29 januari 2016

Verliefd op stof

Die laatste La Maison Victor bevatte eigenlijk wel meer dingen die mij konden bekoren.  Bij het doorbladeren kon ik mijn ogen maar niet afhouden van het Noë jasje.  Maar jassen waren er hier genoeg.  Tot ik tijdens een bezoekje aan Stoffen Van Leuven die prachtige wol zag liggen ... en ik was verkocht. 


Toen ik met zoonlief op pad was, maakte ik van de gelegenheid gebruik om hem ook enkele foto's te laten nemen van mijn nieuwe Chloë wintermantel. 


Het oorspronkelijke patroon werd hier en daar wat aangepakt.  Een tussenseizoensmantel had ik al, dus deze moest er echt eentje worden voor hele koude dagen.  Ik nam een maat groter dan voorgeschreven, verlengde de mouwen en voegde een gematelasseerde voering toe.  En omdat ik het niet kon laten, verving ik de grote zakken in de zijnaad door paspelzakken ... al was het misschien iets comfortabeler geweest als ze net iets hoger werden geplaatst.



Muts en sjaal zijn nog een erfenis van vorig jaar en werden afgelopen winter al heel vaak gedragen, maar ondertussen is wel al een nieuwe zwarte muts in de maak.


33 opmerkingen:

  1. Hij is prachtig jouw jas ! Zo gaat dat hé als zo een stofje in je hoofd geraakt en er pas uit kan als je er iets mee doet !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie jas in een mooie stof. Deze jas staat ook op mijn verlanglijstje...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja die stof maar ge lift het nog extra op met uw jasuitvoering Zenne!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige Chloë, je gaat die niet veel meer uitdoen. En ik kan het weten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Perfect voor jou! Heel mooie Chloe! De stof trok ook mijn aandacht toen ik door LMV bladerde!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Perfect voor jou! Heel mooie Chloe! De stof trok ook mijn aandacht toen ik door LMV bladerde!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Uk kan me helemaal voorstellen dat je er verliefd op werd. Echt wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat stofje é, ik snap je perfect! Schoon gerief waar je jaaaa aren deugd van zal hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ikhad precies hetzelfde bij dat Noë jasje!
    Die stof!!!!
    Maar jouw grotemensenversie....wauw, prachtig zeg!!! Echt fantastisch mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig!
    Er staan inderdaad in deze LMV iets leukere stuks dan in de vorige. Ik ga beginnen aan de Pam top in de naailes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super mooi geworden! Ik begrijp je liefde voor de stof, ik zal maar hopen dat ik ze niet in levende lijve tegen kom ;-) of ik mag ook nog eens een mantel op mijn ellenlange lijste toevoegen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Verliefd op jouw jas, nobele winter ersie van de Chloe!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, prachtige jas! Laat de koude dagen nog maar lang duren om van je Chloë te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw!!! Prachtig!! De stof, het model, de afwerking!!! Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. je staat er super mee! Echt waar. Een topper!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Echt een heel mooie stof, goeie keuze. En vergeet niet: jassen kan je nooit te veel hebben! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow! Jassen heb ik hier echt niet op overschot, integendeel... Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Schitterend! Ik maakte onlangs de Cheriejas, had ik dit patroon maar gehad...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Sjaal, muts en jas zijn er eentje om in te kaderen. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ontzettend mooi! Wat een talent!
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh zalig mooi! Daar ga je veel geniet van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Waw, zo mooi! Die stof is inderdaad heel mooi. Prachtig samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oooh, zo mooi Jo! De stof is inderdaad prachtig. Heb even getwijfeld om hem ook te kopen, maar hij zou niet echt werken met een patroontje met veel naden en details. Maar voor een clean model als de Chloe is het perfect. En die paspelzakken... Hartjes, hartjes, hartjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hij staat je heerlijk ...hier effe stikjaloers want zo een jas wil ik ook wel :-)

    BeantwoordenVerwijderen