13 januari 2016

Fluffy style

Ik heb een zwak voor jasjes.  Of vestjes.  Mantels ook.  En blazers. 


Toen mijn oog op de Amber jas uit de eerste editie 2016 van La Maison Victor viel, dacht ik meteen aan die fluffy stretch van Red Juliet van bij Mon Depot en ik wist dat ik dit jasje absoluut wou maken.   


Zalig om dragen, die zachte fluffy Amber.  Maar nog contenter was ik met het feit dat ik nog wat van de stof over had.  Wat bleek, net genoeg om nog een Rachel rok uit diezelfde La Maison Victor te maken.  Ik verstevigde alle patroondelen volledig met vlieseline G 785, dit patroon vraagt dan ook om een steviger stof.

 
En zo kwam het dat ik eindelijk één van mijn favoriete stofjes van bij Georgette (nog steeds te koop trouwens) erbij haalde om een passende bloes te maken, een modelletje dat ik hier al eens uittestte.





39 opmerkingen:

  1. Ik mis nog een foto van Jo met jasje, al kan ik zo eigenlijk al raden dat het geheel prachtig is. Veel hartjes voor die outfit! Moesten wij samen gaan shoppen zou ik zo'n rokje niet direct uit de rekken halen voor jou, maar nu ik dit zie moet ik mijn mening bijstellen. Het staat je geweldig! De plooien, de stof, de combinatie met het bloesje, om te zoenen is dat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk werkt de combinatie van jasje met deze rok niet zo super (al deed ik het wel al) ... maar inderdaad, ik vergat het ook gewoon aan te trekken bij de foto's (en aangezien iemand vinden voor het nemen van foto's ook niet altijd zo evident is ...)

      Verwijderen
    2. Hé, dat dacht ik ook meteen. Maar sowieso sta je echt al prachtig met deze rok en bloes! Supercombi. En ja, ik vond dat jasje ook meteen heel leuk!

      Verwijderen
  2. Alletwee afzonderlijk in ieder geval topstukken vind ik. Ik wou ze alletwee maken maar twijfelde sterk over de rok, nu niet meer :))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik twijfelde ook of de rok wel voor dames was, maar o ja! Jij hebt mij overtuigd! En dat jasje sprong er voor mij ook al uit in de LMV. (Lijkt een beetje op de Anise jacket die ik ooit maakte). Volgens mij zit het heerlijk met al die fluffiness :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb gisteren ook nog het patroon van het jasje zitten bestuderen, maar heb eerst nog wat andere naaisels op de planning staan. Jouw exemplaar is lekker fluffy en ook je rok is zeer geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben het jasje aan het naaien uit een blauw-zwart bontje en voor de rok liggen een winter- en een zomerstofje klaar ... Alleen neemt het breien de laatste tijd nogal veel tijd in beslag ... Het fluffy stofje had ik niet direct gebruikt voor het rokje, maar het staat je wel, zeker in combi met blouse, vrees wel dat het met jasje wel wat veel van het goede zou zijn, maar on the other hand, what do i know :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige outfit! Die fluffy stof ziet er zalig uit om te dragen en staat je super!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi! Goed dat je de fluffy stof genomen hebt voor de rok. Dat maakt er een heel apart stuk van. En je bloesje past er zo goed bij. Tof gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig en die schoenen maken het helemaal af!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik knipte de rok en twijfelde of het wel goed ging komen. Onzin, zo blijkt... prachtig Jo!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Naarstig bijtje! Alledrie supermooi gemaakt! Chapeau voor Jo!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ooo, super outfit! de rok ligt hier ook half afgewerkt klaar... ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ja seg en uw hemd nog vergeten, ook af zenne!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jij draagt gewoon een volledig zelfgemaakte outfit. Wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, mooi! Van de drie stuks is het rokje mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jawadde een ganse outfit! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jawadde een ganse outfit! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. dat is écht een gewéldigmooi stofje en je verwerkte het tot een prachtig geheel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Supermooi! Zowel de stoffen als de patroontjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw! Jo, jij maakt daar dan ineens een complete outfit van! Echt fan van het bloesje. Maar fluffy en warm, dat kan mij ook altijd bekoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. oh, gezellig! 100% geslaagd!!!!
    dit patroontje staat ook nog op mijn programma...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hupeké een hele nieuwe outfit,
    ik ben vooral fan van de blouse!!
    zus 2

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hier ook van van fluffy stofjes, prachtige combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtige outfit Jo! Dat bloesje vind ik geweldig, en die rok ziet er super comfortabel uit!

    BeantwoordenVerwijderen