zoon van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. die stof voor de trui ligt hier ook klaar, nu nog een sjot onder mijn kont ;) En die jas...waaaw!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie fotoreeks ! Die reflecterende paspel, waar haal je die ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maakte er al eens zelf uit een reflecterende band die ik gewoon kocht bij Stoffen Van Leuven, maar het resultaat was zo soepel niet. Deze echte reflecterende paspel kocht ik bij something naais. Ik voeg de link even toe ;-)

      Verwijderen
  6. Wat een professioneel model!
    En zo goed dat ik weet dat er reflecterende paspel bestaat. Ik zit op school in de werkgroep verkeer en XIU (dit laatste spreek je op zijn West-Vlaams uit als kziejoe ...). Misschien kunnen we hier wel iets mee doen! Bedankt voor de tip.
    PS: Deze kleur vind ik ook heel mooi, voor mij geen zwarte jongensjassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een supermooie jas! Jouw gezin heeft toch maar geluk met jouw naaitalent.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie stof en leuke jas geworden! Slim van die reflecterende paspel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Doodeenvoudig klink dit patroon niet, maar het resultaat is wel meer dan geslaagd! En die reflecterende paspel moet ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi! En de zoon ziet er inderdaad gelukkig en tevreden uit! Fijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo mooi! Met die paspel dacht ik automatisch aan een Lars! Dit is een super mooie jas, en al meteen reflectie voorzien, slim!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super knap! Last minute ingevingen en tornen, ik ken de combinatie, maar het resultaat is er wel naar!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super knap! Last minute ingevingen en tornen, ik ken de combinatie, maar het resultaat is er wel naar!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. amaai, mijn bekkie valt op mijn toetsenbord!
    prachtig!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw Jo, wat een prachtjas! klasse! (maar dat wisten we al hé)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gave jas en wat scahttig dat hij hem met liefde cadeau zou krijgen kerst!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Pure klasse deze jas! en wat een enthousiaste modellen heb jij in huis! Een knapperd deze.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Weer een toppertje! Die voering aan de zakken waren me nog niet opgevallen..Het stoort niet echt vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Kerstvakantie: tijd om wat blogs bij te lezen. Wat een mooi exemplaar, Jo! En dat het een zalige stof is, weet ik maar al te goed. Ik ben ook fan van de trui <3 (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een stoere jas en wat een model, kijk toch die poses en blikken, fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen